Фізкультхвилинки і рухливі ігри на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів icon

Фізкультхвилинки і рухливі ігри на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів




Скачати 45.33 Kb.
НазваФізкультхвилинки і рухливі ігри на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів
Дата конвертації05.03.2013
Розмір45.33 Kb.
ТипДокументи
джерело

Фізкультхвилинки і рухливі ігри

на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів


Фізкультхвилинки та рухливі ігри – найкращі ліки від гіподинамії. Їхня головна перевага полягає в тому, що вони мають у собі всі види рухів, притаманних людині, – біг, стрибки, пластику рук, тулуба. Під час проведення фізкультхвилинки або рухливої гри дитина відчуває радість після напруження розумових сил.

Віршова форма римованих вправ, пісень, казок сприяє відпрацюванню ритмічної вимови паралельно з ритмічними рухами.

Виконання ритмічних рухових вправ у поєднанні з мовленнєвою діяльністю:

  • сприяє реалізації рухової активності, що є притаманною дітям;

  • сприятливо впливає на настрій дитини;

  • стимулює інтерес до навчання

  • дає можливість підтримувати позитивний контакт між учителем та учнями.

Гра «Ведмідь»

Учитель пропонує учням уявити, як повільно ходить ведмідь, вайлувато переступаючи  з ноги на ногу; як бігає: швиденько і прямо пересувається вперед, як він бурчить (дозволити школярам пробігти від своїх парт до дошки).

^ Гра «Комарики»

Школярі виходять із-за парт, спочатку звуками імітують дзижчання комара, потім рухами – його політ навколо голови, рук, ніг, ловлять його оплесками. Наприклад: «Комарик над головою». Діти плещуть в долоні над головою. «Комарик біля вуха» тощо.

^ Гра «Зайчик»

Учні присідають біля своїх парт. На слова вчителя: «Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде», вихованці приклавши кисті до вух, то розгинають, то згинають їх. Потім класовод пропонує «зайчикам» ніжки погріти:

Зимно зайчику стояти,

Треба трошки пострибать:

Скік-скік,скік-скік, скік-скік.

Треба трошки пострибать,

Пострибавши відпочить.

«Зайчики» займають місце за партою. Урок триває.

^ Гра «Чи знаєш ти свій клас?»

Учитель: «Покладіть ручки і заплющіть очі. Я називаю предмет, який є в нашому класі, а ви показуєте на нього рукою, коли я скажу розплющити очі, ви побачите, чи правильно показали»

^ Гра «Гойдалки»

Стати прямо, ноги нарізно, руки в поясі. Гойдатися, піднімаючись на носки й опускаючись на п’яти під рахунок учителя («раз» – на носках, «два» – на п’яти. 10 разів).

^ Гра «Косар»

Встати з-за парт, випростатися, ноги нарізно, руки перед собою. Повертаючись ліворуч і праворуч, робити широкі рухи руками («раз» і «два»), ніби косячи траву. Дихання вільне. (Виконувати у середньому темпі 5-6 разів)

^ Гра «Потягти канат»

Стати прямо, руки нарізно, підняти руки вгору (вдихнути повітря), робити такі рухи ніби тримаєшся за канат і тягнеш його, трохи згинаючи коліна (видихати повітря), до рахунку 7-8. (виконувати 3 рази)

^ Гра «Хто що промовляє?»

Учитель починає, а діти продовжують:

Вчитель                                                              Учні

Зозуля кує:                                                 «Ку-ку, ку-ку!»

Півень кукурікає:                                      «Ку-ку-рі-ку!», «Ку-ку-рі-ку!»

Голуб воркує:                                             «Гу-гу, гу-гу, гу-гу!»

Сова кричить:                                             «Угу, угу, угу!»

Риби мовчать, ні пари з вуст.

Після виконання цієї вправи-гри діти займають місця за партами.


^ Гра «Цікавинка»

Пропонується розповідь, що містить у собі пізнавальний матеріал. Наприклад:

Учитель                                                                    Учні

- Діти, чи знаєте ви, хто як спить?                  Так, знаємо.

- Як спить зайчик?                                             Зайчик спить лежачи.

- Як спить курка?                                               Курка спить сидячи.

- Як спить чапля?                                              Чапля спить стоячи.

- А як спить кажан?                                           Кажан спить, висячи донизу головою

Фізкультхвилинки

***

Під мовний супровід учителя діти виконують вправи (4 рази)

«Раз» – підняти руки вгору,

«Два» – натягнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

«Три-чотири» – прямо стати,

Будемо знову починати

***

Вчитель   Учні

Трава низенька-низенька.                                Роблять присідання.

Дерева високі-високі.                                       Піднімають руки вгору.

Вітер дерева колише-гойдає.                           Обертаються.

То направо, то наліво нахиляє.                        Нахиляються вправо, вліво.

То вгору, то назад.                                            Потягуються вгору, назад.

То вниз нагинає.                                               Нахиляється вперед.

Птахи летять-відлітають.                                 Махають руками-«крильми».

А учні тихенько за парти сідають.                  Сідають за парти.


***

Я намалюю зайчика для вас – раз.                   Роблять колові рухи руками над головою.

Це у нього, бачите, голова – два.                     Руки кладуть на голову.

Це у нього вуха догори – три.                          Піднімають руки вгору до вух.

Це стирчить у нього хвостик сірий – чотири. Повертають тулуб праворуч, ліворуч.

Це очиці весело говорять – п’ять.                    Прикладають руки до очей.

Ротик, зубки – хай моркву їсть –шість.           Імітують жування моркви зайцем.

Шубка тепла хутряна на нім – сім.                  Плещуть в долоні.

Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – вісім.       Підскакують  на місці.

Ще навколо посаджу дерев я – дев’ять.          Садять дерева, притоптують ямки.

І хай сонце сяє з піднебесся – десять.             Піднімаються на носках, руки вгору.

***

Всі піднесли руки – раз!

На носках стоїть весь клас,

Два присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,

Два! – і вниз,

На сусіда подивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись.

Хай мужніє ваше тіло.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.


Степаненко Ганна Іванівна, вчитель початкових класів Пастирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Смілянської районної ради Черкаської області.

Додати документ в свій блог або на сайт


Схожі:

Фізкультхвилинки і рухливі ігри на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів iconРухливі ігри
Заспокоїти малюків Вам допоможуть саме рухливі ігри: після них нормальний відпочинок змінить активність. Інакше це називається розвитком...

Фізкультхвилинки і рухливі ігри на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів iconФормування дослідницьких умінь молодших школярів у процесі навчальних екскурсій
Проблеми формування в молодших школярів науково-дослідницької діяльності досліджувалися у фундаментальних працях таких учених, як...

Фізкультхвилинки і рухливі ігри на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів iconІгри та вправи для розвитку уваги, пам´яті, мислення й уяви молодших школярів на уроках мови
Вони повинні протягом уроку уважно слухати вчителя, уважно виконувати те, що їм пропонує зробити, уважно виконувати певне завдання...

Фізкультхвилинки і рухливі ігри на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів iconОсобливості формування читацької компетентності молодших школярів на уроках читання
Використання сучасних навчальних технологій в системі початкової математичної освіти

Фізкультхвилинки і рухливі ігри на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів iconСамоосвітня діяльність молодших школярів
Твердо переконана, що навчання повинно бути проблемним, з елементами самостійної дослідницької роботи. Тому намагаюся організовувати...

Фізкультхвилинки і рухливі ігри на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів iconТворчі завдання на розвиток продуктивного мислення молодших школярів на уроках математики з розділу «Величини»
Сьогодення педагогічної науки вимагає реалізації нових підходів до навчання та виховання дітей молодшого шкільного віку, оскільки...

Фізкультхвилинки і рухливі ігри на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів iconРозвиток процесів сприймання у молодших школярів на уроках природознавства
Уроки природознавства в молодшій школі мають багато можливостей для розвитку у дітей процесів сприймання, загальнонавчальних умінь...

Фізкультхвилинки і рухливі ігри на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів iconРозвиток творчих здібностей молодших школярів на уроках української мови
Автор: Сохацька Людмила Володимирівна, учитель початкових класів, старший учитель, Нововолинська зош №7 Волинської області

Фізкультхвилинки і рухливі ігри на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів iconЯка на дотик дитяча фантазія: використання іграшки та ігрових елементів на уроках комп’ютерної грамотності для молодших школярів
Н. В., вчитель інформатики Бориспільського ліцею „Дизайн-освіта” імені Павла Чубинського

Фізкультхвилинки і рухливі ігри на уроках та в позаурочній діяльності молодших школярів iconТема: Гіперактивність молодших школярів. Причини гіперактивності
Мета: підвищення психологічної компетентності вчителів в роботі з гіперактивними учнями молодших класів

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи