Шляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах icon

Шляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах




Скачати 42.62 Kb.
НазваШляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах
Дата конвертації01.05.2013
Розмір42.62 Kb.
ТипУрок
джерело

Шляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах

Предмет іноземна мова має великі можливості у формуванні й вихованні особистості. Він розвиває мислення, пам'ять, творчість, сприяє самовиявленню особистості. Тому необхідною умовою ефективності уроку англійської мови вважаю створення атмосфери успіху.

Актуальним завданням нового уроку є створення умов для формування критичного мислення, рефлексії, психології досягнень і навичок саморозвитку.

Ефективність уроку—це ступінь досягнення поставленої мети педагогічної діяльності з урахуванням оптимальності (необхідності та достатності) витрачених зусиль, засобів та часу.

Розглянемо, що ж необхідно учителю, щоб здійснювати навчально-виховний процес на рівні сучасного методичного стандарту.

Перш за все учителю необхідно знати вимоги до уроку англійської мови на сучасному етапі.

Урок повинен:

  • будуватися відповідно обраної учителем системи навчання;

  • плануватися з урахуванням комунікативної спрямованості, яка повинна проходити наскрізь в ході реалізації практичної мети навчання іноземної мови;

  • мати сприятливий психологічний клімат для вивчення мови;

  • викликати в учнів мотивацію вивчення англійської мови за рахунок залучення кожного до активної мовленнєвої та розумової діяльності, торкаючись при цьому й емоційної сфери дитини;

  • готувати учнів до самостійної роботи у позаурочний час;

  • мати в наявності необхідні засоби, які дозволяють створювати навчальні ситуації та використовувати їх для навчання усного мовлення, читання та письма;

  • включати різноманітні навчальні ігри, щоб знімати втому та напругу;

  • проводитися у нормальному (а не в уповільненому) темпі.

В період усного вступного курсу, як показує сама назва, навчання відбувається тільки усно. Це означає, що діти слухають та говорять, але не пишуть і не читають (крім літер англійського алфавіту). Але в той же час усне навчання вимагає від учителя винахідливості, кмітливості, доступної при бажанні кожному. Саме тут виявляються творчі здібності учителя, його уміння оволодіти серцями дітей, залучаючи їх до світу іноземної мови.

В кожному уроці англійської мови на початковому етапі можна виділити його постійні та змінні елементи. До постійних відноситься організаційний момент, тобто початок уроку, який включає елементи мовленнєвої зарядки, фонетична зарядка, завдання додому, підсумок та організований кінець уроку. Змінні елементи визначаються набором та послідовністю завдань зі збагачення учнів новим мовним матеріалом та формуванню умінь в аудіюванні, говорінні та читанні.

Як відомо,вивчення англійської мови вимагає старанності та неабиякого терпіння. Перетворити заучування матеріалу на захоплюючу гру, навчити учнів ефективних прийомів запам'ятовування — один із шляхів до активізації пізнавальних інтересів учнів. Психологи доводять, що знання, отримані без зацікавленості, не підкріплені позитивними емоціями, не є корисними.

Хотілося б виділити цілі використання ігор на уроках іноземної мови - формування певних навичок, розвиток певних мовних умінь, навчання вмінню спілкування, розвиток необхідних здібностей і психічних функцій, пізнання, запам’ятовування мовного матеріалу.

Гру на уроці англійської мови можна і треба застосовувати як під час вивчення нової теми, так і під час закріплення й перевірки знань молодших школярів.

На початковому eтaпi навчання варто широко використовувати наочність. Під час вивчення звуків і літер, на урок прилітають метелики, розквітають звукові пелюстки, ростуть звукові вишні і груші. Для створення сприятливого психологічного клімату на уроці і розвитку пізнавальної активності дітей варто застосовувати різноманітні ігри: шукати загублені літери, проводити конкурс на кращого знавця алфавіту, на кращого «писарчука», грати у професора АВС. Можна надсилати один одному телеграми. Із задоволенням учні «вирощують» абеткові дерева.

У своїй роботі під час фонетичних зарядок та перевірки фонематичного слуху використовую такі ігри та вправи:

  • Гра «Розпізнай звук» (Діти піднімають руки або картки, коли почули потрібний звук з поміж інших);

  • Гра «Будиночки» (В будиночок білого кольору поклади слова з одним звуком, а в будиночок зеленого кольору поклади слова з іншим звуком);

  • Вправа «Знайди малюнок на букву чи на звук»;

  • Гра «Знайди зайвий звук» (Учні складають слово із набору звуків та відокремлюють зайвий).

Ігри до тем «Знайомство», «Школа»:

  • Гра «Веселий м’яч»;

  • Гра «Знайомство з друзями»;

  • Гра «Вгадай задуманий предмет»;

  • Гра «Світлофор».

Ігри до тем «Пори року», «Тварини» та «Професії»:

  • Гра «Впізнай пору року»;

  • Гра «Екскурсія до зоопарку»;

  • Гра «Вгадай професію»;

  • Гра «Бінго!».

Використовуються також такі вправи на кмітливість як «Puzzle» та «Square».

Ще одним зі шляхів підвищення ефективності уроку є інсценування казки. Під час вивчення дітьми сценаріїв краще засвоюється лексичний запас англійських слів, мовних структур, зворотів, запитань. Інсценуючи казки, школярі розвивають творчі здібності, уміння виразно і красиво говорити, що дуже важливо для дітей у майбутньому. Слід залучати до вистав пасивних, закомплексованих дітей, це дає можливість їм розкритися, відчути себе впевненіше. Під час інсценування казок діти стають активнішими на уроках, у них розвивається інтерес до навчання. Це важливий момент у формуванні пізнавального інтересу молодших школярів.

Таким чином, беручи за основу вище сказане, можна говорити що всі ці засоби підвищують ефективності уроку англійської мови у початкових класах та гарантують позитивний емоційний стан, підвищують працездатність і зацікавленість педагогів і учнів, на відміну від монотонного виконання певних завдань, що призводить до напівсонної обстановки в класі. Гра на уроці англійської мови допомагає учням молодших класів подолати несміливість; повірити в себе, у свої сили; вивчити нову лексику; мовні конструкції; розвиває кмітливість; дає можливість уникнути перевантажень; сприяє підвищенню пізнавальної активності.

Додати документ в свій блог або на сайт


Схожі:

Шляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах iconСловникова робота на уроках української мови в початкових класах
Оволодіння словниковим складом літературної мови стає необхідною умовою вивчення учнями української мови: її орфоепії, орфографії,...

Шляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах iconСловникова робота на уроках української мови в початкових класах
Оволодіння словниковим складом літературної мови стає необхідною умовою вивчення учнями української мови: її орфоепії, орфографії,...

Шляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах iconПрограма семінару вчителів іноземної мови «Використання інтерактивних технологій навчання на уроках англійської мови як один із засобів розвитку комунікативних здібностей учнів»
«Використання інтерактивних технологій навчання на уроках англійської мови як один із засобів розвитку комунікативних здібностей...

Шляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах icon«Методика навчання української мови в початковій школі»
Мета курсу «Методика навчання української мови в початковій школі» полягає в ознайомленні з метою, засадами, змістом, формами та...

Шляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах iconПрограма вступних випробувань з англійської мови для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня «Спеціаліст»
Упм англійської мови, «Лексикологія», «Стилістика», «Історія мови», «Практична граматика англійської мови», «Практична фонетика англійської...

Шляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах iconТема семінару «Впровадження інноваційних технологій на уроках у початкових класах»

Шляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах iconВарченко Н. М., вчитель першої категорії Богодухівського колегіуму №2 Харківської області гра на уроці англійської мови як засіб підвищення пізнавальної активності школярів
Навчання іноземної мови в загальноосвітній школі має забезпечити реалізацію практичних, освітніх, розвивальних і виховних цілей

Шляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах iconМетодологічний зміст навчання англійської мови на початковому етапі
Автор: Капуш Валентина Петрівна – заступник директора з нв роботи Овруцької гімназії імені Андрія Малишка, вчитель англійської мови,...

Шляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах iconПрограма курсу «образотворче мистецтво з методикою навчання» Зміст курсу
Вивчаючи курс “Образотворче мистецтво з методикою викладання”, студент повинен оволодіти системою методичних засобів, з допомогою...

Шляхи підвищення ефективності та якості навчання на уроках англійської мови у початкових класах iconMother’s Day Вiдкритий позакласний захiд з англійської мови в 6 – 7 класах

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи