Виготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійний аграрний ліцей icon

Виготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійний аграрний ліцей

Реклама:



Скачати 166.28 Kb.
НазваВиготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійний аграрний ліцей
Дата конвертації18.03.2013
Розмір166.28 Kb.
ТипДокументи
джерело

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Головне управління освіти і науки Полтавської

облдержадміністрації

Зіньківський професійний аграрний ліцей





Виготовила: Бендас Наталія Михайлівна,

викладач фізики та інформатики

професійний аграрний ліцей,

м. Зіньків, Полтавська область


2010рік


План уроку

Мета. Повторити і узагальнити матеріал з розділу «Закони постійного струму»

Навчальна мета. В цікавій ігровій формі повторити основні поняття і закони постійного струму, удосконалювати навики розв’язування якісних та розрахункових задач.

Розвиваюча мета. Розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, вміння бачити прояви вивченого матеріалу в техніці, побуті, майбутній професії, розв’язувати задачі з технічним змістом.

Виховна мета. Розвиток комунікативних здібностей учнів, виховання вольових якостей, прагнення до перемоги.

Тип уроку. Формування умінь і навичок з використанням тестових завдань.

Обладнання. 1. Комп’ютерний клас обладнаний комп’ютерами з програмами «Тест - Аспект», тести в картинках, тести схематичне позначення приладів, ППЗ фізика - 10

2. Роздатковий матеріал.

3. Картки контролю.

4. Лист оцінювання знань учнів.


Епіграфи уроку.

Наука - полководець, а практика - солдати.

Леонардо да Вінчі

Розум полягає не тільки в знанні,

але й в умінні застосовувати знання на ділі.

Аристотель

Ніколи не соромся запитати

про те, чого не знаєш…

^ Арабська мудрість

Набув знань – приступай до діла,

знання без діла – тяжка ноша.


Наука в наші дні захоплює більше,

ніж будь – які романи.

^ Ромен Ролан

…справжні думки так рідко приходять

в голову, що їх не важко і запам’ятати.

А. Ейнштейн

Людина боїться тільки того, чого не знає;

знання перемагають всі страхи.

^ В.Г. Бєлінський

Розум людський має три ключі, які все відкривають:

знання, думку, уяву.

В. Гюго

Єдиний шлях, який веде до знань, -

це діяльність.

Б. Шоу

Коли задачу розв’язує інший, усе зрозуміло,

Коли розв’язуєш сам – нічого не виходить.

Леонард Ейлер

Навчився сам – навчи іншого.





І. Організаційний момент.

  • Перевірка явки учнів на урок.

  • Перевірка готовності учнів до уроку.


Вступне слово вчителя.

Добрий день! На цьому уроці ви повинні мені показати , а собі довести, що ви готові до покорення вершин багатющого світу електричних явищ: електричний струм, закон Ома для ділянки та повного кола, послідовне і паралельне з’єднання провідників, робота постійного струму…

Який розділ фізики ми вивчаємо?

Відповідь учня. Ми вивчаємо один із розділів електродинаміки – «Закони постійного струму».

Мета сьогоднішнього нашого уроку. На мою думку її найкраще можна сформулювати у віршованій формі.


Сегодня вспомним все о токах-

Заряженных частиц потоках,

И про источники, про схемы,

И нагревания проблемы.

Ученых, чьи умы и руки

Оставили свой след в науке.

Приборы и цепей законы,

Кулоны, Вольты, ватты, Омы.

Решим, расскажем, соберем,

Мы с пользой время проведем.

Проявим нынче мы уменья,

Законы объясним, явленья

Электризацию, сопротивление

И мощность, как работу за мгновенье.

Эксперименты проведем,

И победителей найдем!


Розпочнемо роботу. Перед вами лист оцінювання знань учня. В нього ви будете заносити бали за виконане завдання. Від вас чекаю наполегливості, нестандартного мислення, впевненості в своїх силах, а також справедливого оцінювання своїх знань, так як ви в більшості випадків будете самооцінювати свої знання.


Лист оцінювання знань учня.

Прізвище ім’я Група




п/п


Навчальні елементи

Загальна

кількість балів





1.

Люди науки







2.

Позначення фізичних величин та їх розмірність







3.

Формули і закони







4.

Розв’язування задач







5.

Робота з індивідуальними тестами







6.

Тест







7.

Інші роботи










Всього балів









Здавалося, що кухару, кондитеру немає ніякого діла до законів постійного струму, але сьогодні на уроці ми з’ясуємо, що кожен з нас присутній в класі має відношення до цих «великих» законів електротехніки. Більшу частину своїх зусиль людина витрачає на пошуки найкращого оптимального розв’язання поставленої задачі: як добитися найбільш високого життєвого рівня, найвищої продуктивності праці, найменших затрат, максимального прибутку, мінімальних витрат часу? Не всі задачі підлягають точному описанню, не для всіх знайдені прості розв’язки .


ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Завдання для включення розумової діяльності: дано ряд буквених позначень фізичних величин: I, U, R, P, A, Q, q, e, S.

(Одне позначення оцінюється в 0,1 бала).


  • Алгоритм для розв’язування задач.

  • Люди науки.

1. Хто електрику «тваринну»

Зумів правильно понять,

А тому джерело струму

Першим зміг побудувать? (Александро Вольта, 1745 –

1827рр.)


2. Хто, експериментальну провів роботу,

Закон нам відкрив про залежність

Між струмом, напругою й опором дроту?

(Г.С.Ом)


3. Хто, в рот поклавши два метали,

Дивний робив експеримент,

А тоді створив для людства

Гальванічний елемент? (А. Вольта)


4. Чий закон, якщо не знати, велить дома спочивати? (Георг Сімон Ом, 1787 – 1854р)



  • Позначення величин та одиниці вимірювання. (Кожне завдання оцінюється в 0,1 бала)






п/п

Назва величини

Позначення

Одиниці вимірювання

1.

Сила струму


І

Ампер

2.

Напруга




Вольт

3.

Робота


A

Джоуль

4.

Електрорушійна сила




Вольт

5.

Заряд


q

Кулон

6.

Питомий опір




Ом* м

7.

Потужність


P

Ват

8.

Час


t

секунда

9.

Опір


R

Ом

10.

Робота сторонніх сил




Джоуль




  • Формули і закони. (Кожне завдання оцінюється в 0,2 бали)

  1. Закон Ома для ділянки кола

  2. Сила струму через заряд та час

  3. Опір при послідовному з’єднанні

  4. Сила струму при паралельному з’єднанні

  5. Робота постійного струму

  6. Потужність постійного струму

  7. Закон Ома для повного кола

  8. Питомий опір


ІІІ. Формування умінь і навичок.


    • Порозв’язуємо.

Розв’язування якісних задач.

  1. Привести приклади паралельного з’єднання провідників і довести його переваги.

  2. Який елемент кола в нашому класі включений послідовно?

  3. При проходженні електричного струму по провіднику провідник нагрівається, теплова дія електричного струму. Де у професії кухара, кондитера ви з цим зустрічаєтеся? Свої роздуми.

Розв’язування задач за збірником Римкевича №№ 774, 796, 823, 806.

Першу задачу розв’язую самостійно.

Розв’язування цікавої задачі.

Скільки електроенергії можна зекономити в Україні за один день, якщо кожна сім’я на 1 годину менше користуватиметься електричною лампочкою потужністю 100 Вт. В Україні приблизно 10 млн. сімей.

(Учні розв’язують задачу на місцях у групах). Розв’язок перевіряємо на дошці (там вже є розв’язок, але попередньо закритий).

Дано:

P = 100 Вт W =  p · t · N W = 100 Вт · 3600 с · 107 = 3,6 · 1012 Дж

t = 1 год або у кВт · год:

W = 106 кВт · год

N =  107 1 кВт · год – 0,250 грн

W-? Ця електроенергія буде

коштувати:

250 · 103 грн =250 тис. грн.

Отже ми можемо в масштабах України

зекономити 1 млн. кВт · год. або 250 тис. гривень за одну годину!


^ Тест в картинках.

Тест в картинках

до розділу «Закони постійного струму»

Поставити у відповідність картинки.

Людський розум має три ключі, які все відкривають: знання, думку, уяву.

Прізвище _________________ Група_______________



Реостат повзунковий

Перемикач двополюсний







Перемикач однополюсний

Акумулятор







Гальванометр демонстраційний

Закон Ома для ділянки кола







Реохорд

Опір при паралельному з’єднанні







Гальванометр

Схема підключення вольтметра







Німецький фізик Георг Сімон Ом

Французький фізик, математик, хімік Ампер Андре Марі











    • Тест на відповідність.


Найпростішим і найпоширенішим з’єднанням провідників є послідовне і паралельне з’єднання.

Розставити у відповідність.







п/п





Послідовне

з’єднання


Паралельне

з’єднання


; ;

;

;

;

;

Амперметр. Вольтметр

Гирлянди. Вимикачі.

Запобіжники.

Шунт до амперметра.

Всі споживачі. Розетки.

Додатковий резистор

до вольтметра.






1.



Схема









2.


Опір









3.



Сила струму








4.


Напруга









5.



Застосування










IV. Закріплення матеріалу з розділу «Закони постійного струму».

Учні працюють з тестом Аспект.




















^ V. Підведення підсумків уроку і коментоване виставлення оцінок.


( Учні здають листи оцінювання)

Чи все у вас получилося?

Чи задоволені ви своїми результатами?

Чи довелося вам в повній мірі реалізувати свої можливості, використати одержані знання?

VI. Домашнє завдання. Повторити розділ «Закони постійного струму»і підготуватися до контрольної роботи.

Дякую за співпрацю і за урок.


Матеріали до уроку.





Фізика – найдивовижніша річ і вона цікава, навіть якщо нічого в ній не розумієш.


  1. Що таке електричний струм? 




  1. Які умови винекнення електричного струму? 




  1. Як під’єднано лампи у Вашій квартирі? 




  1. Як називається струм, якщо сила струму з часом не змінюється? 




  1. Одиниця вимірювання сили струму в системі СІ. 




  1. Як називається закон, який показує залежність сили струму від напруги? 




  1. Основна характеристика провідника, яка характеризує протидію провідника встановленню в ньому електричного струму. 




  1. Як називається прилад, який має змінний електричний опір? 




  1. Послідовно в коло вмикаються 




  1. Паралельно в коло вмикаються 




  1. Пристрій, що слугує для усунення небезпеки короткого замикання. 




  1. Три провідники з опором R, 2R, 3R увімкнено в коло послідовно. Чи однакова сила струму в цих провідниках? 




  1. Як розподіляється сила струму в паралельно з’єднаних провідниках? 




  1. Прилад за допомогою, якого вимірюється напруга. 




  1. Для розширення меж вимірювання амперметра використовуються 




  1. Електрорушійна сила в замкнутому контурі являє собою відношення роботи сторонніх сил по переміщенню заряду вздовж контуру до заряду.

Так Ні




  1. Як читається закон Ома?

З інтонацією.

  1. Джерело струму? Розетка.

  2. Назвати заряджену частинку. Акумулятор.

  3. Вольт – одиниця напруги, названа в честь вченого Вольтметра!

  4. Не знання закону Ома не звільнює від відповідальності.

  5. Не знаєш закону Ома, сиди дома.


Загадки

1. Быстро, быстро я бегу.

Кому угодно помогу.

Но иногда я так “стреляю”,

Что пожары вызываю

И даже насмерть убиваю. (електричний струм)


2. Цей прилад в коло в коло електричне

Паралельно підключай,

І напругу визначай. (Вольтметр)


3. Складай коло – думай думу,

Чим замірять силу струму. (Амперметр)


4. Робітник для нас він звичний

Струм – трудяга електричний,

Але маємо турботу –

Хто обчислює роботу. (Елетролічильник)


5. На проводах собі в куточку

Кручусь – тихо, то дрижу.

Оплатиш стільки – як скажу. (Електролічильник)


6.На стіні цей контролер

Єдиним оком не моргає,

Все «на вус мотає» (Електролічильник)


7.Хто електрику «тваринну»

Зумів правильно понять,

А тому джерело струму

Першим зміг побудувать? (Александро Вольта, 1745 – 1827рр.)


8.Хто, в рот поклавши два метали,

Дивний робив експеримент,

А тоді створив для людства

Гальванічний елемент? (А. Вольта)


9.Чий закон, якщо не знати, велить дома спочивати? (Георг Сімон Ом, 1787 – 1854р)


10. Хто, експериментальну провів роботу,

Закон нам відкрив про залежність

Між струмом, напругою й опором дроту?

(Г.С.Ом)





Ом Георг зовут меня

Я физик без сомнения

Я открыл закон, друзья,

Всемирного значения.

Если хочешь на участке

Напряженье знать,

Должен силу тока ты

Умело измерять.

Если ток в нем возрастает

То тотчас без сомнения,

Вверх пойдет расти, друзья,

Тоже напряжение.

Ну а если сила тока

Начинает падать вниз

Это значит, что сопротивленье

Показало свой каприз.

Если сила стала меньше

То сопротивленье вдруг

Резко буде повышаться

Ты запомни это, друг.


Электричество кругом,

Полон им завод и дом,

Везде заряды; там и тут,

В любом атоме “живут”.

А если вдруг они бегут,

То тут же токи создают.

Нам токи очень помогают,

Жизнь кардинально облегчают!

Удивительно оно,

На благо нам обращено,

Всех проводов “величество”

Зовется “Электричество”!

“Рождаются великие творенья

Не потому ли, что порою где-то

Обычным удивляются явленьям

Ученые, художники, поэты”.


К. Кулиев.

Для того, чтоб изучать науку,

Надо наблюдать ее явления,

А, затем, используя законы,

Делать выводы и принимать решения,

А решая формулы и выводя законы,

Мы используем понятия, термины и величины

Без сомненья,

Ну, а каждая величина, конечно,

Будет с единицей измерения.


^ Памятка для решения задач


Как часто получается –

Задача не решается,

А просто надо формулу

Подставить и решить.

А, подставляя в формулу

Всех величин значения,

Об единицах величин

Старайся не забыть.


Сегодня вспомним все о токах-


Заряженных частиц потоках,


И про источники, про схемы,


И нагревания проблемы.


Ученых, чьи умы и руки


Оставили свой след в науке.


Приборы и цепей законы,


Кулоны, Вольты, ватты, Омы.


Решим, расскажем, соберем,


Мы с пользой время проведем.


Всех проводов, величество,


Зовется “Электричество”


Проявим нынче мы уменья,


Законы объясним, явленья


Электризацию, сопротивление


И мощность, как работу за мгновенье.


Эксперименты проведем,


И победителей найдем!


Використана література.


  1. С.У. Гончаренко Фізика 10 клас, 1994, Київ

  2. Л.А. Кирик Уроки фізики 10 клас, 2004, Харків Ранок – НТ

  3. А.П. Римкевич Збірник задач з фізики для 8 – 10 класів 1989, Київ, Радянська школа

  4. Журнали фізика в школах України

  5. www.1september.ru

  6. http://osvita.ua/

Додати документ в свій блог або на сайт


Реклама:

Схожі:

Виготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійний аграрний ліцей iconВиготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійно аграрного ліцею
Показати роль експерименту як методу наукового пізнання, що лежить в основі цього відкриття

Виготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійний аграрний ліцей iconПро проведення ліцензійної експертизи под дптнз «Реутинський професійний аграрний ліцей»

Виготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійний аграрний ліцей iconПіщанобрідський професійний аграрний ліцей
Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва та слюсар з ремонту сільськогосподарських машин

Виготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійний аграрний ліцей iconАрхангельський професійний аграрний ліцей (74022, Херсонська обл., Високопільський р-н, смт. Архангельське, вул. Кірова, 38)

Виготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійний аграрний ліцей iconПрограма з предмету «Інформаційні технології»
В. М. Харьков, викладач дптнз «Сумський професійний ліцей будівництва та автотранспорту»

Виготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійний аграрний ліцей iconЧаплинський професійний аграрний ліцей (75200, Херсонська обл., Чаплинський р-н смт. Чаплинка, вул. Леніна, 21)

Виготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійний аграрний ліцей iconІванівський професійний аграрний ліцей (75401, Херсонська область, Іванівський район, смт.Іванівка, вул. Щорса, б. 4 Б)

Виготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійний аграрний ліцей iconДнз «Бериславський професійний аграрний ліцей» (74370, Херсонська область, Бериславський район, с. Червоний Маяк, вул. Центральна, 1)

Виготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійний аграрний ліцей iconКаховський професійний аграрний ліцей (74853, Херсонська обл., Каховський р-н, с. Червоний Перекоп, вул. Жовтнева,1)
Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва (категорії «А», «В», «С», «Д»)

Виготовила: Бендас Наталія Михайлівна, викладач фізики та інформатики професійний аграрний ліцей iconРішення 22. 08. 2011 №219 Про погодження учбових маршрутів з практичного керування транспортним засобом
Днз «Куйбишевський професійний аграрний ліцей» виконавчий комітет селищної ради вирішив

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи