Правовий брейн – ринг. Ведучий 1 icon

Правовий брейн – ринг. Ведучий 1




НазваПравовий брейн – ринг. Ведучий 1
Дата конвертації04.04.2015
Розмір116 Kb.
ТипДокументи
джерело

Правовий брейн – ринг.


Ведучий 1: Добрий день, шановні друзі !

Ведучий 2: Ми раді вітати всіх вас у цьому залі.

Ведучий 1: Шановні учасники! Ваша найближча мета – знайти, визначити і зайняти гідне місце у суспільстві.

Кожен з вас - частина суспільства, і наскільки гармонійним буде ваше співіснування, залежить від вас як особистості.

Ведучий 2: Людина від народження наділена правами, а з часом у процесі життя, після досягнення встановленого законом віку, набуває здатності мати обов’язки і нести відповідальність за свої дії.

Ведучий 1: Однак запам’ятайте: поряд з вами живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав та інтересів інших – це своєрідне мистецтво. Досягти такого балансу можливо не тільки завдяки високій правовій свідомості і грамотності, а перш за все тоді, коли ти в своїх діях керуєшся совістю, порядністю, людяністю, добрими намірами, чесністю,повагою до оточуючих.

Ведучий 2: Найважливіші для людини та суспільства відносини, упорядковані нормами права, тобто нормами,записаними в законах, і кожна людина перебуває під їхнім впливом.

Ведучий 1: Нині Україна просувається по шляху побудови правової держави. У цей період важливим є формування у народу нового правового мислення, набуття знань про життєво необхідні закони і про вміння використовувати їх у повсякденному житті.

Ведучий2: Ви, учні, не повинні бути осторонь, оскільки молодь – це та сила,яка в змозі здійснити перетворення на краще і забезпечити більш справедливе майбутнє держави.

Ведучий 1: І сьогодні на вас чекає захоплююча гра –це правовий брейн – ринг. Команди готові ?

Ведучий 2: Дозвольте представити вам членів журі…

………………………………………………(музична пауза)

Ведучий 1: Наш конкурс буде проходити за таким принципом: на обміркування і обговорення кожного запитання командам дається одна хвилина ( 30 секунд). За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Ведучий 2: Для того, щоб визначити в якій послідовності команди будуть стартувати вам необхідно пройти конкурс „ Шифрувальник”

Перед вами зашифроване слово, яка команда першою розшифрує слово в такій послідовності і будуть отримувати завдання.

Птах, якого бояться злочинці України


А Б В

Г Д Е

Ж З І

К Л М

Н О П

Р С Т

У Ф Х

Ц Ч Ш

1

2

3

4

5

6

7

8


1 2 6 4 7 6 ( Беркут )

Ведучий 1:

І тур „ Правознавча бліц – розминка ” (15 секунд на роздум)


1. Основний документ громадянина (Паспорт)

2. Як називається Міжнародний договір, що встановлює права й обов’язки держав у певній сфері діяльності (Конвенція)

3. Коли підписано Акт проголошення незалежності України ( 24 серпня 1991 року)

4.Організована злочинність на Сицилії ( Мафія)

5. Рішення суду у кримінальній справі ( Вирок)

6. Особа, яка надає допомогу і виступає захисником у суді ( Адвокат)

7. Доказ того,що підозрюваний у скоєні злочину був у цей час зовсім в іншому місті ( Алібі)

8. Герб України ( Тризуб)

9. Навмисні дії,що грубо порушують громадський порядок і виражають неповагу до суспільства ( Хуліганство)

10.У Радянському Союзі – КДБ, в США – ФБР, в Росії – ФСБ. А в Україні?

( СБУ)

11. Документ про загальну середню освіту ( Атестат)

12. Основний закон країни ( Конституція)

13. Коли була прийнята Конституція незалежної України ( 28 червня 1996 року)

14. Державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров’я, права і свободи громадянина України ( Міліція)

15. Примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб (Арешт)

16. Той, хто бачив злочин ( Свідок)

17. Надана законами держави можливість здійснювати що – небудь ( Право)

18. Гімн України ( „ Ще не вмерла України”)

19. Карне, суспільно небезпечне, заборонене діяння, що посягає на власність, життя і здоров’я людини, права і свободи громадян ( Злочин)

20. Привласнення чужого майна за допомогою хитрощів, обману, махінацій.

( Шахрайство)

21. Перший документ народженої дитини (Свідоцтво про народження)

22. Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним ( Кодекс)

23.Коли було прийнято Декларацію про державний суверенітет України ( 16 липня 1990 року)

24. Добровільне об’єднання громадян країни за певними політичними поглядами ( Партія)

25. Документ, необхідний для проведення арешту або обшуку ( Ордер)

26. Особа наділена державою юридичними правами та обов’язками (Громадянин)

27.Певні правила соціальної поведінки людини ( Мораль)

28. Голова і гарант держави (Президент)

29.Злочин проти навколишнього середовища,незаконне полювання (Браконьєрство)

30. До якого органу треба звертатися при порушені прав людини ( Суд)


Ведучий 2 : ІІ тур – Інтелектуальний штурм (30 секунд на роздум)


1 команда

1. На цій мові розмовляли Юлій Цезар і Цицерон, Юліан Клавдій і Корнелій. У V столітті вона почала вмирати. На ній записані „ Пакти і конституції законів та вольностей Війська Запорізького”. Сьогодні цією мовою широко користується медицина. ( Латинь)


2 команда

1. Дочка Урана і Геї, друга дружина Зевса. За однією з версій - мати Прометея. Передавала людям повеління Зевса. Зображувалась з пов’язкою на очах ( символ неупередженості), терезами в одній руці і мечем в другій. Хто вона? ( Феміда)


3 команда

1. У наш час це слово є крилатим словом і юридичним терміном: так називають, наприклад, право постійного члена Ради Безпеки ООН заборонити прийняття рішення, з яким він не згоден. Цим правом користується і Президент України. Яке це слово? ( Вето)


Ведучий 1: У кожного народу є прислів’я, котрі говорять про те,що добре, а що погано в житті. Пропонуємо вам завершити прислів’я (15 секунд на роздум):

1 команда

1. У всякого Пашки – свої…………..( замашки)

2. Краще прясти , чим……………….( красти)

3. За худі діла злетить……………….( голова)


2 команда

1. Чий хліб жуй, того й закон……….( шануй)

2. На злодії вона горить……………...( шапка)

3. Одним тюрма – мука, а другим…...( наука)


3 команда

1. У ворона – воронячий……………( закон)

2. То не вор, хто крав, а той вор, що …( сховав)

3. Який вчинок, така й ………………( кара)


Ведучий 2: ІІІ тур „ Чорний ящик” (30 секунд на роздум):


1 команда

1. Те, що лежить у чорному ящику – народилося на американському континенті, визначає основи державного устрою,є інструментом демократії, має вищу юридичну силу. Що лежить у чорному ящику? ( Конституція)

2 команда

1. У цьому ящику - річ , яка може знадобитись і працівникові охорони законності, і злочинцеві. Цю річ можна придбати у торговельній мережі. Фабрика, яка виготовляє цю річ виробляє ще й предмети домашнього вжитку,взуття, іграшки. Що це за річ? ( Гумові рукавиці)

3 команда

1. Чорний ящик містить те, що посвідчує особу та визначає громадянство його власника. Видається кожному громадянинові України після досягнення 16-річного віку. Усі записи і відомості про його власника, що вносяться до нього, виконуються українською і російською мовами. Надає право легально перетинати кордон. Що у ящику?


(Музична пауза)


Ведучий 1: ІV тур Юридична математика (1 хвилина на роздум):


Приведіть у відповідність питання і цифри ( завдання для всіх команд однакове, але хто швидше і правильно справиться з завданням той перемагає)


Мінімальний вік участі громадян у виборах


Вік отримання громадянином паспорта


Число областей в Україні


Вік кримінальної відповідальності за особливо тяжкий злочин


Мінімальний вік Президента України


Строк повноважень депутата Верховної Ради ( один)


5 ; 18 ; 24 ; 16 ; 35 ; 14.


Ведучий 2: V тур Юридичний марафон


Командам по черзі задають питання, кожна правильна відповідь 1 бал.


  1. Гімназія, школа – це юридична чи фізична особа.

  2. Адміністративне порушення – проступок чи злочин?

  3. Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою?

  4. Вчинення правопорушення у стані сп’яніння пом’якшує чи обтяжує вину?

  5. Продаж наркотичних засобів – це адміністративна чи кримінальна відповідальність?

  6. Безквітковий проїзд у транспорті – це адміністративна чи матеріальна відповідальність?

  7. Пошкодження столу у школі – це дисциплінарна чи матеріальна відповідальність?

  8. Крадіжка державного майна – це матеріальна чи кримінальна відповідальність?

  9. Запізнення на урок - це адміністративна чи дисциплінарна відповідальність?

  10. Несплата комунальних послуг – це матеріальна чи адміністративна відповідальність?

  11. Поява на роботі у нетверезому стані – це дисциплінарна чи адміністративна відповідальність?

  12. Пошкодження бібліотечної книги – це дисциплінарна чи матеріальна відповідальність?

  13. За ухилення від військової служби настає кримінальна чи адміністративна відповідальність?

  14. За порушення правил для пішоходів несуть кримінальну чи адміністративну відповідальність?

  15. Проникнення в чужий сарай і викрадення автомобілю – це кримінальна чи матеріальна відповідальність?

  16. Група учнів зрубала в парку ялинку – це кримінальна чи адміністративна відповідальність?

  17. Неповнолітній відбирає у дітей гроші – це адміністративна чи кримінальна відповідальність.

  18. Учень училища побив вуличні ліхтарі, а потім ще й вікна у сусідському домі - це матеріальна чи кримінальна відповідальність?



Ведучий 1: VІ тур Права та обов’язки (1 хвилина на роздум)


Із переліку треба вибрати і пронумерувати де права,а обов’язки (Команди отримують однакові завдання, переможець – той хто швидше і правильно визначить права та обов’язки)


1- ПРАВА 2 –ОБОВ’ЯЗКИ


Старанно вчитися.


Берегти шкільне майно.


Брати участь у конкурсах, змаганнях.


Дотримуватись правил дорожнього руху.


Охороняти природу, пам’ятки культури.


Дотримуватись правил особистої гігієни.


Користуватись бібліотеками, спортзалами, обладнанням школи.


Піклуватися про життя та охорону здоров’я.


Дотримуватися норм поведінки.


Навчитись у вищих навчальних закладах.


Ігри, відпочинок, розваги.


Повага до старших, менших.


^ Ведучий 2: VІІ тур Консультація. Ситуація.


Куди звернутися?


1 команда

1. Ви почули у сусідньому будинку постріли, крики. ( До міліції)

2. Вашого друга затримали працівники міліції і, як він стверджує, побили.

( До прокуратури)


2 команда

1. Вашого брата звільнили з роботи, а він це вважає незаконним і хоче отримати консультацію. ( До адвокатури)

2. Прийшовши додому, ви виявили, що двері вашого будинку зламані ( До міліції)


3 команда

1. Ваш знайомий був викликаний як свідок злочину і з ним грубо поводились. ( До прокуратури)

2. Ви знайшли у себе на городі невідомий металевий предмет, схожий на снаряд. ( До міліції)


Ведучий 1 : Уявіть, що ви юристи. Зараз до вас прийдуть громадяни, щоб отримати правову допомогу. Вам необхідно надати юридичну консультацію. За доповнення відповіді командою суперницею можна отримати додаткові бали ( за рішенням журі) (30 секунд на роздум):


1 команда

1. Жінка в магазині втратила свідомість і упавши розбила вітрину. Адміністрація магазину вимагає від жінки відшкодування збитків.

( Консультація: вини немає – правопорушення не скоєне)

2. Робітник проспав на роботу і спізнився на зміну на 3 години 30 хвилин. Він попросив вибачення у бригадира, проте його звільнили з роботи.

( Консультація: прогул – підстава для звільнення; запізнення більш ніж на 3 години)


2 команда

1. Громадянин К., їхав на власній машині з роботи додому. Його зупинила група людей і попросила відвезти до лікарні пораненого хлопця. Він відмовився, бо дуже поспішав. Друзі пораненого відібрали в нього машину і повезли хлопця до лікарні. Громадянин К., звернувся в міліцію про викрадення автомобіля.

( Консультація: була крайня необхідність, можливе відшкодування вартості бензину)

2. Учень 10 класу був прийнятий на роботу вантажником продуктового магазину. Чи правомірні дії адміністрації.

( Консультація: адміністрація не мала права приймати на роботу хлопця, неповнолітнім на важких роботах ( шкідливі умови, піднімання важких речей) працювати заборонено)


3 команда

1. Громадянин Д., дав у борг своєму товаришеві 2000 гривень, який пообіцяв повернути гроші через місяць. Проте у визначений час товариш не з’явився. Після нагадування про борг він відмовився повернути гроші.

( Консультація: треба звернутися до суду. Проте, якщо не була оформлена відповідна розписка і немає свідків угоди, повернути борг майже неможливо)

2. Новопризначеному на приватну фірму Н., роботодавець пояснив, що протягом двох років на відпустку він і не повинен розраховувати, а потім матиме відпустку по три тижні на рік.

( Консультація: це порушення закону, відпустка повинна надаватися щорічно)

Ведучий 2: А зараз ми розглянемо ряд ситуацій, які команди спробують прокоментувати


1 команда

1. Ти спізнився на урок і вчитель не пускає тебе до класу. Твої дії?

- ти розвернешся і підеш гуляти по школі;

- „ качаєш” свої права, грубиш учителю і сідаєш на своє місце;

- вибачишся та попросиш дозволу сісти на своє місце. +

2.Ти став свідком грабіжного нападу: злодії відбирають речі у перехожого. Що ти будеш робити?

- зробиш вигляд, що ти нічого не помітив;

- прийдеш сам на допомогу потерпілому;

- викличеш міліцію з найближчого телефону. +

2 команда

1. ТИ побачив, як на зупинці до автобусу причепився хлопчик на роликах, щоб проїхати з вітерцем. Як ти вчиниш?

- позаздриш йому та заплануєш і собі так зробити;

- попередиш водія автобусу;+
- підскочиш до хлопця і спробуєш його відчепити;

2. Ти зайшов до роздягальні й побачив учня, який нишпорить по чужих кишенях. Твої дії?

- повідомите про це вчителів, адміністрацію школи; +

- перевіриш його кишені і забереш усе, що знайдеш, собі;

- спробуєш сам його затримати і повернути все знайдене у нього на місце.


3 команда

1.Ти повертаєш у бібліотеку пошкоджену книгу і бібліотекар пропонує тобі відшкодувати її вартість, згідно з „ Правилами користування бібліотекою”. Твої дії?

- перестанеш відвідувати бібліотеку;

- відремонтуєш книгу і, при можливості подаруєш бібліотеці книгу з власної ( з дозволу батьків) +

- будеш відмовлятися, посилаючись на те,що книгу пошкодив попередній читач.

2. Твій однокласник запропонував тобі попробувати цигарку з „ травкою”. Як ти вчиниш?

- попробуєш, щоб тільки не образити ;

- відмовишся та порадиш запропонувати комусь іншому;

- ти не лише відмовишся, а й поясниш про небезпечність цього. +


(Музична пауза)


Ведучий 1: Молодці команди,а зараз ми надаємо слово нашому журі, яке дасть оцінку нашої сьогоднішньої гри і підведе підсумок.

( журі оголошує переможців гри, вручення призів.)

Ведучий 2: Жити серед людей непросто . в суспільстві кожен відіграє певну роль. Права і обов’язки, свобода і відповідальність – тільки в комплексі ці поняття роблять людину людиною, яка живе в суспільстві. Запам’ятайте! Закони та підзаконні акти створюються, для того щоб ви звертались до них при потребі. Вони захищають вас. І незнання закону не звільняє від відповідальності за його порушення.

Ведучий 1:

Шановний друже, права свої

Ти мусиш вивчати сумлінно

Це так потрібно, так важливо

Напевно знати в наші дні:

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи на пам’ять,

Порадь і друзям прочитать.

Хай прочитають тато й мама,

Закони всім потрібно знать





Додати документ в свій блог або на сайт


Схожі:

Правовий брейн – ринг. Ведучий 1 iconПравовий брейн – ринг. Ведучий 1
Ведучий 1: Шановні учасники! Ваша найближча мета – знайти, визначити і зайняти гідне місце у суспільстві

Правовий брейн – ринг. Ведучий 1 iconСценарій позакласного заходу з основ правознавства Правовий брейн-ринг «Конституція Сполучених Штатів Америки»
«Основи теорії держави І права», «Основи конституційного права», «Особливості державного устрою, політичного життя та соціально-економічного...

Правовий брейн – ринг. Ведучий 1 iconГра “ брейн ринг ” Запитання 1
Скажіть будь ласка, в якому цеху ми будемо працювати при приготуванні гарячих страв з сиру?

Правовий брейн – ринг. Ведучий 1 iconСценарій районного чемпіонату інтелектуальної гри «брейн-ринг»
Вед.: Доброго дня, шановні інтелектуали! Вітаю всіх гостей, та керівників команд ерудитів!

Правовий брейн – ринг. Ведучий 1 iconДонецкая общеообразовательная школа I-III ступеней №80 Урок-соревнование «брейн-ринг» в 6 классе Учитель математики Лапко И. В
Продумать разделение класса на команды (по цвету, по сбору разрезанных открыток)

Правовий брейн – ринг. Ведучий 1 iconБрейн-ринг з історії у 8 класі Мета
Магелланом, відкривали Америку з Колумбом, познайомилися з кардиналом Ришельє І козацьким гетьманом Байдою-Вишневецьким, першим царем...

Правовий брейн – ринг. Ведучий 1 iconНаказ №355 м. Олександрія Про проведення районного чемпіонату інтелектуальної гри «Брейн-ринг»
Відповідно до плану роботи відділу освіти та з метою виявлення творчого потенціалу школярів, популяризації інтелектуальних форм дозвілля...

Правовий брейн – ринг. Ведучий 1 iconБрейн ринг «Майбутнє України без сніду»
Мета: підвищити рівень поінформованості підлітків щодо проблем розповсюдження віл-інфекції, підвести їх до розуміння того, що поширення...

Правовий брейн – ринг. Ведучий 1 iconБрейн-ринг «У світі інформаційних технологій»
Захід проходить для учнів 9-11 класів та розрахований на 45 хвилин. Для проведення необхідний екран, проектор для демонстрації завдань....

Правовий брейн – ринг. Ведучий 1 iconПідготувала учитель географії та біології Новоукраїнської зш I-III ступенів №3 Світлана Василівна Малишко Тема. Географічно-біологічний «Брейн-ринг»
Мета:- узагальнити знання і вміння учнів з попередньо вивчених тем з географії курсу «Загальна географія» та «Географія материків...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи