Урок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О. М. Тема. Якими є права й обов\

Урок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О. М. Тема. Якими є права й обов'язки людини в демократичному суспільстві




Скачати 97.07 Kb.
НазваУрок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О. М. Тема. Якими є права й обов'язки людини в демократичному суспільстві
Дата конвертації20.09.2013
Розмір97.07 Kb.
ТипУрок
джерело

Урок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О.М.
Тема. Якими є права й обов'язки людини в демократичному суспільстві


Мета: ознайомити учнів з основними правами та обов’язками людини та дитини; з’ясувати співвідношення прав та обов’язків громадян; пояснити значення понять «декларація», «конвенція», «права людини», «права дитини»; розвивати вміння учнів висловлювати й аргументувати власні думки про права й обов’язки учня, людини, громадянина України; виховувати активну громадянську позицію, повагу до прав людей та готовність виконувати обов’язки.

^ Тип уроку: інтегрований

Методи і прийоми: бесіда, робота з підручником, усні повідомлення учнів, інтерактивні методи.
Обладнання: підручник, зошити, малюнки учнів, "Чарівна скринька" (скринька із дзеркалом усередині), фото дітей класу, пазли прав і обов’язків учнів «Україна», Конвенції про права дитини, тематична виставка документів, що гарантують права людини, Конституція України, посібник «Права і обов’язки учнів», відеоматеріали.

^ Епіграф: «Не питай, що може зробити для тебе держава, а запитай себе, що ти можеш дати державі» (Дж. Кеннеді).


Хід уроку

І. Вступна частина

1. Мотивація навчальної діяльності. Відео з фотографіями учнів класу

Учитель. Я родом звідти, де співають села,

Де танцями розгойдані мости.

Скажу я гордо, що я маю право

На цій землі і жити , і рости.

Доброго дня, діти, вітаємо на нашому уроці шановних гостей.

Кожна людина є особливою і неповторною. Життя їй дається один раз, і прожити його потрібно гідно, щоб за­лишити по собі добрі спогади. Зараз ви ще діти. Хто ви на дереві життя? Поки що ви — листочки, які підгодовують коріння, яке дає початок новому поколінню.

Дитинство — це найбільш безтурботна та прекрасна пора в жит­ті кожної людини. Саме в цей період людина формується фізично, психічно, інтелектуально, здобуває та отримує необхідні знання та навички. Тому для дітей мають бути створені всі умови для повно­цінного розвитку. Щоб досягти цієї мети, діти мають перебувати під правовим захистом держави.
У демократичному суспільстві найвищою цінністю є людина.

Діти, а ви б хотіли побачити найважливішу людину? Зазирніть до цієї "чарівної скриньки" і ваше бажання здійсниться.

^ Діти по черзі зазирають до скриньки, посміхаються, бо розгадали таємницю скриньки: кожен побачив своє відображення.

Ви поглянули на самих себе, які ви є, що у вас є спільного, а що відмінного? І що слід зробити для того, аби вам усім було добре серед дорослих, ровесників у класі, в школі, на вулиці.

Учитель: Чим ви схожі?

(Ми всі навчаємося в одному класі; живемо неподалік від школи; нас навчають одні й ті ж учителі; ми всі живемо в сім’ях; нас лікують дитячі лікарі; країна, в якій ми живемо, - це Україна.)

Учитель: А в чому ви відмінні?

( Є хлопчики, є дівчатка; у нас різна зовнішність; ми по-різному навчаємося; нам подобаються різні уроки; любимо різні ігри; маємо різний стан здоров’я; різні за характером; кожен має свою улюблену страву; не всі мають батьків, у декого немає тата.)

2. Актуалізація опорних знань.

Учитель. Діти відрізняються одне від одного і бажаннями, діями, творчістю, мріями. На попередньому уроці ми розглядали тему «Як обираємо власний життєвий шлях». Свої міркування ви показали на малюнках, які виконували вдома.

( Два – три учні коментують).

Життя людини, її місце в суспільстві, її щастя залежить від самої людини.

3. Повідомлення теми уроку й очікуваних навчальних результатів.

Учитель: Ми живемо у демократичній державі, яка гарантує всім громадянам необхідні права. Кожен з нас має право вчитися, працювати, бути вільною й рівноправною людиною. Ми маємо певні матеріальні, соціальні, культурні блага, які необхідні для нормального існування та розвитку.


На сьогоднішньому уроці «Якими є права й обов'язки людини в демократичному суспільстві» ми розглянемо, що таке «права людини», «обов’язки», з’ясуємо, що таке декларація , конвенція, якими є права людини та права дитини, поговоримо про те, як співвідносяться права та обов’язки, як поважати й захищати права людини в демократичному суспільстві

Епіграфом уроку будуть слова «Не питай, що може зробити для тебе держава, а запитай себе, що ти можеш дати державі» (Дж. Кеннеді).

ІІ. Основна частина

  1. Що таке права людини. Загальна декларація прав людини

( На дошку клеїться фундамент будинку права.)

Учитель: А що ж таке права людини? (учні зачитують з підручника на ст.. 152)

Права людини це забезпечені державою можливості задоволення людиною своїх життєвих потреб та інтересів.
Загальна Декларація прав людини – це перший міжнародний документ, який найповніше виклав перелік прав людини і був прийнятий генеральною Асамблеєю ООН 10 грудня 1948 року

Словник. Декларація ( з лат. "проголошення") – офіційний документ у якому проголошено певні принципи та положення.


Робота з документом. Учні зачитують декілька статей з прав людини

Особливості прав людини
• Права людини не можна купити, заробити чи успадкувати. Людина має їх від народження — це "природні права " кожної людини.
Коли ми говоримо, що права людини притаманні кожному, ми розуміємо, що кожен із нас має обов’язок поважати права іншої людини.

У ІІ розділі Конституції України записано про «Права свободи та обов’язки людини і громадянина».

На нашому уроці пристутній директор школи, учитель історії та правознавства Береговий В.М., у ролі юриста, він радо відповість на будь-яке запитання.

- В.М., які обов’язки повинні виконувати громадяни України?

2. Якими є права дитини. Міжнародна конвенція про права дитини.

Права дитини дуже подібні до прав людини (цеглина будинку«Права дитини»)

Словник. Права дитини-це певні можливості, які надаються людині до 18 років для існування й досягнення зрілості.

Першим документом, який проголосив права дітей, була Декларація прав дитини, яка затвердила невід’ємне право кожної дитини на гармонійний розвиток особистості. Цей документ прийнято у 1959 році. (цеглина Декларація) його одноголосно підтримали всі 78 членів Генеральної Асамблеї ООН. Вона має найбільший моральний авторитет в світі.
- А 20 листопада 1989 року генеральною Асамблеєю ООН було схвалено Конвенцію про права дитини. (цеглина Конвенція про права дитини)

Словник . Конвенція ( з лат. "угода ") – договір між державами з якогось спеціального питання

Якщо перший документ лише проголошував ці права, то другий - зобов'язував держави, що його підписали, забезпечити його виконання. Відповідно до статті 1 названої Конвенції, дитиною є кожна людина, доки не досягне 18-річного віку. В Україні цей документ набрав чинності в 1991 році.

^ Відеопрезентація. Конвенція про права дитини


3. Як співвідносяться права й обов’язки (Третя частина будинку)

Словник. Обов'язок – це визначена законом міра обов'язкової поведінки особи, недотримання якої зумовлює правові наслідки.

Робота з підручником ( стор. 154-155)

Учитель. Обов’язок і відповідальність люди розуміють по-різному. Про це розкажуть герої сценки. Інсценізація

(Хлопчик, накрившись, ле­жить, удаючи сплячого. Дзвонить будильник. Герой накривається з головою. Зусібіч до нього підхо­дять Обов'язок, Совість, Лінь і Байдужість.)

Обов’язок Прокидайся, пора збиратися до школи.

Лінь. Поспи ще трішки, по­стіль така м'якенька, ковдра така тепленька... А тобі не хочеться вставати, з приємним сном розлу­чатись...

Обов'язок. Кілька гімнастич­них вправ — і сон як рукою зніме. А холодна водичка поверне бадьо­рість, подарує хороший настрій.

^ Лінь, Який ти немилосердний, Обов'язку! А я — добра, я жалію, я хочу добра.

Совість. Знаємо твою «добро ту»! Послухавши тебе, учень не встигне зробити зарядки, одяг­неться абияк, снідатиме похапцем. А це шкідливо для здоров'я.

Байдужість. Ой-ой! Усе ти ускладнюєш. А чого б то поспіша­ти? Можна поспати довше і встиг­нути...

Обов'язок. І на уроки спізни­тись. А на першому уроці — під­готовка до контрольної роботи. Без серйозної підготовки не впо­ратись.

Байдужість. Можна спокійно списати й отримати той самий бал, а іноді й вищий.

Совість. Тобто, скористатися плодами чужої праці? І не соромно буде отримати незаслужений бал?

^ Лінь. Що таке сором? І задля нього тратити нервові клітини? Ні, краще без зайвих зусиль...

Обов'язок. А в результаті — ні знань, ні розвитку. Застій і деграда­ція. Цього ви бажаєте? Таке ваше добро? Адже відомо, що «лінь — мати усіх вад. Саме від лінощів починається падіння».

^ Лінь. Але дитина так любить тепло, ніжність, пестощі, а ви за­кликаєте її до труднощів.

Обов'язок. Бо «подолання труд­нощів — це шлях до стійкості духу, міцності переконань». А без них немає особистості.

Байдужість. Ой, замучив: труднощі, завдання, обов'язок.

дисципліна... Обійдемося без них!

Совість, Геть звідси! Вашої влади тут немає!

^ Лінь. А це ми побачимо, чия влада сильніша. Поспи ще, хлопчи­ку, подрімай, поніжся, нікуди твоя школа не втече...

Обов'язок. Пробуджуйся, дру­же, вставай! Тебе кличе обов'язок!

(Учень швидко відкидає ковдру, підводиться, застеляє ліжко.)

Обов'язок і Совість, Ходімо, друже, у нас сьогодні нелегкий, але цікавий день!

(Разом виходять.)

Учитель. Як бачимо, учень свій вибір зробив. Чи всі ви робите такий вибір?


Давайте визначимо як казкові герої поводять себе в країні прав і обов’язків.

^ Відеозавдання. Казков герої в країні прав

4. Як поважати та захищати права людини в демократичному суспільстві.

Дах будинку



^ Як співвідносяться права й обов’язки

Права дитини

Декларація

Конвенція про права дитини


Що таке права людини.

Загальна декларація прав людини





У демократичному громадянському суспільстві кожна людина має численні гарантії, що захищають права та свободи. Це недоторканність житла, таємниця листування, телефонних розмов, невтручання в сімейне та особисте життя. Оскільки людину проголошено як найвищу соціальну цінність, то в державі існує судова, правоохоронна та правозахисна системи, які дбають про охорону та захист людини.

А як захищають права дитини в демократичному суспільстві? Дитячий фонд Організації Об’єднаних Націй ЮНІСЕФ був заснований у грудні 1946 року, коли мільйони дітей у Європі страждали від недоїдання, захворювань і наслідків Другої світової війни. Одним із перших заходів було надання молока і ковдр дітям, чиї будинки були зруйновані. Незабаром стало зрозуміло, що діти в усьому світі потребують допомоги, і в 1950-х роках ЮНІСЕФ перетворився на постійну структуру ООН.

У нашій країні ця оргацізація також займається долями дітей, які лишилися без батьківської уваги.

- Що можете зробити ви самі для дотримання прав людини?

(Підтримати слабшого, допомогти тим, хто потрапив у біду тощо. Навіть спілкування ми можемо зробити людянішим).

Якщо важко захищати свої права та права людини одному, треба шукати однодумців, з якими легше подолати труднощі.

Президент України призначив Юрія Павленка уповноваженим з прав дитини. У нашій державі діють структури, які захищають права ваших ровесників.

^ Відеоролик. Зустріч Юрія Павленка з Тетяною Мірочник.

ІІІ. Заключна частина

1.Робота з пазлами прав і обов’язків учнів школи

Синій колір-права учнів

Жовтий колір – обов’язки

  • Які важливі документи про права людини та права дитини ми розглянули на уроці?



День прозорий почина розмову,

І душа у спогадах горить.

Прагну жити, хочу чути мову.

Хочу в небо пташкою злетіть.

Хочу крикнуть, щоб усі почули,

Що життя – така коротка мить.

І якщо на мить це маєм право –

Значить, треба вірити і жить.

Не усі стежини нам відомі,

Та по ним потрібно пильно йти ,

І на всі питання незнайомі

Намагатись відповідь знайти.

Ми право маєм дихати повітрям,

Спостерігати за хвостом комет,

І милуватись піснею веселки,

І зустрічати з вирію лелек.

У синім небі голуби літають,

І нашу душу зігрівають знов.

І хоч літа назад не повертають –

Та кожний має право на любов.

Ми маєм право всі ходити в школу.

І здобувати там скарби-знання.

Мабуть, за право жити – в нас нічого

У світі найдорожчого немає


Яке це щастя вранці прокидатись

І чути ніжний голос солов’я.

Росинкою сріблястою вмиватись,

І всім кричати – «Це моя Земля!»

Тому я щиро всім в житті бажаю

Зростати гідно справжніми людьми.

Бо всі ми українці маєм право

На цій землі і жити, і рости.


2. Оцінювання . Соняшник порад та побажань.

ІV. Домашнє завдання. Підручник стор. 151-156. Права дитини в малюнках


Додати документ в свій блог або на сайт


Схожі:

Урок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О. М. Тема. Якими є права й обов\Конкурс на участь у семінарі «Громадські кампанії на захист прав людини» іноваційний проект «Молодь І права людини»
Розуміння прав людини є для молоді важливим елементом підготовки до життя в демократичному і плюралістичному суспільстві. Це, є частиною...

Урок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О. М. Тема. Якими є права й обов\Рішення щодо балансу прав та обов’язків, продовжити набувати навичок виробляти колективні рішення в малих групах, формувати особисте ставлення до обов’язків людини і громадянина. Ключова ідея: Якщо немає обов’язків відсутні права
Мета. Дати уявлення про головні обов'язки людини та їх взаємозв’язок з правами, навчити приймати аргументовані рішення щодо балансу...

Урок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О. М. Тема. Якими є права й обов\Уроку :  Права людини " План Еволюція "прав людини. Конституція України і права людини. Молодь України та її права. Міжнародні організації з прав людини
Право — це система загальнообов'язкових формально визначених правил поведінки, які встановлюються або санкціонуються державою, нею...

Урок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О. М. Тема. Якими є права й обов\Проведена у 8 класі Миролюбівський нвк школа -сад Вчитель: Єрмолаєва Н. С. Мета
Обладнання: Конвенція про права дитини, Конституція України, ілюстрована таблиця «Обов’язки учнів»

Урок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О. М. Тема. Якими є права й обов\Податковий кодекс україни
Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження...

Урок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О. М. Тема. Якими є права й обов\Урок етики та світової літератури в 5 класі
Тема. Як здійснити подвиг. Астрід Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха» (розділ «Пеппі стає рятівницею»)

Урок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О. М. Тема. Якими є права й обов\Урок християнської етики в 9 класі
Мета: визначити принципи давання і приймання, а також значення вдячності у житті людини; виховувати милосердя, вдячність, патріотичні...

Урок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О. М. Тема. Якими є права й обов\Кодекс України Податковий кодекс України
Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження...

Урок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О. М. Тема. Якими є права й обов\Тема. Інтерактивна гра. «Права людини» Мета
Мета: формування правової культури, вміння спілкування, знання прав і обов’язків; розвивати у молодих громадян України почуття людської...

Урок з етики у 6 класі Учитель Швиденко О. М. Тема. Якими є права й обов\Урок з української мови у 6-му класі Підготувала учитель вищої категорії загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 з профільним навчанням м. Артемівська Донецької області Макогон Г.І. Тема
Тема: Систематизація та узагальнення вивченого з теми. Розбір іменника як частини мови

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи