З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці icon

З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці




Скачати 260.82 Kb.
НазваЗ охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці
Дата конвертації21.02.2013
Розмір260.82 Kb.
ТипДокументи
джерело
1. /_нструкц_х Б_олог_я.doc
2. /kabinet_osnov_ekologii.doc
3. /Б_олог_я Перел_к необх_дних документ_в каб_нету.doc
4. /Б_олог_я Положення каьинети nakaz_MON_#601_20.07.2004.doc
5. /Б_олог_я нормативни док живий куточок.doc
З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці
Положення про тренінговий навчальний кабінет з основ здоров'я вступ
Закон України Про освіту Закон України Про загальну середню освіту Державний стандарт базової і повної середньої освіти Національна доктрина розвитку освіти Конвенція про права дитини
Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів По состоянию на 27 марта 2007 года міністерство освіти І науки україни нака з 20. 07. 2004 n 601 Зареєстровано в Міністерстві
Положення про куточок живої природи загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів

ІНСТРУКЦІЯ

з охорони праці №

під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці

І Загальні вимоги безпеки

1.1 До робіт на шкільній навчально-дослідній земельній ділянці допускаються учні, які пройшли спеціальне навчання, інструктаж з охорони праці та про безпечні методи роботи.

1.2 Проведення інструктажів та перевірка знань з питань техніки безпеки (охорони праці) здійснюються у межах навчальної програми і оформляються відповідно у журналі інструктажу.

1.3 Виконання даної інструкції є обов'язковим для всіх осіб, які організовують роботу на шкільній навчально-дослідній земельній ділянці.

1.4 Сумлінно дотримуйтесь правил особистої гігієни і санітарних норм на місці праці.

1.5 Працювати, застосовуючи несправний інвентар, без відповідного одягу і взуття, а також у випадку відсутності вчителя (керівника) забороняється.

1.6 Забороняється виконувати роботи, не пов’язані із завданням або вказівкою вчителя.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Приходьте на роботу на шкільну ділянку у робочому одязі і взутті.

2.2. Огляньте робочий інвентар, переконайтесь в його справності.

2.3. Переносьте загострені сільськогосподарські знаряддя (лопати, граблі, вила) у вертикальному положенні так, щоб їх робоча частина була спрямована вниз.

3. Вимоги безпеки під час роботи

3.1. Виконуйте лише ту роботу, яку доручив вчитель.

3.2. Працюючи лопатою, стежте за тим, щоб вона не поранила ноги. Не перевантажуйте лопату землею, навантажуйте її не більше, як на 1/3 штика.

3.3. Під час роботи граблями, вилами не спрямовуйте їх робочу частину на тих, хто перебуває поблизу

3.4. Копаючи ґрунт, працюйте по-черзі то з правої, то з лівої ноги. Це запобігає викривленню хребта.

3.5. Переносячи вантажі, рівномірно навантажуйте обидві руки.

3.6. Переносячи землю або добрива на носилках, не перевантажуйте їх.

3.7. Під час прополювання працюйте обов'язково в рукавицях.

3.8. Щоб запобігти перевтомленню, робіть під час роботи 10-хвилинні перерви через кожні 30 хвилин, дотримуйтесь вказаного вчителем ритму роботи.

3.9. Не їжте немитих коренеплодів, овочів, ягід.

3.10. Не обприскуйте і не посипайте рослини отрутою.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Після закінчення роботи на ділянці почистіть інвентар і здайте його.

4.2. Переодягніться і вимийте руки з милом.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.

5.1. У випадку травми відразу ж зверніться до вчителя.


УЗГОДЖЕНО

Спеціаліст служби з ОП ___________

Завідувач кабінетом ____________


(Повна назва навчального закладу)

ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ директора школи

№ від


ІНСТРУКЦІЯ

з охорони праці №

під час проведення екскурсій з біології

І.Загальні вимоги безпеки

1.1 .До екскурсії допускаються учні, які пройшли спеціальне навчання, інструктаж з охорони праці.

1.2. Проведення інструктажів та перевірка знань з питань техніки безпеки (охорони праці) здійснюються у межах навчальної програми і оформляються відповідно у журналі інструктажу.

1.3 . Виконання даної інструкції є обов’язковим для всіх осіб, які проводять екскурсії з біології.

1.4. Для екскурсії вибираються природні об'єкти, на яких забезпечується повна безпека її проведення.

1.5. Забороняється проведення екскурсій на відкритих просторах при настанні грози, під час дощу, туману і в темний час доби.

1.6. Керівник екскурсії повинен нести постійний нагляд за учнями.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Перед екскурсією учнів необхідно ознайомити із загальною характеристикою об'єкту, маршрутом і правилами безпеки, яких необхідно дотримуватись під час екскурсії.

2.2. Кількість учнів, які одночасно беруть участь в екскурсії, не повинна перевищувати 25 чоловік.

2.3. Вирушаючи на екскурсію з учнями, вчитель повинен мати при собі дорожню аптечку першої допомоги.

2.4. Допущені до екскурсії учні повинні бути відповідно одягнені і не мати при собі предметів, що створюють небезпеку під час проведення екскурсії.

2.5. Перед проведенням екскурсії роблять перекличку учнів і відмічають присутніх.

3. Вимоги безпеки під час роботи

3.1. Після прибуття на місце екскурсії роблять другу перекличку.

3.2. Якщо для доставки учнів до місця екскурсії використовується громадський транспорт, посадку здійснюють групами під керівництвом дорослого (вчителя, керівника). При цьому у транспортні засоби входять спочатку учні, а потім особа, яка ними керує. У такому самому порядку здійснюється висадка учнів із транспортного засобу. Можна доставляти учнів до місця екскурсії також на спеціально виділених транспортних засобах. Для цього дозволяється використовувати автобуси і закриті вантажні машини.

3.3. Перед перевезенням у транспорті з учнями проводиться інструктаж з правил дорожнього руху.

3.4. Перевозити дітей на відкритих вантажних машинах забороняється.

3.5. Під час екскурсії забороняється розпалювати багаття, щоб уникнути пожеж та опіків учнів.

3.6. Під час екскурсії забороняється пити воду з відкритих водойм. Необхідно заздалегідь взяти питну воду з дому у пляшці.

3.7. Під час екскурсії забороняється учням знімати взуття і ходити босоніж, лазити по деревах, стрімголов бігати навипередки.

3.8. Під час екскурсії учні виконують завдання за вказівкою вчителя.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Після закінчення екскурсії, перед відправленням у зворотній шлях, учителі виводять усіх учнів з об'єкта екскурсії і перевіряють наявність їх за списком.

4.2. Після повернення з екскурсії, ще раз перевіряють учнів за списком.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.

5.1. У випадку травми потерпілому надають першу домедичну допомогу.

5.2. У випадку виникнення небезпечної ситуації на місці екскурсії учите лі виводять учнів у безпечне місце.


УЗГОДЖЕНО

Спеціаліст служби з ОП (_________)

Завідувач кабінетом (______)

(Повна назва навчального закладу)

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ директора школи

№ від


Посадова інструкція

завідувача кабінетом біології №

І. Загальні положення

1.1 Дана посадова інструкція розроблена на основі інструктивного листа Міністерства освіти і науки України та Положення про організацію охорони праці і порядок розслідування нещасних випадків у навчально-виховних закладах.

1.2 Завідувач кабінетом призначається і звільняється з посади директором школи. На період відпустки та тимчасової (понад 2 місяці) непрацездатності завідувача кабінетом, його обов'язки покладаються на іншого педагога або лаборанта кабінету біології. Тимчасове виконання обов’язків у цьому разі здійснюється на підставі наказу директора школи, виданого з дотриманням вимог законодавства про працю.

1.3 Завідувач кабінетом повинен мати вищу освіту або середню спеціальну освіту та стаж роботи не менше 3-х років. В окремих випадках, при наявності в штаті лише одного вчителя біології, стаж роботи до уваги не береться.

1.4 Завідувач кабінетом підпорядковується безпосередньо заступнику директора з навчально-виховної роботи.

1.5 У своїй діяльності завідувач кабінетом керується Конституцією України. Законами України "Про загальну середню освіту". "Про охорону праці", "Про пожежну безпеку", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" та іншими нормативними документами Уряду та Міністерства освіти і науки України, Правилами безпеки під час роботи з біології у загальноосвітніх навчальних закладах, рішеннями органів управління освітою всіх рівнів з питань навчання і виховання учнів, адміністративним, трудовим законодавством, правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежної охорони. Статутом інколи, трудовою угодою та даною інструкцією.

1.6 На завідувача кабінетом поширюється дія даної посадової інструкції.

1.7 Завідувач кабінетом дотримується у своїй діяльності Конвенції про права дитини.

2. Функції завідувача кабінетом

2.1 Виконує посадові обов'язки, покладені адміністрацією, згідно даної інструкції.

2.2 Здійснює організаційні заходи, методичну роботу в кабінеті.

2.3. Забезпечує збереження обладнання, дотримання санітарно-гігієнічних норм, охорони праці.

3. Посадові обов'язки завідувача кабінетом

3.1 Організовує роботу кабінету, згідно Положення про кабінет біології.

3.2 Завідувач кабінетом виконує такі функціональні обов’язки:

• координує роботою інших вчителів біології школи по обладнанню і оформленню кабінету;

• веде паспорт (інвентарну книгу) кабінету, відповідає за збереження матеріально-технічної бази кабінету;

• веде облік та списання (разом із заступником директора по ЛГЧ) непридатного обладнання, приладів та інших засобів відповідно до діючих положень та інструкцій;

• забезпечує збереження обладнання, дотримання санітарно-гігієнічних норм охорони праці;

• створює картотеки наявного навчального обладнання, літератури, дидактичних засобів;

• керує і контролює роботою лаборанта, надає йому практичну допомогу;

• розробляє інструкції з ТБ на основі стандартних;

• здійснює навчання та інструктаж учнів з охорони праці; проводить вступний інструктаж, первинний, повторний, позаплановий інструктажі з обов'язковою реєстрацією у відповідному журналі;

• розробляє необхідні заходи щодо виконання діючих правил та інструкцій з охорони праці;

• складає графік роботи кабінету (уроків, факультативних занять);

• слідкує за роботою гуртків, факультативних занять у кабінеті.

3.3 Керує методичною роботою і підготовкою відповідних методичних матеріалів кабінету.

4. Права

4.1 Бере участь у розроблені колективного договору, угод з охорони праці.

4.2 Забороняє використання кабінету не за призначенням, відповідно до ДНАОП 9.2.30-1.05-98 та обладнання, не передбаченого Типовими переліками, на встановлення в кабінеті без дозволу служби охорони праці.

5. Відповідальність

5.1 Несе безпосередню відповідальність за безпечний стан робочих місць. обладнання, приладів. інструментів, інвентарю тощо.

6. Взаємозв'язки з а посадою

6.1 Самостійно складає план роботи кабінету на рік, узгоджує його з адміністрацією.

6.2 План роботи затверджується директором навчально-виховного закладу не пізніше за 5 днів до початку нового навчального року.

6.3 Отримує від директора і заступників інформацію нормативно-правового і організаційно методичного характеру.

6.4 Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять в його компетенцію, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи.

6.5 Вчасно повідомляє службу охорони праці, адміністрацію школи про проблеми, що виникають з питань охорони праці.

З інструкцією ознайомлена(ий) підпис

(ПІБзавідувача кабінетом)


дата " " 200 р.


Додаток до інструкції

Посадові обов'язки вчителя біології

Вчитель зобов'язаний:

• виконувати Статут школи, правила і режим внутрішнього трудового розпорядку;

• забезпечувати умови для засвоєння учнями державної програми на рівні обов'язкових вимог;

• забезпечувати якісне викладання предмету, використовуючи елементи сучасних педагогічних технологій, досягнень педагогічної і психологічної науки;

• постійно підвищувати свій професійний рівень, фахову і педагогічну майстерність: загальну культуру;

• дотримуватись педагогічного такту і етики у стосунках з учнями та їхніми батьками, колегами по роботі:

• сприяти розвиткові здібностей учнів, особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі:

• слідкувати за дотриманням правил техніки безпеки в кабінеті біології; дотримуватись вимог охорони праці в закладі, передбачених колективним договором:

• проходити у встановленому порядку періодичні медичні огляди;

• вживати посильних заходів щодо усунення будь-якої виробничої ситуації, яка створює загрозу його життю, життю та здоровію дітей; навколишньому середовищі; повідомляти про небезпеку свого безпосереднього керівника;

• виконувати рішення педрад, нарад при директорі, накази і розпорядження адміністрації школи, методичної служби міста (району), органів державного управління освітою:

• проводити позакласну роботу екологічного та валеологічного спрямування; виховувати у молоді любов до рідної землі і всього живого;

• організовувати роботу на пришкільній території (навчально-дослідній земельній ділянці закладу); цілеспрямовану роботу по озелененню рекреаційних зон школи.

• слідкувати за збереженням матеріально-технічної бази кабінету біології під час уроків і позакласних заходів; дотримуватись санітарно-гігієнічних вимог у приміщенні.

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства освіти

і науки України

09.08.2002р. №456


ПОЛОЖЕННЯ

про куточок живої природи загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів

1. Загальна частина

1.1. Куточок живої природи є складовою частиною кабінету (відділу, лабораторії, класу) біології

загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів (далі - навчальні заклади).

1.2. Куточок живої природи створюється для проведення навчальних, практичних занять,

передбачених навчальними програмами з предметів природничого циклу, з метою здобуття

поглиблених знань про живі організми, формування практичних умінь та навичок, вивчення, спостереження та догляду за рослинами і тваринами, організації позакласної дослідницької та природоохоронної роботи учнів (вихованців).

2. Вимоги до функціонування куточка живої природи

2.1. Площа куточка живої природи, місце розташування, кількісний і видовий склад рослин

і тварин визначаються відповідно до кількості учнів (вихованців) у навчальному закладі та з

урахуванням місцевих умов.

2.2. У куточку живої природи утримуються найбільш характерні представники рослинного світу

(водорості, вищі рослини) і тваринного світу (риби, земноводні, плазуни, ссавці) відповідно до навчальних програм з предметів природничого циклу.

Для утримання рослин може створюватись теплиця, парничок, флораріум (вологий, сухий), для тварин - тераріум, акватераріум, акваріум. Куточок живої природи забезпечується необхідним обладнанням та інвентарем.

2.3. Куточок живої природи може мати:

• експозиційну частину (відділки);

• навчально-дослідну частину (відділки);

• відділок лабораторно-селекційної роботи;

• підсобні приміщення.

2.4. В експозиційній частині куточка живої природи можуть розміщуватися декоративні акваріуми, акватераріум й віваріуми та флораріуми (експозиції можуть бути комплексними чи

тематичними).

Кількісний та видовий склад в експозиційній частині визначається керівником куточка живої природи з урахуванням місцевих умов і наявності експозиційних майданчиків.

2.5. Навчально-дослідна частина куточка живої природи включає об'єкти, кількісний і видовий

склад яких передбачено навчальними програмами з природознавства, біології та екології, окремих факультативних курсів.

2.6. Відділок лабораторно-селекційної роботи створюється з метою вивчення, спостереження,

догляду та розмноження представників рослинного і тваринного світу куточка живої природи за наявності умов для утримання, розмноження та вирощування, збереження рослин і тварин, а також наявності необхідної кількості місць для роботи учнів (вихованців).

.2.7. У підсобному приміщенні куточка живої природи зберігається обладнання, інвентар і приладдя для догляду за рослинами і тваринами, комплекти робочого одягу та аптечка першої допомоги. У підсобному приміщенні встановлюється протипожежний інвентар.

2.8. У куточку живої природи забороняється утримувати отруйні рослини і тварин, продукти життєдіяльності яких є алергенами, хворих тварин і тварин місцевої фауни (особливо ссавців), які можуть бути носіями небезпечних для людини хвороб.

3. Організація і зміст роботи

3.1. Куточок живої природи створюється за рішенням керівника навчального закладу з урахуванням його матеріально-технічного забезпечення.

3.2. Навчально-виховна і навчальне-дослідницька робота в куточку живої природи здійснюється за окремим планом, який розробляється з урахуванням навчальних програм з природознавства, біології та екології і відповідно до навчальних планів і програм гуртків, груп та інших творчих об'єднань навчального закладу.

3.3. План роботи живого куточка включає: планування і розміщення експозиційних площ,

формування видового і кількісного складу представників рослинного і тваринного світу; графік і план роботи класів, гуртків, груп та інших творчих об’єднань навчального закладу в куточку живої природи; календарні строки і порядок виконання учнями (вихованцями) досліджень і спостережень за визначеною тематикою.

3.4. Основними напрямами діяльності учнів (вихованців) у куточку живої природи є проведення систематичних спостережень за ростом і розвитком рослин і тварин і різноманітних дослідів.

Діяльність учнів (вихованців) здійснюється під керівництвом учителя, керівника гуртка, групи та іншого творчого об'єднання навчального закладу.

Для роботи в куточку живої природи залучаються учні (вихованці) 2-11-х класів навчального закладу шляхом формування ланок. Кількість учнів (вихованців) у ланці становить від 2 до 5 осіб.

Догляд за тваринами і рослинами здійснюється учнями (вихованцями) за графіком відповідно до вимог утримання рослин і тварин.

3.5. Керівником гуртка живої природи є завідувач, який призначається директором навчального

закладу із числа вчителів біології, педагогічних працівників, керівників гуртків, груп та інших

творчих об'єднань.

3.6. Завідувач куточка живої природи за його власним бажанням може бути звільнений від обов'язків класного керівника, керівника гуртка, групи та іншого творчого об'єднання.

3.7. Завідувач куточка живої природи: відповідає за стан та умови утримання, зберігання рослин і тварин. організацію навчально-виховної роботи з учнями в куточку живої природи;

підбиває разом з класними керівниками, керівниками гуртків, груп та інших творчих об'єднань підсумки навчально-виховної роботи з учнями (вихованцями) на базі куточка живої природи;

організовує виставки та тематичні, комплексні експозиції для демонстрації результатів роботи класів або гуртків, груп та інших творчих об'єднань навчального закладу; координує роботу вчителів початкової школи, вчителів біології, екології та керівників гуртків, груп та інших творчих об’єднань еколого-натуралістичного профілю з організації та проведення спостережень і дослідницької роботи учнів (вихованців) у куточку живої природи; визначає кращі експонати;

спільно з вчителями початкової школи, вчителями біології, екології та керівниками гуртків, груп та інших творчих об'єднань еколого-натуралістичного профілю підводить підсумки дослідницької роботи учнів (вихованців); надає допомогу вчителям початкової школи, вчителям біології, екології та керівникам гуртків, груп та інших творчих об'єднань еколого-натуралістичного профілю при виготовленні наочних посібників та іншого матеріалу; проводить інструктаж учителів, керівників гуртків, груп та інших творчих об'єднань навчального закладу щодо організації навчально-виховної роботи учнів (вихованців); відповідає за виконання правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог; складає план навчально-дослідницької роботи учнів на початку поточного навчального року; звітує перед педагогічною радою навчального закладу про здійснену навчально-виховну і дослідницьку роботу в куточку живої природи; спільно з вчителями, керівниками гуртків, груп та інших творчих об'єднань навчального закладу визначає кращі роботи, експонати чи об'єкти за результатами навчально-дослідницької роботи учнів; подає пропозиції керівнику навчального закладу, педагогічній раді щодо удосконалення діяльності куточка живої природи, використання коштів, матеріально-технічного забезпечення та реалізації отриманої продукції. Учителі і керівники гуртків навчального закладу, що проводять заняття на базі куточка живої природи, під час навчально-дослідної роботи чи догляду за рослинами, тваринами куточка живої природи:

забезпечують дотримання учнями (вихованцями) правил техніки безпеки і санітарно-гігієнічних вимог; відповідають за збереження обладнання, інвентарю та об'єктів рослинного і тваринного світу, що утримуються в куточку живої природи; організують раціональний режим праці і відпочинку учнів.

4. Охорона праці учнів

4.1. Згідно з правилами внутрішнього розпорядку навчального закладу з учнями (вихованцями), які залучаються до проведення дослідницької роботи та догляду за рослинами і тваринами куточка живої природи, проводяться заняття, які організовує спеціаліст (вчитель біології, керівник гуртка, групи та іншого творчого об’єднання еколого-натуралістичного напряму).

4.2. Навчально-дослідницьку роботу та догляд за рослинами і тваринами учні здійснюють лише в денний час, при цьому забороняється робота учнів з отрутохімікатами та хворими тваринами.

4.3. Керівники гуртків та вчителі, які здійснюють керівництво роботою в куточку живої природи,

несуть повну відповідальність за дотримання трудового законодавства, правил, норм,

інструкцій з техніки безпеки, виробничої санітарії та пожежної безпеки.


Додаток 1

Матеріально-технічне забезпечення куточка живої

природи

Кількість

Назва приладдя та обладнання Початкова Основна школа і старша школа

1 . Флораріум 2

2. Тераріум:

для плазунів 1

для земноводних 1 1

3. Акваріуми:

декоративний (100-200л) 1 1-3

видовий (циліди, соми - 100-200л) 1 2-3

для розмноження (15-ЗОл) 2 л

для підростання молоді (15- 100л) 2 8-Ю

5. Віварії:

клітки для утримання ссавців і 5-6

клітки для утримання птахів . -) 5-10

6. Обладнання:

мікрокомпресори 2 5-10

фільтрувальні пристрої 2 5-6

терморегулятори 7 20

термокабелі для підігріву тераріумів 4 15-20

рефлектори для денного підігріву 1 3-9

тераріумів

обладнання для догляду за акваріумами і 1-2(залежно 3-9

тераріумами ВІД (залежно


70

71

освітлювальні прилади місцевих від

умов) місцевих

10 умов)

зо

Додаток 2 Список рослин, рекомендованих для вирощування


в куточку живої при роди

1. Родина Акантові

Белопероне Acanthaceae Beloperone

2. Родина Амарилісові Амариліс Гемантус Гіпеаструм Клівія Amaryllidaceae Amaryllis Haemanthus Hippeastrum Clivia

3. Роди на Ароїдні Аглаонема Алоказія Антуріум Діфенбахія Монстера Спатіфіллюм Філодендрон Araceae Aglaonema Aiocasia Anthurium Diffenbachia Monstera Spathiphyllum Philodendron

4. Родина Аспарагусові Аспарагус Asparagaceae Asparagus

5. Родина Бальзамінові Бальзамін BaLsamanaceae Impatiens

6. Родина Бегонієві Бегонія Begoniaceae Begonia

7. Родина Бромелієві Ананас Більбергія Ехмея Bromeliaceae Ananas Billbergia Aechmea

8. Родина Вересові Азалія індійська Рододендрон індійський Ericaceae Azalia indica L. Rhododendron indicum

9.Родина Геснерієві Аіменес Gesneriaceae Achimenes


Сенполія Сінінгія (глоксинія) Saintpaulia jonantha Wendl. Sinningia

10. Роди на Губоцвіті Плектрантус Lamiaceae Plectranthus

1 1 .Родина Діоскорейні Діоскорея Dioscoreaceae Dioscorea

12. Родина Кропивові Пеліонія Urticaceae Pellionia

13. Родина Лаврові Лавр благородний Lauraceae Laurus nobilis L.

14. Родина Лілійні Алое деревовидне Аспідистра Глоріоза Хлорофітум Liliaceae Aloe arborescens Mili. Aspidistra Gloriosa Chlorophytum

15. Родина Марантові Катщтея Маранта Marantaceae Calathea Maranta

16. Родина Миртові Акка, або фейхоа Евкаліпт Мирт Myrtaceae Acca Eucalyptus Myrtus

17. Родина Молочайні Молочай блискучий Euphorbiaceae Euphorbia milii

18. Родина Пальмові Фінік канарський Palmaceae Phoenix canariensis

19. Родина Адіантові Адіантум Adiantaceae Adiantum

20. Родина Аспленієві Аспленіум бульбоносний Aspleniaceae Aspleniun bulbiferum

21. Родина Да вал ієві Нефролепіс Davalliaceae Nephrolepis І

22. Родина Первоивітні Цикламен Primulaceae j Cyclamen j

23. Родина Ранникові Кальцеолярія Scrophulariacea e Calceoiaria

24. Родина Перцеві Пе пером і я Piperaceae Peperomia

25. Родина Рутові Rutaceae


72

73


Цитрус Citrus

26. Родина Шовковицеві Фікус пружній Інжир Могасеае Ficus elastica Ficus carica

27. Родина Агавові Агава Agavaceae Agave

28. Родина Айстрові Хрестовник Asteraceae Senecio

29. Родина Асфоделові Гавортія Гастерія Asphodelaceae Haworthia Gasteria

ЗО. Родина Драценові Сансев'єра Драцена Dracaenaceae Sanseviera Dracaena

3 1 . Родина Кактусові Епіфідлюм Ехінопсис Мамілярія Опунція 3 і го кактус Cactaceae Epiphyllum Echinocactus Mamillaria Opyntia Zygocactus

32. Родина Ластивневі Стапелія Хойя (восковий плющ) Asclepiadaceae Stapelia Hoya

33. Родина Товстянкові Каланхое Ехеверія Очиток Товстянка Бріофіллюм Ломикамінь Crassulaceae Kalanchoe Echeveria Sedum Crassula Bryophyllum Saxifraga

34. Родина Мальвові Гібіскус (троянда китайська) Malvaceae Hibiscus rosa-sinensis Linn.

35. Родина Геранієві Пеларгонія Geranaceae Pelargonium

36. Родина Аралієві Плющ Araiiaceae Hedera L.

37. Родина Осокові Циперус Cyperaceae Cyperus

Додаток З

Список тварин, рекомендованих для утримання в куточку живої природи


Комахи

Паломник індійський Carausius morosus

Палочник в'єтнамський Extradentatum

Цвіркун хатній Gryllus domesticus

Цвіркун польовий Gryllus campestris

Шовкопряд тутовий Bombux mori

Шовкопряд дубовий Antherala pemyi

Богомол звичайний Mantis religiosa

Земноводні

Квакша звичайна Hyla arborea

Квакша японська Hyla japonica

Квакша блакитна (австралійська) Litoria caerulea

Квакша гігантська Litoria infrafrenata

Жаба шпорцева Xenopus laevis

Тритон гребінчастий Triturus cristatus L.

Тритон звичайний Triturus vulgaris L.

Тритон гольчастий Pleurodeles waitli

Аксолотль Ambystoma tigrinum

Плазуни

Ящірка прудка Lacerta agilis

Ящірка зелена Lacerta viridis

Еублефар плямистий Eublepharis macuiarius

Вуж звичайний Natrix natrix

Вуж водяний Natrix lesselata

Черепаха болотна Emys orbicularis

Черепаха червоновуха Pseudoemys scripta

Черепаха степова Testudo horsfieldi

Птахи

Нерозлучник рожевощокий Agapornis roseicollis

Нерозлучник масковий Agapornis personata

Папуга хвилястий Melopsittacus undulatus

Папуга німфовий (карелла) Nimphicus holiandicus

Канарка Scrinus canaria

Рисовка Munia oryzivora

Амадина зеброва Taeniopygia guttata

Амадина японська Lonchura etriata


Ссавці

Свинка морська Cavia parcellus

Хом'ячок золотистий Mesocricetus auratus

Хом'ячок джунгарський Phodopus sungarus

Піщанка монгольська Meriones unguiculatus

Піщанка велика Rhombomys opimus

Дегу Octodon degu


Додаток 4 Список рослин і тварин, рекомендованих для

утримання в шкільному акваріумі


Холодноводний акваріум

І. Риби

Карась Carassius carassius

Пічкур Gobio gobio

Колючка дев'ятиголовка Pungitius pungitius

В'юн Misgurnus fossilis

Верховодка Leucaspius delineatus

2. Молюски

Котушка Planorbis sp

Фіза Physa fontinalis

З.Рослини

Ряска мала Lemna minor

Вольфія Wolfm arrhiza

Елодея канадська Elodea canadensis

Роголисник темно-зелений Ceratofphylium demeisum

Латаття біле Nymphaea alba

Глечики жовті Nuphar luteum

Водяний мох Fontinalis antipyretica


Тепловодний акваріум

І.Риби

Гупі Poecilia reticulata

Пецилія Xiphophorus macuiatus

Меченосець Xiphophorus helleri

Скалярія Pterophyllum scalare

Риба-папуга Pelvicachromis pulcher

Півник Betta splendens

Макропод Macropodus opercularis

Гурамі блакитний Trichogaster trichopterus sumatranus

Сомик крапчастий Corydoras paleatus

Вуалехвіст Carassius auratus

Кардинал Tanichthys albonubes

2. Молюски

Ампулярія Ampullaria sp

Меланія Melanoides tuberculata

Котушка червона Planorbis comeus var rubra

3. Рослини

Мох яванський Vesicularia dubyana

Річчія плавуча Riccia fluitans

Папороть крилоподібна Macrosorium pteropus

Валіснерія спіральна Vallisneria spiralis

Кабомба водяна Cobomba aquatica

Людвігія повзуча Ludwigia repens

Номафіла пряма Nomaphila stricta

Гігрофіла багатонасінна Hyhrophilia polysperma

і Перистолисник різнолис-ний Mvriophyilurn heterophyllum

Ротала індійська Rotala indica

Ехінодорус амазонський Echinodorus amazonicus


АТЕСТАЦІЯ КАБІНЕТУ БІОЛОГІЇ

ІНСТРУКЦІЯ

по проведенню атестації кабінету біології

Для проведення атестації кабінету керуються кваліметричним методом визначення бальної оцінки. Суть методу полягає в наступному:

• розробляється атестаційний лист, який заповнюється експертом вчителем, заступником директора з навчально-виховної роботи, методистом відповідної методичної служби;

• лист включає сім оціночних показників, які мають відповідні підпункти;

• кожний підпункт оцінюється в балах, які зазначені в колонках "так" і "ні";

• експерт підкреслює бали в колонках і підраховує загальну суму балів за кожним оціночним показником, записуючи у відповідні графи атестаційного листа;

• за балами по вираховується відсоток від еталонного показника за такою формулою:

Р = т 100% ,

N

Р - експертний коефіцієнт; т - кількість набраних балів: N - загальна кількість балів для даного оціночного показника.

• за доданою нижче таблицею переводять проценти у бали:

90- 80- 70- 60- 50- 40- 30- 20- 10- 1-

100% 89% 79% 69% 59% 49% 39% |29 1 9% 9%

%

106 96 86 76 66 5 6 46 36 26 16

• після остаточного переведення процентів у бали підраховують загальний бал, за яким визначається атестаційна оцінка кабінету: 65 - 70 балів - відмінно; 51-64 бали - добре; 36 - 50 балів - задовільно; 35 і менше балів - незадовільно.

Кабінет, що отримав суму балів на "відмінно" може претендувати на присвоєння звання "зразковий кабінет". Кабінет, що отримав суму балів менше 35 потребує значного дообладнання, оскільки стан його матеріально-технічної бази не може забезпечити якісного виконання програми з біології.


АТЕСТАЩЙНИЙ ЛИСТ КАБІНЕТУ БІОЛОГІЇ

Школа

Зав. кабінетом

Рік атестації


Оціночний Оцінка в

показник Найменування показника в балах

так ні

Оформлення інтер'єру кабінету

В кабінеті дотримано санітарно-гігієнічні

вимоги до:

1.1 • освітлення 1 0

• фонового оформлення стін 1 0

• затінювання вікон 1 0

• озеленення 1 0,3

В кабінеті наявні постійні експозиції:

• стенд "ТБ в кабінеті біології" 1 0

• стенд "Атестація учнів" 1 0

• портрети видатних вчених 1 0

• стенд-планшет "Еволюція 1 0

1.2 органічного світу"

• інші стенди (вказати назву) 1 0

1.3 Загальний естетичний вигляд кабінету 1 0.5

Загальна сума балів по ОІ

0: Організація робочих місць учнів

Робочі місця:

2.1 • укомплектовані однаковими меблями 1 0,3

• меблі відремонтовані і відповідають 1 0,3

вимогам з ТБ

22 Робочі місця маркіровані спеціальними 1 0,3

шифрами і мають інвентарний номер

Загальна сули балів по Сі

Оз Організація робочого місця вчителя

3.1 Наявність демонстраційного стола 1 0,3

Демонстраційний стіл оснащений

додатковим обладнанням:

• проекційною апаратурою 1 0,5

(графопроектор, діапроектор тощо)

• демонстраційним столиком 1 0

• пультом управління ТЗН 1 0

• в кабінеті наявна стулчаста дошка 1 0,5

• дошка оснащена екраном 1 0,5

3.2 • дошка оснащена магнітною дошкою 1 0,5

• в кабінеті с пристрої для затемнення 1 0

вікон

Робоче місце оснащене підводкою:

3.3 • води і зливу 1 0,5

• електричного струму 1 0,5

Загальна сума балів по СЬ

04 Збереження навчального обладнання

Збереження основного обладнання (лупи,

мікроскопи, аптечна вага, різноманітні

прилади):

4.1 • обладнання і прилади зберігаються в 1 0,5

спеціальній шафі

• обладнання і прилади зберігаються у І 0,5

зібраному вигляді

• промаркіровані і систематизовані 1 0,5

Збереження лабораторного посуду:

• посуд зберігається за видами 1 0

• посуд зберігається на полках 0,5 0

4.2 "стоячи" 0,5 0

• посуд зберігається в лотках "лежачи" 1 0

• посуд зберігається в спеціальних укладках

Збереження колекцій, макетів і моделей:

4 3 • промаркіровані, систематизовані і 1 0,5

зберігаються в спеціальній шафі

• зберігаються у зібраному вигляді 1 0,5

Збереження вологих препаратів:

• промаркіровані і систематизовані 1 0,5

.4 • зберігаються в спеціальній закритій 1 0

шафі (за склом)

Збереження мікропрепаратів:

4.5 • промаркіровані і систематизовані 1 0,5

• зберігаються в спеціальних коробках 1 0

Збереження друкованих та екранних посібників: 1 0

• таблиці маркіровані за розділами 1 0

програми 0,5 0

• таблиці систематизовані 1 0

• таблиці зберігаються в рулонах 1 0

• таблиці зберігаються стаціонарно 1 0

4.6 • об'ємні таблиці зберігаються

стаціонарно

• діафільми систематизовані 1 0,5

• діафільми зберігаються в спеціальних 1 0

укладках

• діапозитиви зберігаються в

спеціальних укладках з анотаціями,

систематизовані

Збереження технічних засобів навчання:

• наявність ТЗН (вказати) 1 0

4.7 наявність технічних паспортів 1 0

• ТЗН зберігаються в спеціальній шафі 0,5 0

• зберігаються відкрито 0,5 0

• мають покриття захист від пилу 1 0

• робочий стан (працюючі) 1 0

Загальна сума балів

05 Дидактичне оснащення кабінету

Оснащення кабінету бібліотекою:

• наявність програмного забезпечення 1 0

• наявність методичної літератури і 1 0

посібників 1 0

5.1

• наявність літератури для учнів(науково-популярні видання, енциклопедії, довідники, збірники і тематичних атестацій тощо). Оснащення різними видами дидактичних матеріалів:

5.2 • друкованих типографським способом 1 0

• саморобних (на ПК) 1 0

• систематизація матеріалів 1 0

Наявність картотек:

• навчального обладнання 1 0

• таблиць 1 0

5.3 • діафільмів і діапозитивів 1 0

• вологих препаратів, мікропрепаратів І 0

• колекцій, моделей, муляжів 1 0

• літератури 1 0

• дидактичних матеріалів

Наявність власних напрацювань з предмету: 1 0

• саморобні таблиці, динамічні моделі 1 0

тощо 1 0

5.4 • розробки уроків 1 0

• розробки позакласних заходів 1 0

• друковані матеріали в пресі 1 0

Матеріали самоосвітньої роботи вчителя

Атестаційні матеріали

Загальна сума балів

Дотримання техніки безпеки в кабінеті

Наявність документації з ТБ:

• акт-дозвіл на проведення занять в кабінеті 1 0


• загальна інструкція з ТБ 1 0

• інструкції з ТБ до екскурсій, навчальної практики учнів 0,5

• нормативно-правові документи 1 0

• журнали з ТБ

Наявність куточка з ТБ:

• вогнегасник 1 0,5

• ящик з піском 1 0

6.2 • матерія, просякнута вогнетривкою 1 0,5

рідиною

• відро 1 0

• медична аптечка

6.3 Наявність електромаркування в кабінеті 1 0

Загальна сума балів

7 Організаційні та інші заходи по обладнанню кабінету

В кабінеті наявний:

7.1 • перспективний план роботи кабінету 1 0,5

• план роботи на рік 1 0

• паспорт кабінету (інвентарна книга) 1 0,5

• оцінка кабінету за наслідками перевірки шкільної комісії. В кабінеті обладнаний куток живої природи 1 0

В кутку наявні:

• види кімнатних рослин (30-40 видів) 1 0

7.2 • акваріум з водоростями і рибами 1 0

• клітка для птахів з птахами 1 0

• тераріум з мешканцями 1 0

• паспортизація об'єктів кутка живої природи (етикетки). В кабінеті проводиться робота по:

• ремонту і профілактиці обладнання 1 0

7.3 • поповнення бази дидактичним матеріалом 1 0

Загальна сума балів


Завідувач кабінетом

При атестації кабінет отримав оцінку

Атестацію проведено ____________

Атестацію здійснив ____________

Підпис навчально-методичного

Пропозиції по удосконаленню комплексу кабінету біології адміністрації школи:

ЖУРНАЛ ІНСТРУКТАЖУ УЧНІВ З ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ В КАБІНЕТІ БІОЛОГІЇ

Розпочато " " 200 р.

Закінчено " " 200 р.


Прізвище, ім'я учня, який одержав інструктаж

Клас Зміст інструктажу (№ інструкції) Прізвище, ім'я по батькові вчителя (інструктора)


ПЛАН РОБОТИ КАБІНЕТУ БІОЛОГІЇ на 200_ - 200_ навчальний рік

Аналіз роботи у минулому навчальному році

Для роботи яких класів використовувався кабінет і матеріали, які в ньому знаходились

Що зроблено по оформленню кабінету та ремонту

Що придбано

Які були проблеми

Завдання на наступний рік

(Тематичне планування, оновлення, дидактичного матеріалу, складання опорних конспектів, діагностичних карт, придбання унаочнення, навчально-методичного матеріалу)

*Прим. Учні, яким не виповнилось 14 років в журналі не розписуються.

Завдання

Що заплановано

Термін виконання

1 .Оновлення матеріально-технічної бази

2. Поповнення дидактичної бази

Шкільний кабінет біології'

нормативні документи

Укладач: Руснак Т. М.

Замовлення № 50. Наклад 200 прим.

Друк: Підприємець Яворська І. Т.

Свідоцтво про внесення до Державного реєстру

суб'єктів видавничої справи

ЧЦ № 5 ВІД 7.07.2003 р.


(Повна назва навчального закладу)

ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ директора школи

№ від

ІНСТРУКЦІЯ

з охорони праці №

під час проведення занять в кабінеті біології

І. Загальні положення

1.1 Правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінеті біології поширюються на всіх учасників навчально-виховного процесу, які працюють, або навчаються в кабінеті біології.

1.2 Основні небезпечні та шкідливі фактори у роботі: травмування електричним струмом; перевтомлення органів зору та слуху; фізичне травмування: навантаження на опорну систему.

1.3 Не приступати до роботи без інструктажу на робочому місці.

1.4 Неухильно виконувати всі правила внутрішнього розпорядку.

1.5 Під час перерви кабінет обов'язково провітрювати.

1.6 Тримати в чистоті і порядку своє робоче місце.

1.7 Дотримуватися трудової дисципліни, не відволікати від роботи інших.

1.8 Виконувати тільки доручену вчителем роботу.

II. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1 Основними видами роботи в кабінеті біології є: проведення лабораторних робіт; проведення практичних робіт: демонстрації аудіовізуальних засобів навчання та унаочнення.

2.2 Детально ознайомитись з інструкцією до роботи.

2.3 Перевірити справність лабораторного обладнання (особливо збільшувальних приладів).

2.4 Перевірити освітленість приміщення.

2.5 Перевірити температурний режим.

III. Вимоги безпеки під час виконання робіт

3.1 Працювати з приладами на визначеній в інструкції відстані.

3.2 Працювати не сутулячись, тримати поставу.

3.3 Учні, які носять окуляри, працюють в окулярах.

3.4 Виконувати лише завдання визначеної інструкції.

3.5 Без дозволу вчителя не виконувати інші види діяльності з обладнанням.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1 Зібрати прилади за вказівкою вчителя.

4.2 Переглянути правильність їхньої комплектації.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1 При виникненні пожежі необхідно: організовано покинути приміщення, повідомити пожежну охорону, або директора школи.

5.2 При опіках вогнем необхідно: промити обпечену частину великою кількістю холодної води;

накласти марлеву пов’язку просякнуту спиртом; викликати, в разі необхідності, лікаря.

5.3 При порізах склом необхідно: в разі великої кровотечі припинити її тугою пов'язкою і викликати лікаря; в разі капілярної кровотечі обробити рану зеленкою, забинтувати руку.

    1. При фізичних травмах (ударах): туго зав'язати бинтом місце удару; викликати лікаря (за потребою).


УЗГОДЖЕНО

Спеціаліст служби з ОП ( _3

Завідувач кабінетом ___ ( __)

(Повна назва навчального закладу)

ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ директора школи

№ від

ІНСТРУКЦІЯ

з охорони праці №

під час практичних занять з біології

1. Загальні вимоги безпеки

1.1 До практичних робіт допускаються учні, які пройшли спеціальне навчання, інструктаж з охорони праці та про безпечні методи роботи у кабінеті (лабораторії) біології.

1.2 Проведення інструктажів та перевірка знань з питань техніки безпеки (охорони праці) здійснюються у межах навчальної програми і оформляються відповідно у журналі інструктажу.

1.3 Виконання даної інструкції є обов’язковим для всіх осіб, які проводять практичні роботи з біології.

1.4 Сумлінно дотримуйтесь правил особистої гігієни і санітарних норм на місці праці.

1.5 У кабінеті дозволяється проводити експерименти, тільки передбачені навчальними програмами.

1.6 Забороняється виконувати роботи, не пов’язані із завданням або вказівкою вчителя.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Одягніть спецодяг, якщо це передбачає вид роботи, застебніть його на всі ґудзики, волосся сховайте під головний убір.

2.2. Звільніть робоче місце від усіх непотрібних для проведення роботи предметів і матеріалів.

2.3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів, інструментів, матеріалів, необхідних для виконання завдання.

2.4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час роботи

3.1. Виконуйте лише ту роботу, яку доручив вчитель.

3.2. При користуванні скальпелем, лезом для безпечної бритви, препарувальною голкою, ніколи не спрямовуйте різальні або колючі частини цих інструментів на себе та інших, щоб уникнути поранень.

3.3 Обережно поводьтесь із скляним посудом (предметними і покривними скельцями). У випадку, якщо він розіб'ється, не збирайте осколки руками, а змітайте їх щіточкою у призначений для цього совок.

3.4 При виготовленні препаратів для розглядання їх під мікроскопом дуже обережно беріть покривне скельце великим і вказівним пальцями правої руки за краї, розмістіть його паралельно предметному склу, яке ви тримаєте у лівій руці, у безпосередній близькості до нього, а потім випустіть скельце з пальців, щоб воно вільно лягло на препарат.

3.5. Користуючись розчинами кислот або лугів, обережно наливайте їх тільки у скляний посуд.

Додати документ в свій блог або на сайт


Схожі:

З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці iconПоложення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти та інших нормативних документів галузевої чинності. Мета
Методичні рекомендації щодо організації перевірки стану роботи з охорони праці і безпеки життєдіяльності в шкільних навчально-виробничих...

З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці iconНаказ №65 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 квітня 2010 р за №293/17588 Про затвердження Правил охорони праці під час експлуатації електронно-обчислювальних машин Відповідно до Закону України наказую: Затвердити Правила охорони праці під час експлуатації електронно-обчислювальних машин
Державний комітет україни з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду

З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці iconПро затвердження Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті
Відповідно до Закону України "Про охорону праці" ( 2694-12 ) та з метою підвищення ефективності державного нагляду за дотриманням...

З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці iconПро затвердження Правил охорони праці під час експлуатації електронно-обчислювальних машин Відповідно до Закону України "Про охорону праці" ( 2694-12 ) н а к а з у ю
Затвердити Правила охорони праці під час експлуатації електронно-обчислювальних машин, що додаються

З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці iconПро затвердження Правил безпеки під час занять у навчальних і навчально-виробничих майстернях навчальних закладів системи загальної середньої освіти
Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах І навчальних закладах, затвердженого...

З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці iconПідбито підсумки роботи Держгірпромнагляду за 2012 рік
Указом Президента та його завдання стали для Служби стратегічним напрямом під час реалізації державної політики в сфері промислової...

З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці iconПід час проведення навчання з питань охорони праці та по спеціальних правилах безпеки працівників суб’єктів господарювання
Найменування юридичної особи: Приватне підприємство «Навчально-консультаційний центр «Відмінник»

З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці iconПро проведення районного конкурсу дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей» у навчальних закладах Пологівського району
З нагоди Дня охорони праці в Україні та з метою привернення уваги учасників навчально-виховного процесу до проблеми збереження життя...

З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці iconІз учасниками семінару проведена практична робота «Український оберіг»
Сікірда О.І вчителями початкових класів, трудового навчання, географії, української мови представлено проекти: «Використання природних...

З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці iconНа Запоріжжі перевірено підприємства агропромислового комплексу
З метою профілактики виробничого травматизму під час жнивної кампанії інспектора територіального управління Держгірпромнагляду у...

З охорони праці № під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці iconЗатверджую ректор Херсонського державного університету
...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи