Уроку: Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові. Завдання уроку: ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них icon

Уроку: Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові. Завдання уроку: ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них

Реклама:



НазваУроку: Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові. Завдання уроку: ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них
Дата конвертації31.01.2013
Розмір444 b.
ТипУрок
джерело


Тема уроку:

  • Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові.


Завдання уроку:

  • ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них;

  • навчитись розрізняти слова автора і пряму мову в реченні з прямою мовою;

  • розвивати пунктуаційні вміння ставити й обгрунтовувати розділові знаки при прямій мові;

  • розвивати високоморальні якості характеру.





Робота з текстом

  • Визначте основну думку висловлювання.

  • Знайдіть речення з прямою мовою.

  • Зверніть увагу на їх будову:

  • слова автора (речення, що виражають думку автора тексту)

  • пряма мова (речення, що передає думку того, про кого розповідає автор).

  • До поданих схем доберіть речення з прямою мовою, що їм відповідають і запишіть їх.



Проаналізувати речення з прямою мовою і схеми до них. Самостійно сформулювати правила вживання розділових знаків.

  • 1. Недаремно каже прислів'я: "Мала крапля лупає скелю". А: "П".

  • 2. Я запитав: "Батьку, що таке людська байдужість?" А: "П?"

  • 3. Тарас заплескав у долоні: "А он наша хата! А он наша хата!". А: "П!"

  • 4. "На тебе чекають випробування і велика праця", - сказав дідусь онукові. "П", - а.

  • 5. "І що то воно у них за прикмета така?" - міркував хлопець. "П?" - а.

  • 6. "Ластівки вилітають – погоду обіцяють!" - каже народне прислів'я. "П!" - а.



Робота з підручником

  • Прочитайте теоретичний матеріал на сторінці 76 про розділові знаки при прямій мові.

  • Виконайте вправу 158 на стор.76.



Трансформація складних речень на речення з прямою мовою.

  • 1. Недаремно говорять, що люди – ніби дзеркало.

  • 2. За словами Шота Руставелі, розум, почуття і свідомість тісно пов'язані між собою.



Підсумок уроку

  • Що таке прямова мова?

  • На що вказують слова автора?

  • Як розставити розділові знаки у поданих схемах:

  • А П .

  • П А.



Додаткове завдання

  • Зробити синтаксичний розбір речення:

  • Садок був уже пожовклий, товстий шар

  • зовсім жовтого листя лежав долі.



Домашнє завдання

  • Вивчити правила на сторінках 75-76.

  • Виконати вправи:

  • початковий рівень - впр.159, ст.77;

  • середній рівень – впр.161, ст.77;

  • достатній рівень – впр.159 (2), ст.77;

  • високий рівень – впр.160, ст.77.



Додати документ в свій блог або на сайт


Реклама:

Схожі:

Уроку: Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові. Завдання уроку: ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них iconУроку : Пряма і непряма мова як засоби передачі чужої мови. Інтонація речень з прямою мовою. Розділові знаки при прямій і непрямій мові
Тема уроку: Пряма і непряма мова як засоби передачі чужої мови. Інтонація речень з прямою мовою. Розділові знаки при прямій і непрямій...

Уроку: Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові. Завдання уроку: ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них iconМамаєва Анастасія Сергіївна, вчитель української мови та літератури Тема урок
Тема уроку: Безсполучникове складне речення. Розділові знаки, інтонація складного безсполучникового речення

Уроку: Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові. Завдання уроку: ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них iconТема: Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідних речень. Складання і інтонування розповідних речень. Мета
Мета: дати уявлення дітям про розповідні речення, учити інтонувати розповідні речення, аналізувати навчальний матеріал, збагачувати...

Уроку: Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові. Завдання уроку: ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них iconДо Державного стандарту державні вимоги
Речення. Види простих речень за метою висловлювання та інтонацією. Головні і другорядні члени речення. Словосполучення. Однорідні...

Уроку: Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові. Завдання уроку: ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них iconУрок по темі «Речення» Мета: узагальнити і систематизувати відомості про речення, закріпити
Прочитати текст. Поставити розділові знаки в кінці кожного речення і визначити тип кожного речення

Уроку: Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові. Завдання уроку: ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них iconУрок української мови у 4-му класі ( з російською мовою навчання)
З` ясуємо, що таке однорідні члени речення, навчимося визначати їх у реченні, з` ясуємо, які знаки пунктуації ставляться при однорідних...

Уроку: Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові. Завдання уроку: ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них iconУрок української мови 5 клас Звертання. Розділові знаки при звертанні Мета: домогтися усвідомлення і засвоєння учнями основних
Найнеобхіднішою умовою успішного проведення уроку є ваша емоційна готовність до нього. Побажайте успіху один одному. Хто бажає висловитися...

Уроку: Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові. Завдання уроку: ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них iconІноземна мова Питання до вступного іспиту в аспірантуру
...

Уроку: Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові. Завдання уроку: ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них iconТема: Однорідні члени речення. Кома між однорідними членами речення
Мета: Поглибити поняття про однорідні члени речення; формувати вміння визначити в реченнях однорідні члени, правильно інтонувати...

Уроку: Речення з прямою мовою. Розділові знаки при прямій мові. Завдання уроку: ознайомитись з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них iconУрок №6 тема: Звертання поширені І непоширені. Розділові знаки при звертаннях
Завдання учням: Прослухайте текст. Що в ньому видається вам смішним чи недоречним? Про що забув один із співрозмовників?

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©lit.govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи