Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку «Якою ми бачимо весну?» icon

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку «Якою ми бачимо весну?»




НазваІнтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку «Якою ми бачимо весну?»
Дата конвертації16.03.2013
Розмір59.5 Kb.
ТипДокументи
джерело


Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку

«Якою ми бачимо весну?»

Програмовий зміст. Продовжувати розширювати знання дітей про живу та неживу природу, про весняні явища. Викликати почуття радості від краси весняної природи.

Удосконалювати знання дітей про рослинний світ, формувати вміння розмірковувати. Продовжувати вчити визначати рослини - первоцвіти, називати деякі лікарські рослини. Закріпити знання про правила їх збору.

Закріпити знання про птахів, їх користь. Збагачувати словниковий запас. Продовжувати розвивати в дітей інтерес до природи, її таємниці, естетичні почуття, спостережливість.

Спонукати до креативності у викладанні картини з ниток. Виховувати бережне, шанобливе ставлення до всього живого, любов до рідної землі, вміння помічати її красу.

Матеріал: атрибути до гри «Сплету я віночок», різнокольорові скельця, магнітофонний запис співу птахів, предметні картинки із зображенням птахів, весняна галявинка, матеріал для роботи з викладання весняного пейзажу з ниток.

^ Хід заняття

Діти стають до кола, беруться заруки, вітаються один з одним.

Вихователь. Тепер ми з вами велика та дружня сім'я. Сьогодні ми поведемо мову про природу, бо людина і природа - невіддільні одне від одного, бо природа - одна із найбільших таємниць і дуже добре, коли таємниці вмієш розгадувати. От ми і пригадаємо, що таке природа. Пограємо в гру «Жива і нежива природа».

Діти плескають у долоні, коли предмет відноситься до живої природи і тупають ногами — коли до неживої (наприклад слова вода, сонце, квіти, лід, комар, дерево, каміння, вітер, пташка та ін.).

Вихователь. Всі пори року по-своєму прекрасні. Але мені особливо подобається та пора, про яку ось ця загадка:

Зійшли сніги

Шумить вода

Земля вже квіти викида.

Буяє травка молода.

Все мертве оживає.

Коли, діти, це буває?

  • Сьогодні Коля хоче привітати вас усіх з початком весни.

Струмок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, як свічечка

Хвилюють, милують, квітують поля

З весною тебе, Україно моя!

Вихователь. Весна! Яке це ніжне і ласкаве слово! Діти, скажіть це слово тихо, тепер голосно, з подивом, з радістю. Що вам нагадує слово весна? (Перший сонячний промінчик, перші квіточки, легенький вітерець, струмочки, блакитне небо, спів пташок). Пригадайте прислів'я про весну.

(Весна ледачого не любить. Проспиш весною, заплачеш зимою. Весняний день рік годує. Вода з гірок потекла, весну принесла. Весна днем красна, а на хліб пісна).

Вихователь. А як ви розумієте ось це прислів'я:«Проспиш весною, заплачеш зимою»?

- Весна красуня! Якими словами ми ще можемо назвати весну? (Чарівниця, мила, тепла, люба, привітна, довгождана).

Крокує весна по землі, несе радість людям, а природі - звільнення від зимового сну. Покрокуємо і ми разом із весною. Підійдіть до вікна та візьміть різнокольорові скельця і подивіться через них на весну.

^ Гра «Що якого кольору буває весною?»

А тепер відгадайте загадку:

Зранку вранці на горбок
Піднімався колобок,
А у вечері з горбка, -
І немає колобка. (Сонце)

Чи є сьогодні сонце?

Як називається погода, коли світить сонце, а як називається погода, коли його немає. Давайте покличемо сонечко закличкою, яку ми знаємо:

Вийди, вийди сонечко

На дідове полечко,

На бабине зіллячко,

На наше подвір'ячко.

Там діти граються,

Тебе дожидаються.

Після такої заклички сонечко обов'язково з'являтиметься на небі. Діти, а навіщо існує сонце? Послухайте ось цей вірш:

Встала весна чорну землю сонну розбудила

Уквітчала її рястом барвінком укрила.

- Хто написав ці чудові рядки? А чому ми згадуємо Т.Г.Шевченка в ці березневі дні?

Діти, поет у своєму вірші згадує квіти. Квіти і весна завжди поряд. Подивіться, може і в нашому залі десь є куточок, який створила весна.

^ Діти вказують на галявинку та підходять до неї.

Що ви тут бачите? Це весна розгубила ці чарівні квіти.

Візьміть кожен собі по одній квіточці і надіньте на голівки. Уявіть себе тією квіточкою, яка є у вас. Розкажіть про себе, про свої мрії, про те, що всім наснилося з приходом весни.

А тепер я хочу сплести гарний віночок (грає спокійна музика).

Сплету я віночок з підсніжників (виходять діти - підсніжники, беруться за руки і кружляють).

Сплету я віночок з пролісків і т.д.

У нас утворився чудовий весняний віночок. Виберемо квача-квіточку та пограємо у гру.

Ой піду я на лужок

Та й по квіти на вінок.

Діти (стоять у колі, погойдуючись):

Нас не рвіте,

- Ми землі кохані діти.

Землю-матінку квітчаєм

Всіх милуєм, всіх вітаєм!

^ Діти тікають, а квач їх доганяє.

Квітка. Я квітку у лузі зірвав, коли біг.

Зірвав. А для чого? Сказати не зміг.

У вазі вона один день простояла

Наступного дня моя квітка зів'яла.

А скільки б вона на лужку простояла? Вихователь. Діти, яку відповідь ми дамо на це запитання? То чи можна рвати багато квітів?

Чому?

У світі існує дуже багато рослин, які не лише ваблять, а й мають цілющі властивості.

Назвіть лікарські рослини, які є ранньою весною. (Первоцвіт, фіалка, мати-й-мачуха)

Що лікують ці рослини?

Пригадайте правила збору лікарських рослин:

  • рвати тільки відомі лікарські рослини;

  • не рвати біля дороги;

  • правильно сушити;

А як говорять в народі, коли збирають лікарські рослини?

Небо – батько

Земля - мати,

А ти трава, дозволь тебе рвати.

Діти, давайте на хвилину затамуємо подих, прислухаємося до навколишнього. (грамзапис співу птахів)

- Що це ви чули?

Чому спів птахів такий веселий, шумний? А зараз ми пограємо в гру і перевіримо, чи знаєте ви перелітних та зимуючих птахів. Кожен з вас візьме собі картинку на вибір. А тепер таке завдання: перелітні птахи летять до берізки, а зимуючі - до ялинки. (Перевіряю.)

Які прислів'я про птахів ви знаєте?

Де пташки, там гинуть комашки.

Де багато птиці, там немає гусениці.

Отож, діти, птахи - наші пернаті друзі і лікарі лісу. Давайте пообіцяємо, що будемо завжди оберігати птахів.

Дитина. Літай, співай у небі гомінкому

Моя пташино, тільки не загинь

Моя рука нікому і ні коли

Не принесе ні кривди, ні біди.

Вихователь. Ну що ж, попрощаємося із весняною галявиною, але не надовго. До неї ми іще повернемося влітку, коли буде зовсім тепло, зелено, буде багато птахів, різних пахощів. Але запам'ятаймо одне, ми всі разом повинні піклуватися про природу, бо природа - наш дім. Якщо ми будемо її оберігати, то вона завжди буде квітучою, щедрою для нас з вами.

Якби не було цієї весни, не було б і першої весняної квіточки, не було б і цього походу на галявину.

А тепер ми підемо до групи. Сьогодні наша розповідь про весну ще не скінчилася.

Весну люблять всі і всі по-різному. Композитори, наприклад, пишуть музичні твори. Послухайте цю музику.

Який настрій у вас створився?

Що ви уявили під цю музику?

Поети оспівують весняну красу у своїх віршах.

Хто хоче прочитати вірш про весну?

Дитина читає вірш.

Сьогодні всі відчуєте себе художниками і висловите свої враження від весняної казки у своїх роботах.

Сідайте за столи і нехай ниточки вам допоможуть зустрітися із весною ще раз.

Діти працюють.(з різнокольорових ниточок викладають весняний пейзаж)

Додати документ в свій блог або на сайт


Схожі:

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку «Якою ми бачимо весну?» iconЗаняття по формуванню лексико-граматичної сторони мовлення для дітей старшого дошкільного віку із знм ІІІ рівня Заняття 1 Тема
Мета: Збагачувати активний словник дітей на основі знань і уявлень про навколишнє середовище: закріплювати узагальнювальні слова:...

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку «Якою ми бачимо весну?» iconМетодичні рекомендації щодо впровадження програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» у практику роботи дошкільних навчальних закладів
Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року, постала проблема надання обов’язкової дошкільної освіти...

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку «Якою ми бачимо весну?» iconКонспект заняття з грамоти для дітей старшого дошкільного віку
К к та її звукове значення; вправляти у суцільному читанні складів і слів, розвивати зорову діяльність, дрібну моторику пальців рук;...

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку «Якою ми бачимо весну?» iconКонспект відкритого заняття на розвиток емоційної сфери у дітей старшого дошкільного віку Тема: Подорож у царство Золотої рибки. Мета
Створення умов для найбільш повного і вільного розкриття творчих здібностей засобами нетрадиційного малювання та казкотерапії

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку «Якою ми бачимо весну?» iconНаказ №552 м. Кіровоград Про проведення моніторингового дослідження стану й розвитку системи освіти дітей старшого дошкільного віку
України від 25. 10. 2010 р. №1000 «Про проведення моніторингового дослідження стану й розвитку системи освіти дітей старшого дошкільного...

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку «Якою ми бачимо весну?» icon«З чого починається гарний день» Комплексне заняття з пізнавального розвитку та художньої літератури за творами В. О. Сухомлинського для дітей старшого дошкільного віку Мета
Мета: вчити дітей культурі спіл­кування (вітатися, прощатися, просити, відмовляти, пропонува­ти, заперечувати). Продовжувати ознайомлювати...

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку «Якою ми бачимо весну?» iconСценарій міської спартакіади серед дітей старшого дошкільного віку присвяченої євро 2012 01. 06. 2012р. Ведуча: Увага! Увага! Спішіть, поспішайте! Спортивного свята Ви не минайте
Сценарій міської спартакіади серед дітей старшого дошкільного віку присвяченої євро 2012

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку «Якою ми бачимо весну?» iconКонспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «подорож у всесвіт»
Землі Місяць, вправляти у визначенні фаз місяця, називати народні прикмети про місяць. Закріпити уявлення дітей про будову Сонячної...

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку «Якою ми бачимо весну?» iconПідготовка дітей старшого дошкільного віку до школи: сучасний стан та проблеми
Перехід дитини дошкільного віку з дитячого садка до школи є важливим етапом її життя. Він пов'язаний не лише зі зміною середовища...

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого та художньо-естетичних завдань для дітей старшого дошкільного віку «Якою ми бачимо весну?» iconЗаняття з дослідно-експериментальної діяльності для дітей старшого дошкільного віку «Цариця-водиця»
Обладнання: прозорі пластикові стаканчики, чайні ложки, ємності різної форми, сіль, цукор, аскорбінова кислота, картинки велика і...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи