Аналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій icon

Аналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій




Скачати 31.73 Kb.
НазваАналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій
Дата конвертації23.03.2013
Розмір31.73 Kb.
ТипДокументи
джерело

Аналіз уроку із застосуванням

інформаційно-комунікаційних технологій


Психолого-педагогічною теорією розроблені численні схеми аналізу уроку, побудовані на різних підставах. Сучасний урок, у тому числі із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій, — це далеко не одноманітна і єдина структурно-змістовна схема. Для вибору схеми аналізу такого уроку необхідно враховувати сучасні критерії якості освіченості учнів, володіти вміннями добору й перебудови змісту досліджуваних знань, моделювання й конструювання умов і засобів, що підтримують і розвивають особистісні структури свідомості учнів як основу їхньої особистісної самоорганізації. Найголовніше – урок розглядається сьогодні не тільки як діяльність учителя, але і як діяльність учня .

При аналізі уроку потрібно, насамперед, вирішити, чи доцільне застосування комп'ютерної техніки на даному уроці. Багато в чому це залежить від обраної педагогом методики, тому необхідно, у першу чергу, оцінити обґрунтованість і правильність добору методів, прийомів, засобів навчання, їхньої відповідності змісту навчального матеріалу, поставленим цілям уроку, навчальним можливостям класу, відповідність методичного апарата уроку кожному його етапу й завданням активізації учнів. Комп'ютер не повинен застосовуватися на уроці заради форми.

Робота й поведінка учнів на уроці також є важливою складовою комплексного аналізу уроку із застосуванням ІКТ. При оцінці необхідно визначити, як використання комп'ютерної техніки впливає на активність учнів, їхню працездатність на різних етапах уроку, як реалізується самостійна діяльність, чи виникає можливість реалізації особистісно-орієнтованого підходу в навчанні.

Особлива увага на уроці із застосуванням комп'ютерної техніки повинна приділятися технологіям, які направлені на збереження та безпеку здоров'я . Під час аналізу необхідно враховувати дотримання як технічних, санітарно-гігієнічних, так й ергономічних вимог до уроку. Проведення фізхвилинок, зарядки для очей на таких уроках обов'язкові.

Вплив використання ІКТ на результативність навчання безпосередньо пов'язане з оцінкою ступеня навчального (чому й у якому ступені навчилися), виховного (що й у якому ступені сприяло вихованню учнів у ході уроку), що розвиває (що й у якому ступені сприяло їхньому розвитку) впливів проведеного уроку. Необхідно проаналізувати й те, як використання техніки сприяло ефективному закріпленню матеріалу й оперативному контролю знань учнів й, як наслідок, підвищенню якості навчання. Виходячи з вищесказаного, можна запропонувати для проведення аналізу й оцінки уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій наступну схему.


1. Аналізуються методи діяльності вчителі й учня на всіх етапах уроку, на яких використовуються ІКТ.

2. Аналізується діяльність викладача за наступними критеріями:

Методика використання ІКТ на етапах уроку (застосовується адаптована методика використання засобів ІКТ, застосовується авторська методика використання засобів ІКТ, використаються електронні
утворювальні ресурси як джерело додаткової інформації із предмета).

Методи використання засобів ІКТ (обрані методи використання засобів ІКТ служать активізації пізнавальної діяльності учнів, обрані методи
використання засобів ІКТ сприяють рішенню дидактичних завдань уроку,
ІКТ використаються не як мета, а як ще один педагогічний інструмент, що
сприяє досягненню мети уроку).

Організація учнів при роботі з використанням ІКТ (використання засобів ІКТ підвищує ефективність навчальної діяльності учнів, ІКТ використовуються як спосіб самоорганізації праці й самоосвіти учнів, як спосіб розширення зони індивідуальної активності учнів, ІКТ дають можливість реалізації особистісно - орієнтовного підходу в навчанні).

Дотримання санітарно — гігієнічних вимог (дотримуються технічні й ергономічні вимоги до проведення уроку з використанням комп'ютера).

Вплив використання ІКТ на результативність навчання (використання засобів ІКТ сприяє досягненню всіх цілей уроку, ефективному закріпленню матеріалу, оперативному контролю знань учнів і підвищенню якості навчання).

3. На основі проведеного аналізу даються рекомендації й рецензія на

-виконання плану уроку;

-досягнення цілей уроку;

-як застосування ІКТ сприяє підвищенню ефективності і якості навчання;

-які зміни доцільно внести при повторному проведенні уроку на цю же тему;

-загальний висновок про урок.

Необхідно відзначити, що систематичний аналіз навчальних занять, проведених із застосуванням ІКТ, і оформлення матеріалу у вигляді методичних рекомендацій, дозволяє розробити загальну методику використання інформаційних технологій у навчальному процесі.

Додати документ в свій блог або на сайт


Схожі:

Аналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій iconМетодичні рекомендації щодо навчання вчителів основам інформаційно-комунікаційних технологій
Запровадження в навчально-виховний процес шкіл інформаційно-комунікаційних технологій є вимогою часу. На сьогодні, без використання...

Аналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій iconНаказ №2 Щодо оволодіння учителями загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційними технологіями
Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних...

Аналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій iconПро проведення ІІ етапу моніторингового дослідження стану впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у знз пологівського району
Мон україни, з метою вивчення стану створення сучасного навчального середовища у загальноосвітніх навчальних закладах області, впровадження...

Аналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій iconДодаток до рішення районної ради від № програма впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року
Метою Програми є впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій,...

Аналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій iconІнформація про «Впровадження Міжнародних проектів з інформаційно- комунікаційних технологій» в загальноосвітніх навчальних закладах Херсонської області
Проблема впровадження Міжнародних проектів з інформаційно комунікаційних технологій у навчально виховний процес загальноосвітніх...

Аналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій iconЛекція для батьків «Я тебе люблю» Класный керівник 6 класу Листопадова О. М. 2011
Форма проведення: Лекція із застосуванням інформаційно- комунікаційних технологій, призначена для батьків учнів середнього шкільного...

Аналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій iconВикористання інформаційно-комунікаційних технологій в професійній діяльності педагога
Но-комунікаційних технологій в професійній діяльності педагога для якісної підготовки учнів до життя за умов інформатизації суспільства....

Аналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій iconНаказ №650 Про затвердження переліку загальноосвітніх навчальних закладів районів для оснащення кабінетів інформатики та інформаційно комунікаційних технологій
Затвердити перелік загальноосвітніх навчальних закладів районів для оснащення кабінетів інформатики та інформаційно-комунікаційних...

Аналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій iconОрієнтовний план проведення тренінгів навчання вчителів за курсом «Основи інформаційно-комунікаційних технологій» 36 годин Розділ Операційна система Windows хр №
Орієнтовний план проведення тренінгів навчання вчителів за курсом «Основи інформаційно-комунікаційних технологій»

Аналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій iconНаказ №1431 від 14 грудня 2011 року Про проведення моніторингового дослідження стану впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у загальноосвітніх навчальних закладах
Про проведення моніторингового дослідження стану впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у загальноосвітніх навчальних...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи