Сценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира icon

Сценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира




Скачати 111.06 Kb.
НазваСценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира
Дата конвертації06.09.2014
Розмір111.06 Kb.
ТипСценарій
джерело


Красноперекопський НВК «школа-НВК» №1


Сценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира»


Підготувала:

Черниш Світлана Миколаївна,

учитель української мови та літератури вищої категорії, «Старший учитель»

Базовий заклад:

Краноперекопський НВК «школа-НВК» №1

Д/а: АР Крим 96000

м.Красноперекопськ, вул. Мендєлєєва 25,

кв.25

моб.т. 050 67 67 300

д.т. 3 22 07


м. Красноперекопськ, 2014

Мета:

- поглибити та узагальнити знання учнів про Л.Глібова;

- розвивати вміння виразно читати поетичні та прозові твори;

- виховувати любов до літератури.

Обладнання: зал прикрашений портретом Л.Глібова; виставкою його книг; обладнаний відеотехнікою. Виступи ілюструються слайдами.


1 учень.

- В добрий день і добрий час

^ Завітали ви до нас

Всіх гостей щиро вітаєм

Подивіться, що ми знаєм.


2 учень.

- Ми вам раді, добрі люди,

І вітаєм щиро вас

Та запрошуєм ласкаво

На наше свято, у наш зал.


З учень.

- Ось дзвінок сигнал подав,

До роботи час настав.

Та і ми часу не гаймо,

І свято своє починаймо.


Байкар. Наше свято називається «В гостях у дідуся Кенира» і присвячене

187 - річниці від дня народження Леоніда Івановича Глібова.


(Звучить пісня чи весела народна музика)


Ведучий. Серед постійної боротьби добра і зла, правди і кривди

людина вчилася жити. Як захистити себе від лиха, як застерегти іншого від нього? Такі питання поставали перед нею. І щоб відповісти на них, людина створила байку. Звичайно, крім байки, були й прислів'я та приказки, були притчі і повчальні сентенції. Але байка швидко стала найпопулярнішою і найпоширенішою формою критичного мислення людини.

Легенда розповідає, що першим байкарем був римський раб Езоп.

Ведучий. Колись в Україні у 16 - 18 ст. писання байок було в школі

традицією. Ця традиція прийшла з уроків піїтики - одного з основних предметів у наших давніх навчальних закладах.

Ведучий. Байка в Україні стала популярною із 18 ст., а утвердилася

як жанр у творчості мудреця філософа 18 ст. Григорія Сковороди.

Послідовники Сковороди П. Гулак - Артемовський, Л. Боровиковський і

Є. Гребінка розвинули цей жанр далі. Класиком же української байки судилося стати Леонідові Глібову.

Ведучий. 5 березня виповнилося б 187 років від дня народження

Леоніда Івановича Глібова, талановитого поета-лірика, блискучого байкаря.

Отже, звернімо увагу на портрет найвидатнішого байкаря.

Байкар. Високе відкрите чоло свідчить про мудрість людини. А міцно

стиснуті тонкі губи, виразне підборіддя, що трохи виступає вперед, говорять про її мужній і стійкий характер. І дивні очі... Ніби добрі і лагідні, проте якісь далекі, відчужені, без живого вогника. Немов погаслі. Десь після п'ятдесяти років

Л. Глібов почав сліпнути, і в старості він майже не бачив. І все ж, незважаючи на тяжку недугу, на часом нестерпні умови життя, письменник працював наполегливо і самовіддано. За останні чотири роки він написав українською мовою велику кількість віршів для дітей, поетичних казок, загадок, акровіршів, байок, ліричних творів вдвічі більше, ніж за всі попередні роки творчого життя.


Ведучий. Ще в дитинстві, слухаючи народні байки та казки баби Одарки, Леонід настільки виразно уявляв риси вдачі та звички тварин, що всі оті леви, зайці, вовки і лисиці поставали перед ним як живі. Йому, тоді ще зовсім малому хлопцеві, здавалося, що вони-думають і говорять, як люди. Леонід часто замислювався над тим, що в казках та байках є тварини добрі і злі, що й у звірів є нібито свої царі й пани, які бувають жорстокі до слабких і беззахисних.

Навчаючись в останньому класі гімназії, Глібов вирішує писати байки. Адже в них можна висловити все те, що говорити відверто було заборонено. І в зошиті юнака одна за одною з'являються байки «Вовк і Кіт», «Охрімова свита», «Зозуля і Півень», «Лебідь, Щука і Рак». Ці байки користувалися в читачів дуже великим успіхом. їх переписували і вивчали напам'ять.


Ведучий. Іван Франко назвав Глібова «найкращим українським байкописом». У його творчому доробку - 107 байок. Уже не одне покоління дошукується в них мудрості. Давайте заглянемо и ми в цю чудову скарбницю.


Байкар. Але спершу ознайомимося з крилатими висловами Л.Глібова.

(Група учнів читають вислови)

- Як не піймав, то й не кажи, що злодій.

- Що, братику, посіяв, те й пожни.

- Два хитрих мудрого не переважать

- Чого не тямиш, не берись.

- На, небоже, що мені не гоже.

- Рука, як кажуть, руку миє.

- Не плюй в колодязь: пригодиться води напитися.

- Хто вище злізе, дуже низько падає.


Ведучий. Кого з нас не спонукають задуматися ці мудрі слова поета - байкаря, що давно вже стали крилатими висловами і сприймаються як народні. А частина з них і є такими, майстерно використаними авторами і талановито вплетеними в сюжети своїх творів.


Байкар. Давайте послухаємо байки, що приготували учні.

(Учні читають та інсценують байки «Щука», «Лисиця Жалібниця», «Лебідь, Щука і Рак», «Вовк і Кіт», «Муха і бджола», «Вовк і вівчар».)


Ведучий. У єдиному на всю Україну дитячому журналі «Дзвінок», що виходив у Львові наприкінці 19 століття, Леонід Глібов друкував свої твори під загальною назвою «Загадки і жарти Дідуся Кенира». Дотепний автор сипав веселими віршами, байками, загадками, казками та жартами.

Чому він назвав себе Дідусь Кенир? Кажуть, що його батько купив колись собі такого співучого кенира, що послухати його спів сходились сусіди. На запитання «Куди йдете?» вони казали: «До Івана Кенира». Так прозвали батька по-вуличному - Кенир. Оце батькове прізвисько стало згодом псевдонімом письменника Леоніда Глібова.


Ведучий. Леонід Іванович був учителем і добре знав, чим цікавиться весела й допитлива дітвора. Для неї мудрий поет під іменем дідуся Кенира написав багато жартівливих віршів, казок та загадок. Певне, любов до дітвори, милування веселими ватагами малечі збудили в ньому спогади про власне дитинство, легенди, казки, веснянки, щедрівки славної Полтавщини.


Байкар. - Діти, а чи любите ви загадки?

Діти(відповідають):

- Да!

Байкар. – Тож прослухаємо загадки, створені Леонідом Івановичем.

(Учні читають загадки)


Бачить – не бачить

Бачить-не бачить,

Чути-не чує.

Мовчки говорить,

Дуже мудрує.

Часом захоче-

Правди навчає,

Іноді бреше,

Всіх звеселяє.

Люба розмова. -

Будемо, діти,

З нею довіку

Жити-дружити.

Хто ж то такая

В світі щаслива,

Мудра, правдива

І жартівлива?

Як не вгадали,

Стану в пригоді:

Річ коротенька –

Книжка, та й годі.


^ Котилася тарілочка

1) Котилася тарілочка

по крутій горі,

Забавляла любих діток

У моїм дворі.

Нам тієї тарілочки

Чому не любить –

Хорошая, золотая

І як жар горить.

Прийшла баба –

сама чорна,

І чорний жупан, -

Заховала тарілочку

У синій туман.

2) Постихалі співи й жарти

У дворі моїм;

Золотої тарілочки

Стало жаль усім.

Зачинився я у хаті,

У віконці став 1

І про тую тарілочку

Співати почав:

"Туманочку, туманочку!

Поклонись зорі,

Покоти нам тарілочку

По нашій горі..."

3) Де не взявся із-за лісу

Невідомий птах,

Довгохвостий, гостроносий,

На восьми ногах.

Тільки став я приглядаться-

що, і відкіль,

А він зразу розігнався -

І в вікно сусіль...

4) Я - на піч та у куточку

Зігнувсь, притаївсь

І, щоб птах той не надибав,

Ряденцем укривсь.

Навіжений птах літає,

Не найде ніде

І тонесенько виводить:

"А де дідок, де?11

Закричав горлатий півень

І прогнав мій страх,

Я зрадів –

і не побачив,

Де той дівся птах.

5) Золотую тарілочку

Всі знають давно:

То на небі ^ СОНЦЕ ясне,

На весь світ одно.

Чорна баба - нічка темна:

Із давних - давен

Покриває все на світі,

Як погасне день.

Заховався, шуткуючи,

Дідусь-господар,

Щоб не зразу догадались,

Що той птах –^ КОМАР.


Гоп! Гоп! Діти-молодята!

Гоп! Гоп! Діти-молодята!

І дівчата, і хлоп'ята!

Годі бігать і скакать,

Буду загадку казать:


Як була я молодою,

Грала в хрещика з весною

І між квітками росла,

Зеленіла і цвіла.


Добрі люди доглядали,

Шанували, поливали,

Щоб жила краса моя,

Щоб доладна була я.


Як підкрадеться до мене і

Те бадиллячко зелене,

Чи бур'ян, чи лобода, -

Через мене всім біда.


Всіх од мене проганяють,

Через тин перекидають,

Щоб нічого не росло,

Щоб пристріту не було.


Як великою вже стала,

Я сім плахт поначіпляла,

Довгі кісоньки взяла

У віночок заплела.


Куди треба, помандрую,

Скрізь і днюю, і ночую,

Світ увесь я обійшла

І на ярмарку була...


Тільки я сердита зроду:

Хто задивиться на вроду

Чи сунеться цілувать –

Буде сльози проливать.


Діти-квіти, виростайте

І мене ви розгадайте!

Прилетить веселий час –

Поцілую дуже вас.


Діти думали-гадали

І ніяк не розібрали.

В мою хатоньку прийшли,

На печі мене знайшли.


"Ой дідусю, не вгадали, -

Діти разом закричали, -

Годі в просі гріться, спать,

Поможи нам розгадать!


Осьде пряничок чудовий,

Неабиякий - медовий.

Бач - і самі не їмо,

А тобі віддаємо!"


Взяв я пряничок, дивлюся

І облизуюсь, сміюся...

"Не вгадали ви? Ото!

То ж ЦИБУЛЯ, більш ніхто!"


Здивувались дуже діти:

"Тьху, погана!.. Так верни ти „

А я пряник гам та гам:

"Вибачайте, не віддам!"


Байкар

- Загадки ви відгадали, але Дідусь Кенир постає перед нами не тільки талановитим поетом, блискучим байкарем, а й творцем дитячих загадок, зокрема таких оригінальних за формою, як акровірш.

-А чи знаєте, діти, що таке акровірш?


^ Байкар і учень (читають акровірш М.Рильського)

- Ти, Максимку, щось притих?

- Я читаю акростих!

- Що воно така за штука? -

- Запитав дідусь онука.

- Перші літери рядків

- Зверху вниз я разом звів,

- Ось і вийшло слово з них

- Це, дідусю - акростих.


Байкар. - Ну що ж, давайте послухаємо акровірші й відгадаємо.

( Учні 5-х класів читають акровірші)

Хто вона?

А - з неї діти починають

Буквар читати з ранніх літ.

Екзамен перший складають,

Тож треба знать її як слід.

^ Коли вже вивчена вона, -

Авжеж, прислужиться сповна.

Що за птиця?

Між людьми, як пташка в'ється,

У людей і їсть, і п'є,

Ходить старець, просить, гнеться,

^ А у неї всюди є.


Хто баба?

Сидить хитра баба аж на версі граба.

«Ой не злізу з граба! - дурить діда баба.-

Вловіть мені тую курочку рябу.

А я подарую грушку золотую».


^ Хто вона?

Лиха зима сховалася,

А сонечко прогляне,

Сніжок води злякається,

Тихенько тануть стане, -

І здалеку бистренько

Вона до нас прибуде,

Кому - кому любенько,

А дітям більше буде.

Ведучий. Леонід Іванович Глібов — автор не тільки дотепних байок, цікавих загадок та акровіршів. Його перу належить також багато ліричних віршів. Деякі з них так полюбилися читачам, що стали народними піснями. Серед них і поезія «Журба».

Байкар. - Діти, чи хочете ви прослухати пісні?

  • Якщо хочете, то зараз їх заспівають…


( Ансамбль учнів 5-6-х класів співають пісні на слова Л.Глібова )


Ведучий. Глібов хоч і писав ліричні вірші, але сам полюбляв веселі українські

народні пісні.

(Ансамбль учнів 5-6-х класів співають народні жартівливі пісні)


Байкар. Ось і закінчується наше свято.

Щирі, дзвінкі, життєдайні напоєні мудрістю та добром твори Леоніда Глібова живуть і сьогодні.


1 учень. Шановні гості!

Спасибі, що знайшли час,

І прийшли до нас.

2 учень. Якщо ваша ласка,

То приходьте до нас

Ще будь ласка.


( Звучить весела народна музика, діти танцюють «Гопак")



Додати документ в свій блог або на сайт


Схожі:

Сценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира iconСценарій позакласного заходу, рекомендовано для сьомих класів "Загадкове Середньовіччя" (естетична подорож)
Мета: поєднання шкільних предметів: всесвітня історія, образотворче мистецтво, художня культура, трудове навчання. Розвивати вміння,...

Сценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира iconСценарій позакласного заходу для початкової школи
Мета: Ознайомити з традиціями та культурою країни, мова якої вивчається. Виховання добротою: перенести учнів у казковий світ зимової...

Сценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира iconСценарій позакласного заходу до Дня дитячої книги «Гортаючи сторінки улюблених книжок»
Мета заходу: залучати школярів до читання, показати пізнавальне, виховне значення художньої літератури; розвивати творчі здібності...

Сценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира iconСценарій позакласного курсового заходу
Це сприяло тому, що і підготовка до заходу, і його проведення було сприйнято студентами з інтересом, навело на роздуми

Сценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира iconСценарій позакласного виховного заходу з фізики " фізичні перегони" Мета: навчити учнів застосовувати вже
Виховувати відповідальність, самостійність, дисциплінованість, працьовитість; правильність і чіткість мови

Сценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира iconСценарій позакласного заходу з англійської мови " st. Valentine day" Teacher

Сценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира iconСценарій виховного заходу для учнів 5-8 класів
Мета. Вчити аналізувати, робити висновки на основі власних спостережень за довкіллям, зрозуміти значення лісу; розвивати спостережливість...

Сценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира icon«Точно в ціль» (сценарій масового заходу для читачів-учнів 6-х класів) Ідея
При написанні сценарію ми поєднали, здавалося б різні теми. Але, як у спорті, так і при вирішені правових питань необхідні наполегливість,...

Сценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира icon«Точно в ціль» (сценарій масового заходу для читачів-учнів 6-х класів) Ідея
При написанні сценарію ми поєднали, здавалося б різні теми. Але, як у спорті, так і при вирішені правових питань необхідні наполегливість,...

Сценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира iconСценарій позакласного заходу «Ломоносов науковець, мислитель, поет …»
Мета: ознайомити учнів з умовами становлення особистості М. В. Ломоносова, розширити їх знання про життєвий і науковий шлях великого...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи