Тема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин. Цілі icon

Тема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин. Цілі

Реклама:



Скачати 88.98 Kb.
НазваТема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин. Цілі
Дата конвертації20.07.2013
Розмір88.98 Kb.
ТипДокументи
джерело




Тема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин.


Цілі: систематизувати знання про будову і життєдіяльність

водоростей та вищих спорових рослин; формувати знання

про будову, місце і роль нижчих і вищих спорових рослин у

природі.


Обладнання: зображення водоростей та вищих спорових;

смайлики червоного, жовтого та синього кольорів, пісочний

годинник


Тип уроку: узагальнюючий.


Хід уроку

Учитель.


«Сумасшествие ехать по океану,

не зная дороги, по океану,

по которому никто не ездил,

плыть в страну,

существование которой – вопрос»,

Л.М. Толстой

Сьогодні ми з вами також здійснимо космічну подорож знань до незнайомих планет, з мешканцями яких ви добре знайомі.

Це планети – Водорості та Вищі спорові. У дорозі на вас чекають несподіванки та пригоди, вам доведеться виконати чимало завдань, перш ніж ваші кораблі прибудуть до кінцевого пункту подорожі.

На виконання завдань відводиться по 2 хв. Час на нашому кораблі відмірюється пісочним годинником. За правильну відповідь екіпаж отримує зелений смайлик, за відповідь з однією помилкою – жовтий, з двома – червону. Смайлики прикріплюються на дошці. Підсумки підбиваються після кожного етапу. Виграє екіпаж, що набрав найбільшу кількість зелених смайликів.


Екіпажі приготуватися! 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1, пуск! Наша подорож починається.


^ I етап

Учитель. О, синь небес ! О, лес Архипелага!

Со школьных лет привик я слушать вас.

Стучит чубук. На стол ложится шпага.

Дымясь, как грог, запенился рассказ.

Діти, що це? До борту вийшов з ладу комп’ютер і щоб не збитися зі своїх координат. Нам необхідно швидко його полагодити. ^ Спробуйте відновити тексти, це допоможе відновити роботу комп’ютера.


1

До нижчих рослин відносяться…

(водорості)

1

Колір талому водорості зумовлюють…

(пігменти)

2

Панцир є у… водоростей (діатомових)

2

Статеві клітини у вищіх спорових рослин утворюються на …

(гаметофітах)

3

Спори у вищіх спорових рослин утворюються на рослинах…

(спорофітах)

3

Органоїд, за допомогою якого хламідомонади орієнтуються в напрямку світла, називається…

(вічко світлочутливе)

4

У життєвому циклі мохоподібних переважає покоління …

(статеве гаметофіт)

4

У життєвому циклі папоротеподібних переважає покоління …

(нестатеве спорофіт)

5

Гаметофіт щитника чоловічого прикріплюється до ґрунту…

(ризоїдами)

5

Зі спори у вищих спорових рослин розвивається…

(гаметофіт)


II етап

Ваші команди зробили не заплановану зупинку на планеті Царство Рослин. І ваші капітани були захоплені у полон . І щоб визволити їх, команди повинні дати відповіді на запитання мешканців планети і цим допомогти своїм товаришам.



До цього відділу належать переважно морські багатоклітинні організми. Слань забарвлена у жовто-бурий колір, в їхніх клітинах, окрім хлорофілу наявні значна кількість коричневих та жовтих пігментів. Розміри їх – від кількох сантиметрів до десятків метрів. Ці рослини мають найскладнішу будову з усіх водоростей і у деяких з них клітини зібрані в один-два ряди, чим нагадують тканини. Що це за водорості?


(Бурі водорості)

Це багаторічні вічнозелені лише трав’янисті рослини із повзучим стеблом. Повзуче стебло вилчасто галузиться, його довжина може досягати 3м. Стебла вкриті дрібними лускоподібними листками. Від горизонтального стебла відходять додаткові корені. На верхівках деяких вертикальних пагонів розташовані видозмінені спороносні листки, зібрані в колоски. У колосках утворюється велика кількість спор.


(Відділ Плауноподібні – Плаун булавовидний)



III етап.

Учитель. Увага! Увага! Екіпажам приготуватися! До нас наближається метеоритний дощ запитань. Якщо ви не відповісте на них, наш корабель загине . Отже почали.


1

До нижчих рослин належать…(водорості)

1

До бурих водоростей належить… (ламінарія)

2

У клітинах водоростей хлорофіл міститься…(у хроматофорі)

2

Водорості за способом живлення є … (автотрофами)

3

Водорість, яку людина вживає у їжу. (ламінарія)

3

Тіло водоростей називається… (таломом або сланню)

4

До колоніальних водоростей належать… (вольвокс)

4

Діатомові водорості мають розміри… (мікроскопічні)

5

Як називається зібрання спорангіїв у хвощів… (стробіл)

5

В яких органах вегетативного тіла хвоща здійснюється фотосинтез… (стебло)

6

Чим утримуються мохи в грунті… (ризоїдами)

6

На нижній поверхні листа папороті є… (соруси)

7

Спорофіт це… (нестатеве покоління)

7

Гаметофіт це… (статеве покоління)

8

Нестатеве розмноження відбувається за допомогою… (спор)

8

Статеве розмноження відбувається за допомогою… (статевих клітин)

9

Антеридії… (чоловічі статеві оргини)

9

Архегонії …(жіночі статеві клітини)


^ IV етап

Учитель. И в тумане космичном

Проплывают как виденья,

Неизвестные планеты.

Ми на невідомій планеті. Який на ній різноманітний рослинний світ. Ваше завдання – розпізнати ці рослини.

(Демонстрування карток із зображенням водоростей)


V етап


Учитель.

Молодці, екіпажі! Ви зуміли провести корабель крізь космічні терни. А по переду планета досліджень.

Кожна команда виготовляє життєвий цикл вищої спорової рослини.


І команда «Життєвий цикл зозулиного льону»

ІІ команда «Життєвий цикл щитника чоловічого»


^ VІ етап

Учитель.

Екіпажі, тривога! Кораблі потрапили в космічні ями. Чи пощастить нам пролетіти їх?

Кожному члену екіпажу потрібно виконати завдання.

Відповівши на запитання «так» чи «ні»

(картка виготовляється для кожного учня)



  1. До колоніальних форм належить вольвокс.

  2. Антеридій – чоловічий статевий орган вищих спорових рослин.

  3. Водорості належать до царства тварин.

  4. Зелені водорості не мають хлоропластів.

  5. У життєвому циклі Плауноподібних переважає спорофіт.




  1. Ламінарія належить до відділу бурі водорості.

  2. Архегоній – жіночі статеві органи вищих спорових рослин.

  3. Спороносний колосок хвоща польового утворюється на літньому пагоні.

  4. Зозулін льон відносять до відділу Папоротеподібних.

  5. Хламідамонада одноклітинна зелена водорость.




  1. Хламідамонада одноклітинна зелена водорость.

  2. У життєвому циклі Мохоподібних переважає гаметофіт.

  3. Спірогира є одноклітинна водорость.

  4. Щитник чоловічий відноситься до відділу Мохоподібні.

  5. Кременистий панцер є характерною ознакою діатомових водоростей.




  1. Кременистий панцер є характерною ознакою діатомових водоростей.

  2. Наука, що займається вивченням мохів – бріологія.

  3. Відділ Папоротеподібних – вимерлі рослини.

  4. Плаун булавовидний належить до відділу Хвощеподібних.

  5. До колоніальних форм належить вольвокс.




  1. Бурі водорості характеризуються бурим забарвленням талому.

  2. Мохоподібні багаторічні дрібні рослини.

  3. У життєвому циклі Плауноподібних переважає гаметофіт.

  4. Хвощ половий належить до відділу Плауноподібних.

  5. Розмножуються водорості статево та нестатево.




  1. Розмножуються водорості статево та нестатево.

  2. Вегетативне тіло Мохоподібних представлене сланню, або має листостеблову будову.

  3. Мохоподібні мають добре розвинену кореневу систему.

  4. Бурі водорості мають зелений колір.

  5. Зозулин льон дводомна рослина.




  1. Усі зелені водорості здатні до фотосинтезу.

  2. Зозулин льон дводомна рослина.

  3. У життєвому циклі Хвощеподібних переважає гаметофіт.

  4. У зелених водоростей немає хлоропластів.

  5. Червоні водорості – єдині водорості, що живуть на глибині 200-250 м.




  1. Червоні водорості – єдині водорості, що живуть на глибині 200-250 м.

  2. Спорофіт зозулиного льону розвивається на жіночому гометофіті.

  3. У життєвому циклі Папоротеподібних переважає гаметофіт.

  4. Відділ червоні водорості мають кремнистий панцер.

  5. Мохи є основою рослинного покриву боліт.




  1. Улотрикс – багатоклітинна зелена водорость.

  2. Мохи є основою рослинного покриву боліт.

  3. Папороть цвіте тільки в ніч на Івана Купала.

  4. Тип живлення у вищих спорових гетеротрофний.

  5. Відмерлі рештки Мохоподібних перетворюються на торф.




  1. Тіло багатоклітинних водоростей називають сланню.

  2. Відмерлі рештки Мохоподібних перетворюються на торф.

  3. Діатомові водорості не мають кременистого панцера.

  4. Тип живлення у Мохоподібних гетеротрофний.

  5. Спорофіт зозулиного льону розвивається на жіночому гометофіті.


Учитель.

Ну, от наша подорож і закінчилась. Давайте підведемо підсумки

(вчитель підводить підсумки і виставляє цінки.

Додати документ в свій блог або на сайт


Реклама:

Схожі:

Тема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин. Цілі iconТема: Значення вищих спорових рослин у природі та житті людини
Мета: сформувати уявлення про значення вищих спорових рослин у природі та житті людини, систематизувати й узагальнити знання про...

Тема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин. Цілі iconТема. Вищі спорові рослини. Загальна характеристика вищих спорових рослин. Мета
Мета. Сформувати в учнів знання про вищі рослини, передумови виникнення життя на суші, вивчити загальну характеристику

Тема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин. Цілі iconУрок узагальнення знань. Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про особливості будови та розмноження вищих спорових рослин,їх різноманітність;перевірити рівень засвоєння основних понять з даної теми
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про особливості будови та розмноження вищих спорових рослин,їх різноманітність;перевірити...

Тема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин. Цілі iconПлан-конспект уроку тема. У царстві рослин. Для чого цвітуть дерева та інші рослини
Обладнання. Плакат „Царство рослин”, гербарій, силуетні малюнки казкових героїв Білочки і Зайчика, плоди різних рослин, ілюстрації,...

Тема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин. Цілі iconТема. Різноманітність рослин. Значення рослин у житті людини. Мета
Мета. Розширити і уточнити знання учнів про розмаїття рослин, середовище їх зростання. Розкрити цінності рослин для людини (естетичну,...

Тема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин. Цілі iconУрок спостереження з курсу «Я І Україна» 2 клас тема. Різноманітність рослин. Що дають рослини людям
Сформувати в учнів уявлення про різноманітність рослинного світу, вчити розподіляти рослини на три групи: дерева, кущі, трави; розкрити...

Тема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин. Цілі iconТема. Відповідь рослин на подразнення Мета
Мета. Сформувати в учнів уявлення про здатність рослин, як і тварин, відповідати на подразнення

Тема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин. Цілі iconЯ І Україна 2 клас Тема. У царстві рослин. Дерева, кущі, трави. Зовнішня будова рослин. Мета
Обладнання: малюнки різних рослин, таблиця «Дерева, кущі, трав`янисті рослини», загадки про рослини, мікрофон, гербарій, підручник...

Тема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин. Цілі iconТема. У царстві рослин
Мета: ознайомити учнів із розмаїттям рослин; формувати поняття «дерева», «кущі», «трав'янисті рослини»; вчити визначати плоди дерев;...

Тема: Розмаїтість вищих і нижчих спорових рослин. Цілі iconТема. Легенди та перекази рідного краю Цілі
Цілі. познайомити дітей з історією нашого міста, з життям наших предків; розвивати монологічне мовлення, мислення; закріпити вміння...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи