Правознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета icon

Правознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета




Скачати 130.48 Kb.
НазваПравознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета
Дата конвертації04.04.2015
Розмір130.48 Kb.
ТипДокументи
джерело


Правознавчий калейдоскоп

«Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай»


Мета: ознайомити дітей із їх правами, що гарантуються законом, формувати активну позицію дітей щодо реалізації себе у житті, виховувати пошану до законів України, вчити користуватися своїми правами.

Цільове призначення: учні 3-4 кл.

Обладнання: виставка літератури відповідно до теми, висловлювання видатних людей.

Задіяні особи:

Ведучий, дві пари : хлопчик та дівчинка, 3 волонтери.


План проведення:

  1. Сценка «Країна навпаки»

  2. Розповідь бібліотекаря про Конвенцію прав дитини та віршований виступ дітей.

  3. Гра з волонтерами «Порушені права казкових героїв»

  4. Гра «Подорож у країну Потреби»

  5. Розмова бібліотекаря про обов’язки .

  6. Заключне слово.



Сценка «Країна Навпаки»


Хлопчик. Правила, всюди правила. Від них геть голова болить. Дорогу переходь тільки на зелене світло, щодня ходи в школу, читай книги та роби уроки. Я страшенно втомився,

^ А я хочу на перерві коридорами гасати.

Смикати всіх дівчат за коси

І ходить по партам босим.

А як пролунає дзвінок, й побіжать всі на урок,

Хочу ставити підніжки,

Хтось впаде-я посміюся трішки.

Все ж таки жити без правил і законів класно!

От хоча б на день потрапити в Країну Навпаки, робити що захочеться, не дотримуватись ніяких правил.


(лунає музика, входить Ведучий)


Ведучий. Ну що ж, запрошую тебе у світ, де немає ніяких правил. Живи!


Хлопчик.

Ура! Я- в Країні Навпаки, і живуть тут диваки.

^ Тут в річках тече чорнило,

Тут ніхто не чув про мило!

Всі замурзані по вуха, галасують всі щодуху,

Оком чують, вухом бачать,

Догори ногами скачуть.

Сажотруси хати білять, землеміри небо ділять

Косарі дерева косять, язиками дрова носять.

Взявши торби, малюки ходять в небо по зірки.

^ Наберуть їх повні жмені ще й напхають у кишені,

І додому з неба – скік, хто на скирду, хто на тік...


(Входить дівчинка, налякана чимось)

Хлопчик. Здрастуй, дівчинко.

Дівчина. Добрий день.

Хлопчик. Чому ти не радієш свободі? Адже можна робити, що захочеш ,іти, куди завгодно.

Дівчина. Це так, але спробуй хоча б дорогу перейти без синців та переломів.

Хлопчик. Он як, так законів не існує не лише для нас, а й для інших?

Дівчинка. Так, звичайно. В магазин не потрапиш-він не працює, лікарня зачинена, на вулицю вийти взагалі небезпечно.

^ А я ще хочу піти в бібліотеку,

Полистати картотеку,

Взяти цікаві книжки

Та прочитати чарівні казки.


Хлопчик. Що ж нам робити? Просити правила негайно повернутись?

Дівчинка. Так! Негайно!


(Дівчинка та хлопчик поквапливо виходять)


Ведучий. Дорогі діти! Як ви думаєте, хіба, живучи серед людей, можна робити що заманеться?

«У товаристві лад - усяк тому рад»,- стверджує народна мудрість. Якби кожен із нас робив те, що раптом надумав то у світі панував би безлад. А чи були б люди щасливими? Живучи серед людей треба поважати їх і ті порядки, які вони встановили.

^ Щоб порядок був, добре усім нам жилося,

Мир, спокій та лад панував,

Людям довго трудитись над цим довелося -

Сам народ ці закони складав.

Перевірені часом: роками й віками

Довгий шлях ці порядки пройшли,

А тому поважати їх мусимо з вами,

Щоб достойними бути людьми.


Людина з першої хвилини свого життя знаходиться в суспільстві, де є багато правил, законів, а також заборон. А тепер скажіть, будь ласка, для чого людям ці правила, хіба не краще було б жити без них?

(Відповіді дітей)

Дитина, як і кожна людська істота, від народження має права.


(Входить друга пара: хлопчик та дівчинка)


Хлопчик.

За Законом України

^ Нас не можна ображати.

Всіх дітей охороняє

Україна - рідна мати!


Дівчинка

Є у нас багато прав!

Кожен з нас повинен мати

Неодмінно маму й тата.

Тобто будь-якій дитині

Треба жити у родині!


Хлопчик

Мають право наші діти

Здобувати всі освіту.

Треба ж вміти рахувати,

і писати, і читати!

Безкоштовна медицина

В нас для кожної дитини.

Є в нас право на дозвілля,

відпочинок, вільний час,

і країна забезпечить

всім потрібним, звісно, нас.


Дівчинка

Є майданчики дитячі

Майже в кожному дворі,

Є у нас бібліотеки.

Де радіють дітворі.

Ще влаштовують концерти

І розваги для малят,

Відзначають в Україні

Для дітей багато свят!


Ведучий. Щойно ми з вами повторили деякі права дитини. А хто з вас знає, діти, в якому документі записані права всіх дітей світу?

(Відповіді дітей)


Ведучий. Так, у 1989 році представники всіх країн світу, у тому числі й України, підписали Конвенцію (угоду) про права дитини.

Конвенція - це міжнародний договір, згідно з яким наша країна у квітні 2001 року прийняла Закон України «Про охорону дитинства». Також розділ про права людини - один із найважливіших у Конституції України.

Кожна дитина мусить знати свої права. Ось найголовніші із них:

Дитина має право:

  • на життя;

  • на ім’я та набуття громадянства;

  • знати свої батьків;

  • на свободу думки, совісті, релігії;

  • на особисте і сімейне життя;

  • на недорканість житла;

  • на таємницю листування;

  • на повноцінне і достойне життя;

  • на освіту, відпочинок , дозвілля;

  • на захист від економічної експлуатації.

Діти! Як ви розумієте кожне із прав?

(Відповіді дітей)


Дівчинка.

^ Я маю право жити на землі,

Творити, дихати, учитись.

Примножувать багатства всі її.

Своєю Україною гордитись

Я маю право Україну восхвалять,

Боротися за неї і за честь стоять.

Безкрайні поля її любити,

і щовесни журавликів із вирію зустріти.

Я маю право на веселку й на весну,

На щедру осінь і на тепле літо.

На теплу зиму ,так безмежно чарівну.,

І на лани із стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває.

На соловейка спів в гаях,

і на любов 6атьків, безмежну і безкраю.


Ведучий. А зараз, діти, увага!

Згадаємо про казки сьогодні ми з вами,

Народні ті казки стрічають дивами.

У нас так ведеться іще споконвік:

Хто вірить у диво-щасливий повік.

Запрошую, друзі, усіх вас у казку.

Хто в ній не правий?

Ви їх взнайте, будь ласка!

А допоможуть мені в цьому вірні помічники бібліотеки - волонтери.


1 Волонтер. Діти, чи любите ви казки? Зараз ми помандруємо в цю чудову країну. Ми будемо зачитувати вам уривки з відомих українських народних казок, а ви спробуєте відгадати, які права порушені в них та назвати персонажів, які скоювали правопорушення.


«В одного чоловіка був кіт старий вже не здужав і мишей ловити. От хазяїн його взяв та й вивів у ліс, думає: « Навіщо він мені здався, тільки дурно буду годувати ,- нехай краще в лісі ходить» покинув його, а сам поїхав»

(«Пан Коцький»)


2 Волонтер.

«Поснули всі в хаті, а лисичка встала, вийшла в сіни, з'їла свою курочку, а пір'я скрізь по сінях порозкидала. Облизалася, обчепурилася, лягла під лавою та й заснула. Вранці прокинулась та й стала свою курочку шукати:

- Ой, лишенько, де ж це моя курочка? Дивіться, ваші качки з'їли мою курку, і пір'я по сінях валяється, а ви казали, що качки курей не їдять! Тепер віддайте мені за курочку качечку»

(«Як ходила лисичка по сміттячку»)


3 Волонтер.

«А лисиця вже тут. Сіла під віконцем та й:

  • Півнику - братику, відчини! ...

  • Не втерпів півник та й каже:

  • Т-о-ок,ток-ток-ток-ток! Не велів коток!

У ту ж мить лисичка віконце видерла. півника в зуби вхопила і майнула з ним у ліс»

(«Про котика та півника»)


1 Волонтер.

«Метнулася Маруся в хату, тільки води в кухлик набрали, коли гуси під вікнами: «Е –ге - ге!» - і крик Васильків:

  • Ой Марусечко, мене гуси вхопили!

Вибігла вона з хати, дивиться, а вже гуси ген-ген полетіли.»

(Дикі гуси»)


2 Волонтер.

  • Здоров, дядьку!

  • Здоров!

  • Куди ти, дядьку, йдеш?

  • Несу кота в гай.

  • Нащо ж ти його несеш у гай?

  • Повішу. Не можна через нього нічого в хаті вдержать: що б не поставив, що б не положив ,уже він його не промине».

(«Про бідного парубка і царівну»).


3 Волонтер.

«Були собі дід та баба, а в них було три сини: два розумні, а третій дурний. Розумних же вони й жалують, баба їм щонеділі білі сорочки дає ,а дурника всі лають, сміються з нього, а він знай на печі у просі сидить, в чорній сорочці без штанців. Як дадуть, то й їсть, а ні ,то він голодує»

(«Летючий корабель»).


Ведучий. Молодці діти, а якщо де ми і не змогли зразу відгадати які права порушено, то тепер ми добре це знаємо.


(Входять хлопчик та дівчинка)


Хлопчик.

Людям завжди чогось треба:

Вранці - їсти, вночі - спати.

Взимку - шубу, влітку - річку,

І дзвінкий веселий м'яч.

Все, що хочеш, все, що треба,

Називається «потреби».

І щоб жити і співати.

Треба їх задовольняти.

Дівчинка.

Діти завжди чогось хочуть:

Мультик, «Снікерс»,самокат,

І комп'ютер, і машину,

Пепсі -колу, виноград.

Гратись, бігати, сміятись,

Слухать казочки, співать,

Ну, а ще навчатись треба

Рахувать, читать, писать.


Хлопчик.

Діти, а чи готові ви здійснити подорож у країну Потреби?

Я буду зачитувати вам потреби, а ви визначте, які вони - першочергові чи другорядні:

Хоч потреб безмежна кількість.

Треба вибрати одну.

Якщо є така можливість -

Вибирайте головну.


- житло;

- автомобіль;

- комп'ютер;

- медичне обслуговування;

- їжа;

- освіта;

- золоті прикраси;

- відпочинок;

- дозвілля;

- свобода думки;

- одяг;

- велосипед;

- солодощі;


Ведучий. Діти! Перед кожним із вас лежить квітка – семицвітка . Вона має 7 різних

пелюсток. Зараз ми спробуємо написати на:

- іграшки.

^ Жовтій пелюстці - потребу твою;

Червоній - твоєї родини;

Синій - класу;

Голубій - школи;

Блакитній - міста;

Коричневій - країни;

Зеленій - всіх людей планети


(Діти пишуть потреби та аналізують кожну з них)


^ Ведучий. Крім прав дітей, є у них ще і обов'язки. Хто мені назве їх? (Відповіді дітей)

Зараз я вам нагадаю у віршованій формі також деякі обов’язки, про які завжди варто пам'ятати.


^ Ти не один на світі, не один,

Тому не міряй всіх на свій аршин,

А делікатно з усіма обходься

І чемно .між людьми поводься.

Свого гарнесенького носа

Не всовуй до чужого проса.

Так нас народна мудрість вчить,

Щоб правильно у світі жить.

Та ти делікатна дитина

Й робити все гарно повинна -

Увагу свою виявляти

І послугу пропонувати.

І завжди люб’язною бути -

Усе це ти можеш збагнути.

Не можна у домі чужому:

Без дозволу ритися в ньому,

У сумку чужу заглядати,

Тим більше, з кишені щось брати.

Бо ж ти - делікатніша дитина,

Робити все гарно повинна.


Входить Хлопчик. (У руках телеграма)

Діти! Щойно до нас прийшла телеграма. Зараз я вам її зачитаю. А ви спробуєте відгадати, який казковий герой її надіслав.

« Ой мене прогнала з хати

Люта злодійка хвостата!

куди ж- тепер піду?..

Де ж я захисту знайду?»

( Зайчик із казки «Зайчикова хатка»)

Чи знаєте ви, до кого звернутися за допомогою, якщо права дитини порушено?

(Відповіді дітей)


Ведучий. Ви повинні пам’ятати, що треба звертатись за допомогою до дорослих осіб, яким

довіряєш; до міліції за телефоном 102; до психолога школи; до служби у справах дітей у твоєму

районі або місті; до громадських організаційно опікуються проблемами порушення прав

дитини).

На світі ще залишилося багато зла і несправедливості. Не даваймо злу побороти добро. Борімося проти несправедливості, жорстокості, приниження, образи. неповаги.


Дівчинка

У держави тривог і турбот - океан.

Та найголовніша - про тебе,

Дитино, найменшого із громадян,

Про кривди твої і потреби.

Усе, що найкращого має земля -

I ласощі, і вітаміни, -

Усе це тобі і для тебе, маля.

Бо ти є - майбутнє Вкраїни.

Не бійся ні Баби Яги, ні Кощія, -

Бо маєш державу й сім’ю.

Без згоди твоєї ніхто не посміє

Вирішувать долю твою.

Додати документ в свій блог або на сайт


Схожі:

Правознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета iconПравознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета
Мета: ознайомити дітей із їх правами, що гарантуються законом, формувати активну позицію дітей щодо реалізації себе у житті, виховувати...

Правознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета iconЗнай свої права дитина

Правознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета icon«Знай! Люби! Бережи!» 2010 р. Анкета Члени гуртка «Знай! Люби! Бережи!»
Колись кожний школяр добре знав вислів: «Ми не можемо чекати милостей від природи, взяти їх – наше завдання». Минула лише третина...

Правознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета iconУрок ввічливості заняття «правила гостинності»
Кожна дитина має засвоїти моральне правило: «Не забувай, що кожний твій вчинок, кожне твоє бажання позначається на людях, що тебе...

Правознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета iconХай завжди бринить дитячий сміх (до Дня Захисту дітей) Мета
Мета. Розширити знання дітей про Міжнародний день захисту дітей. Розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією...

Правознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета iconЧи знаємо ми про свої соціальні права?
Піклуватись про своє майбутнє, знати свої права, контролювати їх виконання – не тільки право, а й обов’язок кожного громадянина

Правознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета iconОбласна універсальна наукова бібліотека калейдоскоп досвіду
Калейдоскоп досвіду [Текст] : дайджест за матеріалами професійних періодичних видань / Сумська обл універс наук б-ка; уклад. Н. В....

Правознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета iconМета: формувати в учнів уявлення про Декларацію прав дитини; ознайомити з основними положеннями Конвенції про права дитини; з’ясувати обов’язки та права дітей;
Формувати повагу до держави, її органів. Розвивати критичне мислення як здатність аналізувати навколишню інформацію. Виховувати самоповагу,...

Правознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета iconАнкета ім’я По-батькові Дата та місце народження
Ви володієте. Оцініть свої знання мови словами: “відмінно”, “добре”, “посередньо”, “нижче середнього”

Правознавчий калейдоскоп «Свої права ти добре знай, їх шануй й поважай» Мета iconТема : Повторення вивченого про види речень за метою висловлювання. Мета
Добрий день,діти! Мене звати Ганна Анатоліївна, я працюю вчителем у Очеретинській школі, зараз навчаю першокласників. Хочу з вами...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи