Мета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків, icon

Мета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків,




Скачати 137.11 Kb.
НазваМета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків,
Дата конвертації08.05.2013
Розмір137.11 Kb.
ТипДокументи
джерело

Нравы – это люди, законы – разум страны

(Аристотель)


МЕТА: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти і сприяти подоланню недоліків, розвивати інтерес в дітей до читання літератури, матеріалів періодичної преси, перегляду телепередач на правову тематику, формувати правову культуру дітей.


Оформлення залу:

  1. Крилаті вислови

  • Учитися жити по закону, поважати закон і виконувати його, людина повинна з малих літ, з сім'ї, дитячого садка, школи.

Рибінський Є.М

  • «Гроші загубив – небагато загубив.

Час прогаяв – багато втратив.

Совість загубив – все втратив»

  1. Книжкова виставка «Зростаймо громадянами».

Обладнання: Мішень, паперові мечі Феміди ( різнокольорові), цукерки з різною начинкою, речовина із різним запахом, Букви Абетки, музичний запис із мультфільму «Бременські музики», заохочувальні призи.


Ведучий. Доброго дня, наші шановні учасники та гості нашої гри «Інтелектуальний правовий тир – «Стріли правосуддя». Ми дуже раді бачити вас і сподіваємося, що наша зустріч буде для всіх корисною.

З правовими питаннями ми зустрічаємося дуже часто. Помилковою є думка, ніби сфера застосування права обмежується покаранням осіб, які вчинили різні правопорушення. Багато хто з дітей дивується, дізнавшись, що наші повсякденні вчинки часто мають правову оцінку. Право, закони супроводжують людину все її життя. Щоб уміло і правильно користуватися своїми правами і добре виконувати свої обов’язки, не порушуючи прав і законних інтересів інших, треба знати закони. Звичайно, у вашому віці неможливо знати детально усі закони. Але основне, що стосується вас, ви повинні знати. А звідки ж ви, учні, можете почерпнути правові знання? З уроків правознавства, виховних годин, з книг, газет, журналів, радіо та телебачення та позакласних заходів на правову тематику. І тому ми сьогодні зібралися , щоб ще раз перевірити свої знання , а якщо вам щось і буде невідомо – то не біда. Ми з вами вчимось.

А зустрічаємось ми з вами ніде – не будь , а в правовому інтелектуальному тирі…

А в тирі що роблять ? Правильно . Влучно стріляють по мішенях.

Мішень вже є. Запитання на правову тематику також готові…Вони і будуть нашими стрілами . А зброєю в інтелектуальному тирі буде що , як ви гадаєте? Так , це буде кругозір наших учасників та точність їхніх відповідей.


(Хід гри)


В грі приймають участь дві команди . Їм роздадуть декілька десятків маленьких паперових мечів Феміди (одній команді – синього , іншій – червоні). За допомогою англійської булавки під час гри їх потрібно прикріплювати до мішені у місце попадання.

На кожний постріл дасться 10, 15, 20 чи 30 сек. (в залежності від складності категорії запитань), але не більше , оскільки в тирі вчать стріляти не тільки точно, але і швидко.

Допомагати мені буде один відомий літературний герой ( підказка – із російської казки). Я зачитую уривок , а болільники спробують відгадати. За правильну відповідь нараховується 2 бали , які віддаються команді , за яку боліють.

Мать и сын теперь на воле;
Видят холм в широком поле,
Море синее кругом,
Дуб зеленый над холмом.
Сын подумал: добрый ужин
Был бы нам, однако, нужен.
Ломит он у дуба сук
И в тугой сгибает лук,
Со креста снурок шелковый
Натянул на лук дубовый,
Тонку тросточку сломил,
Стрелкой легкой завострил
И пошел на край долины
У моря искать дичины.

К морю лишь подходит он,
Вот и слышит будто стон...
Видно на́ море не тихо;
Смотрит — видит дело лихо:
Бьется лебедь средь зыбей,
Коршун носится над ней;
Та бедняжка так и плещет,
Воду вкруг мутит и хлещет...
Тот уж когти распустил,
Клёв кровавый навострил...
Но как раз стрела запела,
В шею коршуна задела —
Коршун в море кровь пролил,
Лук царевич опустил;


(^ Пушкін «Казка про царя Салтана) (Царевич Гвідон).

Так , так не дивуйтесь, це він.

За правильністю і оцінюванням ваших відповідей буде спостерігати наше вельмишановне журі у складі: _______________________________________

____________________________________________________________________

Правильна відповідь буде оцінюватися залежно від влучних пострілів, чим більше попадань, тим вищий бал отримає ваша команда.

Ведучий. Так , все готово. Бажаємо всім удачі . Отже, розпочинаємо гру! Все в житті починається з абетки і наша гра теж.


^ I конкурс . «Правова абетка»


Кожна команда вибирає 10 букв , з яких починається слово на правову тематику і дає правильні відповіді .

А - факт перебування підозрюваного поза місцем скоєння злочину в момент його вчинення

Б - стійка озброєна група, створена з метою нападу на громадян або організації

^ В - народні збори на Русі в Х-ХІ ст.

Г - особа, яка належить на правовій основі до певної держави

Д - виборний представник населення до органів влади або самоврядування

Е - оголошення неповнолітнього повністю дієздатним

^ З - синонім шкоди. Може бути заподіяна майну та особистості

І - людина (організація), що ставить позов

К - основний закон держави

Л - спеціалізована кредитна установа, яка видає позики під заставу рухомого і нерухомого майна

М - форма правління, при якій влада належить одноосібного глави держави

^ О- особа, якій отримана охорона інтересів, особистих і майнових прав недієздатних осіб

П - документ, що засвідчує особу і громадянство

П - вік, по досягненні якого особа стає повністю дієздатним

П - обов'язковий, індивідуальний безоплатний платіж, що стягується з фізичних осіб та організацій на користь держави

^ Р - всенародне голосування громадян щодо законопроекту, до чинного закону та інших питань державного призначення

Ф - богиня правосуддя в грецькій міфології

X - грубе порушення громадського порядку, яке може супроводжуватися застосуванням насильства до громадян і псування чужого майна

^ Ш - грошове стягнення, міра матеріального впливу

Ю - система судових установ, судове відомство

Я - добровільне особисте звернення особи, яка вчинила злочин, із заявою про нього у відповідні органи

^ А - арешт

Б - банда

В - віче

Г- громадянин

Д – депутат

Е - емансипація

І - інстанція

К - Конституція

Л- ломбард

М - монархія

О – опікун

П - податок

П - паспорт

П – повноліття

Р - референдум

Ф - Феміда

X - хуліганство

Ш - штраф

Ю - юстиція

Я – явка.


Ведучий. Молодці ! Правда, Гвідон ?

Гвідон. Так ! Стріляють вони влучно. Зараз я їхні стріли – мечі Феміди прикріплю до мішені.

^ Ведучий. А чи знаєш ти дорогий Гвідон, що кожна дитина має права . Ні ? А наші команди , я упевнена що так!


Тому розпочинаємо ІІ конкурс.


Ваше завдання, діти , написати як можна більше прав дитини. Скільки запишете, в таку мішень влучите . (^ Роздаються папір і ручки. На це вам дається 5 хвилин.)

ІІ конкурс « Права дитини»

Статті з КОНВЕНЦІЇ ПРО ПРАВА ДИТИНИ

 

  1. "Всі права і свободи, вказані в Конвенції, належать кожній дитині, незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови і віро сповідування."/ст.2/

  2. "Кожна дитина має право на життя і здоровий розвиток."/ст.6/

  3. "Кожна дитина має право на ім'я."/ст.7/

  4. "Дитина має право на індивідуальність."  /ст.8/

  5. "Ніхто не має права розлучати дитину з батьками."/ст.9/

  6. "Дитина має право вільно виражати свою думку." /ст.13/

  7. "Дитина має право на особисте життя, недоторканість житла, тайну кореспонденції." /ст.16/

  8. "Ніхто не має права кривдити іншу людину,принижувати її і жорстоко наказувати." /ст.І9/

  9. "Дитина має право на користування сучасною охороною здоров"я.  /ст.24/

  10. "Дитина має право на освіту." /ст.28-29/

  11. "Кожна людина, і дитина теж, має право на відпочинок." /ст. 31/

  12. "Ніхто не може зробити дитину рабом." /ст. 32 /

  13. "Ніхто не повинен катувати, принижувати чи жорстоко наказувати дитину."   /ст.37/

  14. "Ніхто не має права посадити людину в тюрму, якщо вона не винна. Кожен має право на справедливий суд і дитина  теж." /ст.40 і ст.11/                                                                                                                                               А щоб глядачі наші не нудьгували послухайте одну притчу, яку підготував мій помічник , про ще одного літературного героя, що є одним з найпопулярніших героїв англійських балад , хоробрим розбійником, який завжди приходив на допомогу всім, хто потрапляв у скрутне становище, і також влучно стріляв. Хто він?

^ Ведучий. Так . Це Робін Гуд. Постріл в двійку ( 2 бали) для улюбленої команди ви отримуєте.

Притча.

Давним-давно в далекій старої Англії жив хлопчик, і все у нього було, як належить. Були батьки, були сестри і брати, та й родина, на щастя, не бідувала, так що будь-яка домашня живність теж була. А ще хлопчику сильно пощастило з батьками, били його не часто, не те що сусідніх хлопчаків, справ по будинку у нього було не багато, батько доручив йому тільки годувати вранці коней. І от щоранку, відмикаючи хлів, хлопчик думав: "Невже отак і пройде моє життя" А мріяв він, як втім і всі місцеві хлопчаки, втекти в ліс, де ховалися вільні розбійники під керівництвом легендарного Робін Гуда. Тільки от кидати своїх, бігти потайки якось не хотілося.

Одного разу сталося диво: до села завітав сам Робін, обійшов всі будинки і говорив зі усіма батьками, хто мав синів. Говорив про те, що збирається через півроку в далекий похід відновлювати справедливість і боротися за права скривджених, говорив про те, що йому потрібні підростаюче хлопчаки і, що він буде вчити їх військовому мистецтву. Батьки з радістю відпустили синів, адже мандрувати з Робін Гудом було великою честю.

За півроку хлопці повинні були навчитися скакати на конях, влучно стріляти з лука і трубить у ріг, сповіщаючи товаришів про небезпеку. Нашого ж героя Робін відвів бік і доручив йому дуже важлива справа стирати пил з найголовнішого роги, щоб звук його ніколи не тьмянів.

Щоранку хлопчик дуже ретельно протирав ріг і не багато заздрив своїм товаришам, щосили освоювали норовливих жеребців. І одного разу він звернувся до Робін Гуду з словами: "Мені здається я вже досить добре навчився стежити за рогом, може бути ти доручиш мені що-небудь ще? "" Ні ", відповів Робін, "ріг - це найцінніше, що у нас є".

Дні тяглися за днями і одного разу хлопчик випадково почув розмову двох досвідчених вояків, що сиділи на великому дереві: "А ти знаєш, цей дурник все протирає старий ріг і не знає, що такий самий валяється у кожного в мішку ". Хлопчик прожогом кинувся до Робін Гуду і закричав:

- Ти змусив мене займатися непотрібною справою!

- Це правда

- Я витратив п'ять місяців на дурниці і тепер уже не встигну навчиться всьому іншому

- Ти витратив ці п'ять місяців, щоб навчиться самому головному, тому, чому інші вчаться всю життя. Ти навчився бути дорослим. А всього іншого ти навчишся дуже швидко.


  Ведучий. Немає жодного літературного твору на світі, в якому, так чи інакше, не порушувалися б права людини. Давайте згадаємо їх на прикладі казок.

^ Гвідон. Давайте! Тому що і в мої казці також права порушуються.

Ведучий. І не одне, Гвидоне. Нехай команди відповідають. Скільки правильних відповідей – такий і постріл.


Конкурс 3. «Казково – правовий лабіринт»

1. Яке право порушувалося в казці Д. Мамина - Сибіряка «Сіра Шийка»?

/Право на особисту недоторканність /

  1. Яке право порушене в російській народній казці Теремок»?
    / Право на недоторканність житла /

3.Яке право порушувалося в «Казці про мертву царівну й семи богатирів »

А. С. Пушкіна?

/ Право на життя /

4.Яке право порушувалося в казці Андерсена «Гидке каченя»?

/ Право на рівноправність /

5. Яким правом скористалася Жаба з казки Гаршина «Жаба - мандрівниця»?

/ Свобода пересування /

6. Яке право порушене у казці «Марья - искустница» та «Казці про царя Салтана» А. С. Пушкіна?

/ Право на сім'ю /

7. Яке право порушене у казці Андерсена «Снігова Королева»?

/ Право дитини жити зі своїми батьками, і нікому не дозволено їх розлучати /

8. У якій казці С. Маршака порушені права дитини на захист, турботу і любов батьків?

/ «Дванадцять місяців» /

9. А скільки прав порушено у казці «Попелюшка» по відношенню до
героїні:

  • право на вільний вибір праці,

  • право на справедливі умови праці,

  • право на відпочинок.

10. Яке право порушене в казці А. О. Толстого «Пригода Буратіно або Золотий ключик » по відношенню до Буратіно, коли він не захотів віддати Лисиці Алісі та Коту Базиліо золоті монети і сховав їх в рот. За що його підвісили вони вгору ногами на дереві.

/ Право на володіння особистим майном /

Гвідон. Ну розумники! Які вдалі постріли.!

Ведучий. А тепер самий серйозний конкурс , де потрібно знати закони. І так , увага! Зібралися з думками . Починаємо…


^ 4 конкурс « Терези Феміди»

Питання:

  1. Назвіть основний нормативний документ школи, регулюючий права і обов'язки учнів.
    (Статут школи)

  2. У якому творі художньої літератури говоритися про людину, який використовував болти з залізничного полотна для рибальської снасті? (А. П. Чехов «Зловмисник»)

  3. Угода між працівником і роботодавцем. (Трудовий договір)

  4. Яка тривалість робочого тижня для підлітка. (24 години)

  5. Союз осіб, заснований на шлюбі. (Сім'я)

  6. Небезпечне винне діяння, що посягає на власність, особистість, права і свободу громадян. (Злочин)

  7. Яке покарання передбачається за куріння в громадському місці. (Штраф)

  8. Акт протиправної поведінки, що тягне відповідальність дисциплінарну або адміністративну. (Проступок)

  9. Очевидець злочину - це ... (Свідок)

  1. Доказ у кримінальному та цивільному процесі - це ... (Доказ)

  2. Назвіть одне з найбільш отруйних речовин для організму. (Нікотин)

  3. Який дивний вірус був знайдений у багатьох видах наркотиків. (Вірус СНІДу)

  4. Місце, де суперечки вирішують цивілізованим шляхом. (Суд)

  5. Які ви знаєте органи правопорядку? (Суд, арбітраж, органи внутрішніх справ)

  6. Визначте вид відповідальності в наступному випадку:

Робочий без поважної причини не вийшов на роботу (дисциплінарна, цивільна, адміністративна, кримінальна)

16.Визначте вид відповідальності в наступному випадку:

Суд визнав провину підлітка, який вкрав автомагнітолу (кримінальна)

17.Визначте вид відповідальності:

Пішохід перейшов вулицю в забороненому місці (адміністративна).
18. Що таке адвокатура? ( Це добровільне самоврядне об'єднання юристів,створене для надання правової допомоги фізичним і юридичним особам.)

19. Що таке нотаріат? ( Це система органів, на які покладено посвідчення угод, оформлення спадкових прав та ін.дії.)

20.Що таке вирок?(Це рішення суду з питання про винність або невинність підсудного і про застосування або незастосування до нього покарання.)

^ Гвідон. Ви мені здивували діти. Все вони знають.

Ведучий. Вони тебе ще і не так здивують… Бо конкурс у нас буде трішки незвичайний. Кожен хоче побути в ролі детектива. Правда , діти ? І капітани наших команд теж. А що окрім знання законів повинен вміти справжній детектив ? Послухайте…

( Звучить пісня сищика з мультфільма «Бременські музиканти»)

Так , правильно царевич – нюх , зір і слух.


^ Конкурс 5 «Конкурс капітанів»


Зараз ми з вами перевіряємо:

Почуття смаку.

Капітанам пропонують скуштувати цукерки (карамельки з вишнею, сливою, яблуком, полуницею і абрикосом ) і відгадати, з якою вони начинкою.

^ Перевірка нюху

Із зав'язаними очима вгадати на запах різні речовини (одеколон, лак для нігтів, корвалол , настойку валеріани і спирт) і вгадати їх.

Перевірка зору

Гравцям залишають пов'язки на очах. Ведучий задає їм питання щодо інтер'єру залу( скільки вікон, якого кольору шпалери, штори, скільки сходинок і скільки столів )

^ Гвідон. У наших капітанів все гаразд.

Ведучий. Так. Прикріплюй стріли . Скільки капітан відгадав , в таку мішень і влучив. І на останок.

Увага! До нашого агентства надійшла шифровка від Шерлока Холмса . У ній вказуються прикмети відомого злочинця міжнародного масштабу. Вам треба знайти ключ до шифровки і якомога швидше прочитати її. Тому проведемо останній конкурс .

^ Конкурс 6. Впіймай злочинця

Ведучий. Гвідоне, винеси до залу два листа паперу, на якому написані числа:

2, 19, 21, 19, 6, 1, 3, 15, 1, 18, 1, 18, 19, 22, 12

Якщо завдання здається складним, підказка: кожному числу відповідає буква алфавіту. Підставляючи їх, ви отримаєте прикмету.

(Відповідь; «Бородавка на носі»).

Ведучий. Правда , царевич , капітани у нас розумні.

Гвідон. Так і я в цьому сьогодні переконався. Погляньте на мішень. Всі постріли в центрі . Жодного в «молочко» .

(підводяться підсумки)

Ведучий. Наша інтелектуальна гра закінчується. Я сподіваюсь, що ви приємно провели час і ми з вами ще не раз зустрічатимемося в нашому інтелектуальному тирі.


Склала: Гончарова В.В. бібліотекар

відділу обслуговування Каланчацької ЦДБ

Додати документ в свій блог або на сайт


Схожі:

Мета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків, iconМета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків,
Учитися жити по закону, поважати закон і виконувати його, людина повинна з малих літ, з сім'ї, дитячого садка, школи

Мета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків, iconТема: Людські чесноти. Ввічливість
«чарівних» слів у різних ситуаціях; виховувати повагу до однолітків та людей, старших за віком

Мета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків, iconТхоржевська Тетяна Владиславівна Урок з використанням психолого-дидактичних методів навчання на тему: „Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом”
Мета: поглиблювати навички аналізу художнього тексту та образів казки; розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів; працювати...

Мета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків, iconТема. Роберт Бернс. «Чесна бідність». Мета
Мета: дати короткі відомості про життя і творчість Р. Бернса; розвивати навички виразного читання, вміння систематизувати вивчений...

Мета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків, iconТема: Як розмовляти, щоб тебе розуміли. Мета
Мета: ознайомити дітей з основними правилами спілкування; вчити застосовувати їх у житті; залучати учнів до рольового моделювання...

Мета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків, iconУрок з української мови. 4 клас
Мета: розширювати й поглиблювати знання учнів про іменник;формувати вміння встановлювати зв'язок між словами в ре­ченні;ознайомити...

Мета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків, iconУрок формування нових знань
Батьківщини; гордості за свій край; формувати особисту позицію за питаннями раціонального природокористування; виховувати екологічну...

Мета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків, iconТема: Військовий обов’язок громадян України мета
Мета: ознайомити учнів з порядком виконання військового обов’язку громадянами України, розвивати вміння учнів висловлювати та відстоювати...

Мета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків, iconУрок №1 10 клас Тема: Загальні
Мета: Ознайомити учнів з історією ниткової графіки, матеріалами та інструментами; формувати вміння відчувати красу і сприяти розвитку...

Мета: Ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, виховувати в користувачів правову свідомість, людські чесноти І сприяти подоланню недоліків, iconКонспект уроку польської мови (5 клас) Тема: є (що?) нема (чого?). Мета: ознайомити учнів із деякими винятками закінчень іменників родового
Мета: ознайомити учнів із деякими винятками закінчень іменників родового відмінка та чергувань голосних, виробляти вміння визначати...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи