Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства? Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство» icon

Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства? Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство»




Скачати 70.25 Kb.
НазваЧому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства? Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство»
Дата конвертації16.03.2013
Розмір70.25 Kb.
ТипДокументи
джерело

Тема. Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства?

Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство», «громадянин», «громадське суспільство», «гуманістична мораль»; висловлювати судження про людину як найвищу цінність демократичного суспільства, наводити приклади громадянськості; виховувати почуття гуманізму, патріотизму.

Обладнання. Засоби мультимедіа, роздавальний і наочний матеріал.

Епіграф уроку. «Багато у світі дивних див, та найдивніше з них — людина». (Еврипій, давньогрецький мудрець).

Хід уроку.

І. Активізація уваги та мислення учнів. Створення емоційно-позитивної атмосфери уроку.

  1. Вступне слово учителя.

Один питає: «Далі що робити?»

А другий: «Що пошле судьба?»

Отак і можна відрізнити

Людину вільну від раба.

Георг Шторм, німецький поет

«Ти знаєш, що ти — людина? Ти знаєш про це, чи ні?» — проникливо запитував своїх сучасників і нащадків відомий український поет Василь Симоненко.

За 1000 років до нього давньогрецький філософ Діоген Синопський, відомий тим, що жив у діжці, ходив удень, під яскравим сонцем, гамірними міськими вулицями із запаленим ліхтарем, щось шукаючи. Коли здивовані громадяни поцікавилися в нього, що він загубив, той відповів: «Шукаю людину!». Бо дійсно, справжню людину знайти нелегко.

І впродовж своєї історії людство намагалося знайти відповідь на одне з найскладніших питань: кого насправді можна вважати людиною або, як мовиться, людиною з великої літери?

  1. «Мозковий штурм»

Яку відповідь ви дали б на це запитання?

  1. «Гронування»

безкорислива

добра щира






милосердна ЛЮДИНА справедлива







відповідальна працелюбна




чесна порядна





готова прийти

на допомогу

  • Слайди №1,2


ІІ. Представлення теми та очікуваних результатів.

Учитель. Ми невипадково розпочали наш урок із розмови про людину, людину з великої літери, бо тема уроку «Чому людину визначають найвищою цінністю суспільства» тісно пов’язана з неповторністю, неперевершеністю справжньої людини.

  • Слайди №3,4

Але, як відомо, людина може жити повноцінним життям тільки у суспільстві, тому на сьогоднішньому уроці також з’ясуємо, який зміст ми вкладаємо у поняття «демократичне суспільство», «громадянин», «громадянське суспільство», «гуманістична мораль», «громадянськість». (Терміни записані на дошці). Адже ви також громадяни нашої держави, вам будувати нове суспільство, тому повинні розбиратися в таких питаннях.

Я очікую, що ви сьогодні будете добре працювати, виявите активність і засвоїте основні поняття уроку.

А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Запишіть на аркушах паперу і прикріпіть на дошці під назвою «Очікувані результати».


ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу, формування етичних умінь і навичок.

Учитель. Перш, ніж дати відповідь на питання «Чому людину визначають найвищою цінністю суспільства», з'ясуємо зміст понять, записаних на дошці.

  1. «Мозковий штурм» Назвіть ті терміни, значення яких вам відомо.

  2. Робота в парах. Знайди значення терміну

  • Слайд №5

^ ТЕРМІНИ: ЗНАЧЕННЯ:

  1. Демократичне суспільство 1. Особа, що належить до постійного населення якої-небудь

держави, користується її правами і виконує обов’язки,

встановлене законами цієї держави

  1. Громадянин 2. Суспільство, яке забезпечує права і свободи громадян

  2. Громадянське суспільство 3. Сукупність усіх громадян, їхніх вільних об'єднань,

пов’язаних суспільними відносинами та високим рівнем

свідомості й політичної культури.

4. Гуманістична мораль 4. Усвідомлення мільйонами людей своєї ролі як громадянина

5. Громадянськість 5. Мораль, основою якої є визнання гідності та прав людини, її

цінності як особистості, турбота про людей, всебічний

розвиток людини, її самореалізації, створення сприятливих

умов суспільного життя.

(Відповідь: 1 – 2; 2 – 1; 3 – 3; 4 – 5; 5 – 4).

3. Перегляд довідкового матеріалу

  • Слайд №6

Прочитайте теоретичний матеріал і визначте, чи правильно ви виконали завдання

  1. Перевірка роботи у парах

  2. Бесіда

Чим громадянське суспільство відрізняється від демократичного? (У громадянському суспільстві кожний громадянин усвідомлює свої права щодо держави і суспільства, а демократичне суспільство забезпечує права і свободи цих громадян. Громадянське суспільство об’єднується інтересами людей незалежно від держави. Держава створює умови для реалізації прав громадян).

  1. Робота у групах

  • Слайд №7

Складіть перелік рис, притаманних людині з розвиненою громадянськістю.



  • Слайд №8




Людина з розвиненою громадянськістю




Має почуття гідності Має почуття патріотизму




Бажає зробити державу сильнішою,

могутнішою, багатшою тощо


У чому ж ви вбачаєте свою громадянськість? (У навчанні; вивчимося і віддамо свої знання на вирішення глобальних проблем нашого суспільства…).

  1. Фізкультхвилинка

  2. Робота над епіграфом уроку

Звернемося до вислову давньогрецького мудреця Еврипія, які ми обрали епіграфом уроку. Як ви розумієте ці слова? (Людина — унікальне (неповторне, неперевершене) творіння природи, суспільства, самої себе).

  1. Робота з підручником

Прочитайте текст і дайте відповідь на запитання: «Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства?».

Про велич людини складалися оди, легенди. При цьому малася на увазі людина не просто як жива істота, а як особистість з високим рівнем інтелектуальності та моральних якостей.

Послухайте вірш М. Рильського «Ким хочеш бути, хлопчику?» і скажіть, який смисл вкладає хлопчик у поняття «людина».

  • Слайд №9

  1. Читання вірша.

  2. Бесіда.

  3. Самодослідження

  • Слайд №10.

  • Які риси характеру ви не хотіли б бачити в інших людях і в собі? Прочитайте їх за порядком важливості для себе. (Егоїзм, непорядність, злість, неорганізованість, нечесність, несправедливість, невпевненість, заздрість).

  • Яких рис вдачі вам хотілося б собі додати? Прочитайте їх за порядком важливості для себе. (Сміливість, впевненість, відповідальність, оптимізм, працьовитість, чесність, порядність, витримка).

  1. Робота в малих групах.

  • Слайд №11

Наведіть декілька варіантів закінчення речення: «Проявами того, що в демократичному суспільстві людина вважається найвищою цінністю, є те, що…» (Конституція України надає кожному широкі гарантії прав і свобод людини; недоторканість і безпека людини захищаються законом тощо)

Висновок. Від кожного із нас залежить, якою буде країна, де він живе, і як нащадки будуть говорити про цю людину.

  • Як, на вашу думку, має жити людина на землі, щоб залишити згадку про себе?

  • Чому мораль демократичного суспільства називають гуманістичною?

  • Слайд №12 (читання інформації з екрана).

  1. Робота в парах

  • Слайд №13

  • Складіть перелік чеснот, які мають бути притаманні гуманістичній моралі демократичного суспільства. Напишіть їх на кружечках паперу і прикріпіть до дошки. (Любов, співчуття, взаємодопомога, взаємоповага, почуття дружньої підтримки, співчуття, милосердя, турбота...).

  • Слайд №14. «Цікавить ваша думка»

  • Перед вами — ситуації. Цікавить ваша думка: як ви вчините? якими почуттями керуватиметеся?

  • Ви поспішаєте. Вам не можна запізнюватися, бо автобус на екскурсію може відійти без вас. Але на переході ви побачили стареньку бабусю, яка стоїть із важкою сумкою і безпорадно дивиться навколо.

  • У вашого товариша сталася неприємність: він загубив мобільний телефон.


ІV. Підсумок уроку

  1. Перевір себе

  • Слайд №15

  • Закінчіть речення, вибравши потрібне слово.

  • Суспільство, яке забезпечує права і свободи громадян, називається … (демократичним)

  • Особа, що належить до постійного населення якої-небудь держави, користується ї правами і виконує обов’язки, встановлені законами цієї держави — це… (громадянин).

  • Найвищою цінністю демократичного суспільства є… (людина).

  • Усвідомлення мільйонами людей своєї ролі як громадян — це… (громадянськість).

  • Світогляд, сповнений любов’ю до людей, повагою до людської гідності, до прав і свобод людини — це… (гуманізм).

  1. «Мікрофон»

  • Слайд №16

  • Як ви вважаєте, що означає бути гуманним?

  • Чи справдилися ваші очікувані результати?

  1. Оцінювання роботи учнів на уроці.


V. Домашнє завдання.

  • Складіть розповідь про випадок, який , на вашу думку, є проявом людяності (гуманності) (10-12 балів)

  • Наведіть приклади людяного ставлення один до одного у вашому класі (7-9 балів)

Додати документ в свій блог або на сайт


Схожі:

Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства? Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство» iconПлан основних організаційних та санітарно-протиепідемічних заходів Головного управління Держсанепідслужби у Херсонській області на 2013 рік
Конституції України, якою найвищою соціальною цінністю визначено людину, її життя, здоров’я і безпеку та програми економічних реформ...

Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства? Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство» iconРозвинене громадянське суспільство як ознака демократичної правової держави Поняття «громадянське суспільство»
«громадянське суспільство» (англ civil society) є об’єктом обговорення не тільки в політології, але й у філософії, соціології, юриспруденції,...

Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства? Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство» iconУрок №4 Тема. Середньовічне європейське суспільство
Мета: охарактеризувати структуру середньовічного суспільства, показати його складові, створити уявлення про три стани середньовічного...

Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства? Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство» iconУрок іноземної мови має творчий характер
Приклади правильно сформульованої мети: "навчити учнів розуміти і вживати в усному мовленні слова ”, "навчити учнів описувати класну...

Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства? Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство» iconОпис проекту «Феномен людини» Епіграф проекту: я не знаю нічого краще, складніше, цікавіше людини. Вона – все. М. Горький «Людина І суспільство»
«Людина і суспільство» це інтегрований курс, що формує в учнів уявлення про людину та суспільство, їх взаємодію з точки зору філософії,...

Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства? Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство» iconТема уроку: Арифметична прогресія, її властивості. Формула n – го члена. Мета уроку
Мета уроку: Ввести поняття арифметичної прогресії, розглянути її властивості; вивести формулу n – го члена та навчити учнів застосовувати...

Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства? Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство» iconУрок презентація Тема. Презентація проекту «Роде мій, красний» Мета
Мета. Повторити значення слів рід, родина, рідня; дати поняття про щасливу сім’ю; навчити учнів складати родовідне дерево; виховувати...

Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства? Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство» iconЗ І туру щорічного Всеукраїнського конкурс
Найвищою соціальною цінністю в Україні відповідно до Конституції України є: (оберіть правильну відповідь)

Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства? Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство» iconДієприкметниковий зворот
Мета: дати поняття про дієприкметниковий зворот; навчити учнів визначати дієприкметникові звороти в реченні; формувати вміння правильно...

Чому людину визначають найвищою цінністю демократичного суспільства? Мета. Навчити учнів витлумачувати поняття «демократичне суспільство» iconТема. Поняття про відсотки. Мета
Мета. Ввести поняття відсотків, сформувати вміння записувати відсотки у вигляді десяткових дробів і навпаки дроби відсотками; розвивати...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи