Проектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості icon

Проектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості

Реклама:



Скачати 55.99 Kb.
НазваПроектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості
Дата конвертації24.04.2013
Розмір55.99 Kb.
ТипДокументи
джерело

Проектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості

М.Є. Герасименко

вчитель початкових класів

ЗОШ №24

м. Артемівськ, Донецька обл.


Складна, різнобічна і багатогранна робота вчителя початкових класів. Тому сучасний педагог не має права залишатися на одному рівні. Він повинен прагнути удосконалювати свої знання, розширювати свій кругозір, бути взірцем для учнів. Вчитель має пам’ятати, що дитина приходить до школи з бажанням вчитися. А, щоб це бажання з часом не згасло, і для дитини не наступили сірі шкільні будні, вчителеві в умовах оновлення змісту освіти, необхідно шукати нові підходи до навчання, виховання, нові стежинки до кожного учнівського «Я».

Для мене з дітьми такою стежинкою стало використання в навчально-виховному процесі проектної методики, як способу активного здобування знань та їх практичного втілення. Адже основна ідея проектної методики – навчання в процесі діяльності:



Предметно-перетворю-вальної

Пізнавальної

Фізично-оздоровчої

Соціально-комунікативної

Оціночно-орієнтаційної

Мета проектної роботи – навчити дитину діяти самостійно, ініціативно в будь-яких умовах сьогодні і в майбутньому; формувати комунікативну компетентність в процесі спільної роботи; реалізовувати оздоровчу функцію навчання; виховувати всебічно розвинену особистість на засадах гуманних ідей.

Реалізується поставлена мета через принципи особистісно-діяльної орієнтації, інтеграції, диференціації, комунікативності, проективності.

Планування змісту та ходу навчального проекту здійснюється за такими етапами:

I етап. Організація проекту.

  1. Визначення учителем виду проекту.

  2. Вибір учителем теми проекту.

  3. Формулювання основної проблеми та дидактичної мети.

II етап. Планування проекту.

  1. Ознайомлення учнів із загальною темою.

  2. Вибір учнями теми індивідуальних, групових завдань.

  3. Обдумування шляхів вирішення проблеми.

  4. Визначення форми презентації результатів.

  5. Визначення критеріїв оцінювання проектної діяльності.

III етап. Реалізація проекту.

  1. Складання плану роботи.

  2. Визначення джерел інформації, способів її збору та аналізу.

  3. Самостійна пошукова робота учнів.

  4. Аналіз та обробка інформації.

  5. Виготовлення освітнього продукту.

IV етап. Підсумок проекту.

  1. Оформлення результатів дослідження.

  2. Підготовка до презентації.

  3. Захист проектів.

  4. Оцінювання проектної діяльності.

  5. Аналіз проведеної роботи. Висновки.

Для організації ефективної роботи в класі створюється доброзичливий мікроклімат, визначаються види діяльності залежно від теми проекту, формулювання основної проблеми та дидактичної мети. Це – екскурсії з послідуючим обговоренням, замальовки, виготовлення виробів з природного матеріалу; підбір віршів, загадок, прислів’їв, складання словничків, граматичних завдань; опис ілюстрацій, власних малюнків; висловлювання думок про побачене, почуте, прочитане; робота з довідниками, дитячими енциклопедіями, словниками; сприймання та аналіз текстів на природничому, історичному, народознавчому рівні; слухання музики, співу, сприймання картин, словесне малювання і т. д.

Вид освітнього продукту залежить від характеру провідної діяльності, наприклад:

Тема проекту

Провідна діяльність

Освітній продукт



«Книжці я найкращий друг»

Прикладна

Ремонт книжок із класної бібліотеки

Пошукова (збір прислів’їв, загадок)

Створення саморобної книжки з прислів’ями, загадками про книжку



«Наші права»

Ознайомлювально-інформаційна

Плакати із символічним відображенням прав дитини

«Як святкують Новий рік у Європі»

Творча

Сценарій новорічного свята

«Краєвиди рідного міста»

Дослідницька, творча

Фотовиставка, виставка малюнків



Діяльність учнів реалізується у вигляді проектів. Це – малюнки, схеми, альбоми, бортжурнали, книжечки, фотовиставки, ігри, листки-завдання до уроків з інтегрованим змістом, інсценування, конкурси, свята.

Проекти розраховані на різний час: від одного уроку до одного семестру.

Наприклад: вивчення віршів Ліни Костенко про природу у 2 класі охоплює два уроки. В проектну роботу входять такі завдання: намалювати ілюстрації до віршів, захистити їх, підібрати у бібліотеці вірші Ліни Костенко про природу, вивчити напам’ять, висловити власні думки про ці твори.

Робота над проектами, які охоплюють великий проміжок часу, ділиться на кілька частин.

Проект

«Прихід весняної пори»

(2 клас)

  1. Екскурсія в природу. Спостереження за змінами в житті рослин, тварин.

  2. Конкурс малюнків про весну, виробів з природного матеріалу. Захист робіт. Складання описів малюнків. Мета – відібрати матеріал до уроку з інтегрованим змістом.

  3. Урок з інтегрованим змістом (мова і мовлення, читання, «Я і Україна»). Тема: Благослови, мати, весну зустрічати.

Проект

«Людина серед природи»

(3 клас)

  1. Урок з інтегрованим змістом (читання, «Я і природа»). Тема: Ніколи не зробимо шкоди ми пташці у рідному краї.

  2. Виготовлення годівничок, заготівля корму, підготовка до свята «Зима – холодна чарівниця».

  3. Свято «Зима – холодна чарівниця» для батьків, учнів ГПД, розвішування годівничок у шкільному саду.

Проект

«Цікаве у світі тварин»

(4 клас)

  1. Урок з інтегрованим змістом (читання, «Я і природа»). Тема: Цікаве у світі тварин. Олександр Копиленко «Кріт-неборака».

  2. Збір і оформлення матеріалу «Цікаве у світі тварин»; підготовка до інсценізації казки «Семеро козенят».

  3. Інсценізація казки «Семеро козенят».



Навчання через безпосередню діяльність дитини дає можливість формувати основні життєтворчі компетенції; розвиває такі якості характеру, як контактність, комунікативність, здібність до співпраці. Проявляються організаторські здібності, ініціатива, талант.

Педагогічна практика підтверджує ефективність проектної методики і можливість її успішного застосування в початковій школі.


СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

  1. Башинська Т. Проектувальна діяльність – основа взаємодії вчителя та учнів / Ж-л «Початкова школа», №6-7, 2003.

  2. Захарченко О. Метод проектів / Ж-л «Завуч», №32, 2003. – С. 15.

  3. Леонтьев А.Н. Деятельность, сознание, личность. – М., 1975. – 110 с.

  4. Онопрієнко О.В. Управління проектною діяльністю молодших школярів // Савченко О.Я. Навчання і виховання учнів четвертого класу. – К.: Початкова школа, 2005. – 640 с.

Додати документ в свій блог або на сайт


Реклама:

Схожі:

Проектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості iconКритичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів
Нові вимоги ставлять за практично значущу мету діяльності вчителя не управління процесом засвоєння учнями знань, а педагогічний супровід...

Проектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості iconФормування дослідницьких умінь молодших школярів у процесі навчальних екскурсій
Проблеми формування в молодших школярів науково-дослідницької діяльності досліджувалися у фундаментальних працях таких учених, як...

Проектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості iconПогоджено затверджую завідуюча районним методичним Начальник відділу освіти кабінетом Петрівської райдержадміністрації О. Лепська Г. Москалець
Тема семінару: Проектна діяльність на уроках трудового навчання як засіб творчого розвитку особистості

Проектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості iconСамоосвітня діяльність молодших школярів
Твердо переконана, що навчання повинно бути проблемним, з елементами самостійної дослідницької роботи. Тому намагаюся організовувати...

Проектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості iconПсихологічний аспект організації роботи в Малій Академії наук
Отже, дослідницька діяльність старшокласників – це самореалізація власного творчого потенціалу, засіб розвитку мислення, засіб визначення...

Проектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості iconВитяг з Положення про обласний конкурс ігрових занять з формування навичок безпечної поведінки молодших школярів у мережі Інтернет на 1 арк в 1 прим
Обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського від 10. 04. 2012 №339 упродовж квітня-червня 2012...

Проектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості iconІнтернет-семінар: «Формування ключових компетентностей молодших школярів у контексті викликів Шановні колеги! Запрошуємо до участі у науково-методичному Інтернет-семінарі
Запрошуємо до участі у науково-методичному Інтернет-семінарі з проблеми: «Формування ключових компетентностей молодших школярів у...

Проектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості iconВикористання творів В. Сухомлинського з метою формування у молодших школярів життєвих компетентностей

Проектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості iconНазва курсу: «Інтерактивне спілкування як засіб формування й розвитку соціально-психологічних компетентностей школярів» Анотація
Назва курсу: «Інтерактивне спілкування як засіб формування й розвитку соціально-психологічних компетентностей школярів»

Проектна діяльність молодших школярів як засіб формування особистості iconПримакова В. В. Організація дослідницької діяльності як один із шляхів формування наукової картини світу молодших школярів / В. В. Примакова // Науково-методичний журнал «Молодь і ринок» / Дрогобицький держ пед ун. ім
В. В. Організація дослідницької діяльності як один із шляхів формування наукової картини світу молодших школярів / В. В. Примакова...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи