Година спілкування Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Марчук М. М., педагог-організатор icon

Година спілкування Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Марчук М. М., педагог-організатор

Реклама:



Скачати 117.34 Kb.
НазваГодина спілкування Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Марчук М. М., педагог-організатор
Дата конвертації14.03.2013
Розмір117.34 Kb.
ТипДокументи
джерело

Година спілкування

Усвідомлений вибір професії - запорука

життєвого успіху

Марчук М.М.,

педагог-організатор

Якщо людина не знає, до якого порту вона пливе,

жоден вітер не буде їй попутним.

Сенека

Мета: сприяти усвідомленню взаємозв’язку між особистими цілями та професійним вибором, актуалізувати процес професійного самовизначення учнів, розширити знання учнів про світ професій.

Обладнання: слайдова презентація, роздатковий матеріал.

^ Хід години спілкування

І. Етап орієнтації. Вправа "Пакет".

Пропоную учням вибрати по одному із чотирьох пакетів:

( в І пакеті - цукерка, в ІІ - гумка, в ІІІ - зубок часнику, а четвертий - порожній). Ніхто з дітей не знає, що в пакетах.

Коли діти зробили свій вибір, починається обговорення:

- Чому ви вибрали цей пакет?

- Чого вам бракувало, щоб прийняти рішення?

- Що ви відчували, коли відкрили пакет?

ІІ. Покладання мети.

Вибір професії - одне з найбільш відповідальних рішень, які приймає людина у житті. Звичайно можна перервати навчання, якщо на третьому курсі інституту ти зрозумієш, що це справа не твоя, а можна за декілька років залишити роботу, яка не подобається. Однак час буде втрачено, та й розчарування неминуче.

" Ким ти будеш?" Ще малим на це запитання відповідають, як правило, не задумуючись: льотчиком, артистом, моряком, учителем, президентом , …

Зараз же, коли настає 16 - 17 літ, ви відчуваєте, як важко відповісти на таке, здавалося б, просте запитання однозначно.

І справді, дуже нелегко розібратися у такому великому розмаїтті професій. Причому, ця проблема дедалі ускладнюється, бо якщо у 1926 році нараховувалось близько 10 тисяч професій, у 1991 - понад 50 тисяч, то зараз - більше 100 тисяч.

Отож, з цієї великої кількості людських справ треба обрати одну.

І тут важливо не помилитись, - віддати перевагу тій професії, яка найбільш відповідає здібностям, покликанню, знанням, потенціалу, потребам країни.

Адже від того, як людина працюватиме, залежатиме майбутнє не тільки сім’ї, але й держави.

^ Я хочу зачитати вам притчу.

" Якось один народ вів нелегку боротьбу проти загарбників. І коли всім стало зрозуміло, що вони програють битву, вояки перестали вірити своєму воєначальнику, почалась паніка. Тоді люди обернулися до Господа і попросили: " О, Боже, допоможи нам, покажи, де та людина, яка поверне військо і надихне його на перемогу над ворогом. "Господь змилувався й показав дім, де жила така людина. Це був дім шевця. Люди здивувалися: " Це ж дім шевця!" " Ні, - сказав Бог. - Там живе справжній генерал".

Вояки з недовірою, але все ж пішли до нього. Швець не так вправно володів мечем, зате він уміло направляв, підтримував, показував можливі варіанти тактики. Вояки без роздумів кидалися у бій, бо бачили омріяну перемогу."

^ Отже, людина, яка могла бути генералом, шила не дуже гарне взуття, а бездарний генерал вів військо до поразки.

У чому ж суть притчі?

Відповіді учнів. ( … правильний вибір професії)

ІІІ. Етап проектування.

Вчитель Вибір професії дуже важливий крок у житті. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість, - одна з найважливіших умов відчуття життєвої повноцінності.

( оголошую тему, слайд №1)

Тема^ . Усвідомлений вибір професії - запорука життєвого успіху.

- Як не розгубити себе по життю?

- Який тип професій підходить для вас?

На ці та інші запитання ви змогли знайти для себе відповіді на факультативних заняттях з психології у 9 класі.

Ви ознайомились з класифікацією спеціальностей за п’ятьма типами. Давайте пригадаємо, які це типи?

Залежно від того з ким (чим) працює людина професії діляться на такі групи:

Слайд 2 1. Людина - людина ( 28 %)

2. Людина - техніка ( 33% )

3. Людина - природа ( 17% )

4. Людина - знакова система ( 22 %)

5. Людина - художній образ ( 40 %)

Сподіваюсь, що присутнім буде цікаво дізнатися, що за результатами тестування 28 % учнів класу можуть пов’язати своє майбутнє з групою професій " людина - людина ", 33% - із групою професій "людина - техніка",

17% - з групою професій "людина - природа", 22% - "людина - знакова система", 40% - "людина - художній образ".

^ Слайд 4. Сформованість професійних нахилів.

Слайд 3. Дослідження типів мислення.

(Аналізую слайди 4 і 3)

Отже, разом з психологами школи і на годинах спілкування ви вже вивчили свої можливості, здібності, інтереси, ознайомилися з деякими професіями і зробили свої перші кроки до вибору свого майбутнього життєвого шляху, вибравши профіль навчання.

Результати попереднього анкетування "Мій вибір професії" показали, що у цій аудиторії присутні майбутні лікарі, викладачі, програмісти, модельєри, перекладачі, журналісти, юристи. Та хочу звернути вашу увагу на те, що

62% учнів класу хочуть пов’язати свою майбутню діяльність із медичним обслуговуванням.

Тому сьогодні я, за вашими побажаннями, хочу зупинитися на професіях пов’язаних з медициною.

Щоб перевірити наскільки добре ви обізнані з цими професіями пропоную вам вправу "Збій комп’ютера".

^ Вправа "Збій комп’ютера". (Слайд №5).

(За даним змістом професії встановити назву цієї професії.

Завдання, які роздаю дітям, дивись на додатку №1).

Назви професій, їхній зміст - геть усе переплуталось. Будь-ласка, допоможіть розібратися у цій плутанині.

(Учні працюють із даними завданнями, а потім зачитують свої відповіді, звернути уваги дітей на ті риси характеру, які необхідні для даних професій)

- Які риси характеру є загальними для всіх спеціальностей?

(Відповідальність, потяг до знань, висока працездатність, чуйність, любов до людей).

Сьогодні ми з’ясуємо: (слайд №6)

1. Де можна здобути дані професії.

2.ЗНО з яких предметів потрібно складати.

3. "Плюси" і "мінуси" цих професій.

4. Потреби ринку праці.

5. Можливість кар’єрного росту.

6. Алгоритм професійного самовизначення.

ІV. Виконання плану.

1.- 2. Відповіді на перші два запитання підготувала …

(Виступ учениці, слайд № 7 ).


3. Вправа "Плюси" і "мінуси" професій, пов’язаних з медичним обслуговуванням.

Учні ділять аркуш на дві частини і записують в одну колонку все, що на їх думку є позитивним у професіях медичних працівників і в другу колонку - негативне.

(слайди №8-12, "Бути чи не бути", думки студентів медичних вузів по даному питанню).

Мабуть, найкраще про всі "плюси" і "мінуси" цих професій знають люди, які пропрацювали в цій сфері вже не один рік. Отож їм слово:

(Виступи запрошених лікарів … , слайд №13)

4. При виборі професії, як ви знаєте, потрібно керуватись формулою: "Хочу, можу, треба".

Про потреби ринку праці в працівниках професій, пов’язаних з медичним обслуговуванням, нам розкаже … .

(слайд №14 )

^ 5. Можливість кар’єрного росту.

(Уривок з фільму "Катіне щастя", слайд №15 , кар’єрний ріст однієї молодої жінки).

6.Алгоритм професійного самовизначення.

"Сім кроків до зваженого рішення".

Учениця. В процесі дослідження я дійшла висновку, що для зваженого вирішення такої важливої проблеми, як

правильний вибір професії, треба чітко дотримуватися наступних кроків.

Крок 1. Скласти перелік професій, які подобаються.

Крок 2. Скласти перелік вимог до обраної професії:

- професія, яку обираєш, і майбутній вид занять;

- професія, яку обираєш, і життєві цінності;

- професія, яку обираєш, і життєва мета;

- професія, яку обираєш, і проблеми сьогодення;

- професія, яку обираєш, і можливість працевлаштування;

- професія, яку обираєш, і твої здібності та схильності;

- бажані зміст, характер та умови роботи.

Крок 3. Визначити вагомість кожної вимоги.

Крок 4. Скласти перелік якостей, яких потребує обрана професія. Проаналізувати чи відповідають майбутній професії інтелектуальні здібності, психологічні особливості, стан здоров’я.

Крок 5. Підрахувати і проаналізувати результати.

Проаналізувати, яка професія з цього переліку найбільше підходить.

Крок 6. Перевірити результати.

Щоб переконатися у правильності своїх роздумів, обміркуйте своє рішення з друзями, батьками, вчителями.

Крок 7. Визначте основні практичні кроки до успіху.

Отже, ви прийняли рішення, тепер важливо визначити:

* в якому навчальному закладі ви можете отримати професійну освіту;

* як розвинути в собі професійно важливі якості;

* як отримати практичний досвід роботи з даної спеціальності;

* як підвищити свою конкурентоспроможність на ринку праці. (слайди №17,18)

Результати свого дослідження я роздрукувала і хочу подарувати кожному з вас.

( Алгоритм професійного самовизначення, додаток №2)

^ V. Підбиття підсумків.

Я розумію, що вам важко визначитись з вибором, але будьте оптимістами, вірте, що сьогодні потрібні гарні спеціалісти, майстри своєї справи.

Сьогодні дуже багато платних навчальних закладів, скорочується кількість державних місць, не кожна дитина може навчатися у Вишах. Та для кожної професії в першу чергу потрібні міцні знання. Той досягне мети, хто бореться, долає перешкоди. "Шукайте - і знайдете, стукайте - і відкриється вам", - написано у Святій Книзі.

Кажуть, що майстер - це той, хто знайшов своє покликання в праці. Хоч би ким ви стали, насамперед, маєте бути людьми - добрими, правдивими, працьовитими, чуйними до чужого горя.

Вибір професії - це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили ще один крок , а вдалий вибір залежить від вас.

І якщо після цієї години спілкування ви не передумали у виборі професії медика, тоді це справді правильний вибір і, можливо, це і є справою усього вашого життя.

Хай здійсняться всі ваші мрії і нехай керує всіма вашими помислами, планами і вчинками християнська любов до ближнього.

Нашу розмову я пропоную закінчити словами Езопа: "Справжній скарб для людей - уміння трудитися!".

Спасибі вам за роботу! Надіюсь, що цю тему ми продовжимо на екскурсіях, нових зустрічах з іншими, не байдужими вам професіями.

Додаток №1


До вправи "Збій комп’ютера".

1. Чим займається … ? За допомогою цілеспрямованого перенесення генів одних організмів іншим, міняючи структуру молекули ДНК, … отримують генетично модифіковані (ГМ) рослини, тварин і мікроорганізми з потрібними ознаками і властивостями. Вони розробляють новий вигляд ліків і вже створили такі препарати, як інсулін, гормон росту людини, інтерферон, вакцину проти гепатиту В, вони синтезують ефективні біокаталізатори, які використовуються в промисловому виробництві, конструюють мікроорганізми для утилізації відходів.


Обирайте цю професію, якщо ви:

  • без тями від природних наук, особливо біології, хімії і фізики,

  • володієте високим IQ,

  • готові працювати і в Україні, і за кордоном.

2.Чим займається … ? Нещодавно … займалися в основному підбором лікувального живлення для людей, які страждають різними захворюваннями, правильна дієта може якщо не вилікувати хворобу, то сильно уповільнити її розвиток. Сьогодні …. розуміють ширше: мода на здоровий спосіб життя і бажання мати ідеальну фігуру приводить до … … величезну кількість людей з єдиною метою - схуднути.

Особисті якості:

  • тактовність

  • здатність витримувати високе навантаження

  • готовність до довгого навчання

  • математичні здібності

3.

Чим займається … ? Наш організм щомиті піддається нападу ворожих агентів - вірусів і бактерій. На чиїй стороні буде перемога залежить від здатності людини протистояти інфекції. А допомогти йому в цій боротьбі може … . … може бути або дослідником, що працює в лабораторії, або практикуючим лікарем, який консультує і лікує пацієнтів.

Особисті якості:

  • схильність до природних наук

  • гарне здоров'я

  • стресостійкість

  • бажання допомагати людям

  • відповідальність

4.

Чим займається … ? … - це фахівець з лікування тих захворювань нервової системи, які вимагають хірургічного втручання. Він консультує пацієнтів, призначає обстеження, робить операції на головному і спинному мозку, хребті, займається реабілітацією пацієнтів після операції.

Особисті якості:

  • упевненість в собі

  • психологічна стабільність

  • висока працездатність

5.

Чим займається … ? Лікарі- … — фахівці, які надають медичну і психологічну допомогу людям, які не здатні самостійно справитися зі своїм нелегким фізичним або душевним станом. Наука ….логія знаходиться на стику трьох галузей — медицини, педагогіки і психології — і має багато напрямів (медична, соціальна, спортивна, дитяча і ін.).
Також … поділяються на практиків і теоретиків. Перші займаються безпосереднім відновним лікуванням пацієнтів, а другі — науковою діяльністю. … -теоретики розробляють різні методики по відновленню, узагальнюючи досліди лікарів, психологів і інших професіоналів цієї галузі.

Особисті якості:

  • вміння слухати і переконувати

  • терлячість

  • співчуття

  • порядність

  • чуйність

6. Чим займається лікар швидкої допомоги? У лікаря … всього декілька хвилин, щоб надати допомогу. Немає часу на ретельне обстеження, консультації з колегами і аналізи. Потрібно знати:

  • неврологію,

  • терапію,

  • хірургію,

  • акушеро-гінекологію.

Особисті якості:

  • схильність до природних наук

  • гарне здоров'я

  • стресостійкість

  • бажання допомагати людям

  • готовність до виправданого ризику

  • відповідальність

7ч.с.

Чим займається … ? Займається лікуванням захворювань нервової системи. Веде прийом пацієнтів, проводить діагностику, призначає обстеження і лікування. Займається терапією наслідків інсультів, допомагає хворим відновлюватися після важких хвороб, травм і операцій. До … звертаються люди з неврозами, больовими синдромами, нервово-психічними, психосоматичними розладами, судинними і іншими захворюваннями.

Особисті якості:

  • любов до людей,

  • чуйність,

  • терпіння,

  • уважність,

  • терпимість.

Відповіді: 1. Біоінженер. 2. Дієтолог. 3.Імунолог. 4.Нейрохірург. 5.Реабілітолог. 6. Лікар швидкої допомоги. 7. Невролог

Додаток№2

Алгоритм професійного самовизначення.

1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є прагнення, існують принципові можливості успішного їхнього освоєння і працевлаштування.

2. Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представляють.

3. Вислухати думки батьків. учителів, друзів, проаналізувати їх.

4. Скласти список істотних можливостей професії (наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока зарплата й т. п.) і проаналізувати його щодо своєї мети, очікувань.

5. Визначити фізичні й психологічні риси, необхідні для кожної з професій.

6. Прислухатися до своїх почуттів, інтуїції.

7." Приміряти" кожну із професій. Зрівняти, зважити всі "плюси" і "мінуси".

8. Зробити вибір. Упевнено йти до мети.




























































Додати документ в свій блог або на сайт


Реклама:

Схожі:

Година спілкування Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Марчук М. М., педагог-організатор iconУсвідомлений вибір майбутнього покликання, професійної діяльності – запорука життєвого успіху

Година спілкування Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Марчук М. М., педагог-організатор iconГодина спілкування 8-й клас Місто батьківських професій Мета
Мета: познайомити учнів з особливостями професій батьків; привернути увагу підлітків до такого важливого проблемного питання, як...

Година спілкування Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Марчук М. М., педагог-організатор iconОбласне об’єднання громадян «Усвідомлений вибір народу»
Проект «Сумський громадський центр правової інформації та консультації для бідних верств населення села, селища, міста – шлях до...

Година спілкування Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Марчук М. М., педагог-організатор iconШлях до успіху або спілкування без конфліктів година психолога з учнями 5-х класів
Мета: формувати у підлітків навички групової взаємодії та ефективного спілкування, вироблення навичок поведінки в конфліктних ситуаціях,...

Година спілкування Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Марчук М. М., педагог-організатор iconТема: Вибір професії. 9 клас
Активізувати вживання в мові учнів лексику по темі "Вибір професії" через різні види мовленнєвої діяльності: читання, говоріння,...

Година спілкування Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Марчук М. М., педагог-організатор iconСтруктура діяльності міністерств Миролюбівського нвк школи – сад Лідер учнівського самоврядування «Школа успіху»
Міністерство порядку та дисципліни – Проект «Відповідальність, чесність, справедливість – запорука успіху»

Година спілкування Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Марчук М. М., педагог-організатор iconТворчість класного керівника
Класний керівник — стрижень виховного процесу. Це нитка, яка зв’язує в одне ціле дитину, вчителя-предметника, батьків, громадськість....

Година спілкування Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Марчук М. М., педагог-організатор iconЛ. В. Мартинюк, педагог-організатор твоє життя – твій вибір
Мета: формування активного усвідомлення учнями широкого кола своїх можливостей, своєї активної позиції в їх реалізації; виховання...

Година спілкування Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Марчук М. М., педагог-організатор iconВсеукраїнський психолого-педагогічний проект «Вибір успішної професії»
Чи не даремно витрачені роки навчання за обраним профілем? Що можна ще зробити, аби наступний вибір напрямку професійної підготовки...

Година спілкування Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Марчук М. М., педагог-організатор iconСценарій проведення ділової гри Творчий проект: шлях
Чернецька А. О., педагог-організатор Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 ім. М. П. Бажана Уманської міської ради...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи